Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2011

Πως ο σταθμός ΧΑΪΔΑΡΙ του ΜΕΤΡΟ θα ονομασθεί ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ.../ Εμάς μας ενδιαφέρει να λειτουργήσει άμεσα όπως και να λέγεται


[Η έξοδος του σταθμού στην Ιερά Οδό, σχεδόν εφάπτεται με τα σκαλιά της εισόδου του Δημαρχείου Αιγάλεω. Στην ενημερωτική πινακίδα του ΜΕΤΡΟ είχε τοποθετηθεί το όνομα του σταθμού ΧΑΪΔΑΡΙ. Υπήρξαν αντιδράσεις για το όνομα από το Δήμο Αγίας Βαρβάρας (και όχι μόνο)και το όνομα ΧΑΪΔΑΡΙ σκεπάστηκε με "επίδεσμο" για να καλύψει την παλιά "πληγή". Το νέο όνομα του σταθμού ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ. "Αδέρφια" μήπως εκτός από τους "μεγάλους αγώνες" που κάνετε στα γραφεία των υπουργών για το όνομα του σταθμού (ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ VS ΧΑΪΔΑΡΙ)μήπως θα έπρεπε να καταλογίσετε τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων για τις μεγάλες καθυστερήσεις λειτουργίας και επέκτασης του ΜΕΤΡΟ ΔΥΤΙΚΑ; - Λέμε μήπως. Το χρονικό της "μάχης" ακριβώς παρακάτω...]

-----------
Το Χρονικό της Μάχης "Αγία Βαρβάρα VS Χαϊδάρι"...

Ο αρχικός σχεδιασμός για το σταθμό ήταν το Χαϊδάρι και προέβλεπε δύο εξόδους, μία από την πλευρά της Αγίας Βαρβάρας και μία από την πλευρά του Χαϊδαρίου, περίπου στη παιδική χαρά, γήπεδο μπάσκετ κ.λπ. στη συμβολή της οδού Κολοκοτρώνη και Ιεράς Οδού(δείτε το ακριβές μέρος στη φωτογραφία παρακάτω).


[Εδώ είχε σχεδιαστεί η έξοδος του σταθμού ΧΑΪΔΑΡΙ. Δεν πραγματοποιήθηκε επειδή ο Δήμος Χαϊδαρίου (δήμαρχος ο κ.Κυριάκος Ντηνιακός) δεν συμφώνησε.]

Σύμφωνα με πληροφορίες ο τότε δήμαρχος Χαϊδαρίου κ.Κυριάκος Ντηνιακός δεν συμφώνησε να υλοποιηθεί ο αρχικός σχεδιασμός επικαλούμενος διάφορους λόγους, με αποτέλεσμα η έξοδος του σταθμού Χαϊδάρι να μεταφερθεί στα όρια του Δήμου Αιγάλεω και για την ακρίβεια "κολλητά" με το Δημαρχείο Αιγάλεω.

Οι δήμαρχοι Αιγάλεω και Αγίας Βαρβάρας τα "πήραν στο κρανίο", γιατί θεώρησαν ότι η άρνηση του κ.Ντηνιακού να υλοποιηθεί ο αρχικός σχεδιασμός στην έξοδο προς την Κολοκοτρώνη είχε να κάνει με το να απομακρυνθεί ο φόρτος της κυκλοφορίας, στάθμευσης κ.λπ. από το Χαϊδάρι και να μεταφερθεί στους άλλους δύο δήμους. Τα χρόνια πέρασαν ο κ.Ντηνιακός το 2006 δεν έθεσε υποψηφιότητα για δήμαρχος Χαϊδαρίου, οι "μετοχές" του κυρίου Μίχου ανέβηκαν στο διάστημα αυτό (δήμαρχος Αγίας Βαρβάρας και πρόεδρος του ΑΣΔΑ)και έτσι αρχίζει η προετοιμασία της "ρεβάνς".

Ο κ.Μίχος με νύχια και με δόντια προσπαθεί να αλλάξει το όνομα του σταθμού από Χαϊδάρι σε Αγία Μαρίνα, επικαλείται ότι δεν είναι στα όρια του Δήμου Χαϊδαρίου, ο πραγματικός λόγος όμως είναι άλλος. Είναι η άρνηση του κ.Ντηνιακού όταν ήταν δήμαρχος να αναλάβει το "κοινωνικό, περιβαλλοντικό, κυκλοφοριακό κόστος" που αναλογεί στο Χαϊδάρι.

Γίνονται οι βουλευτικές εκλογές το 2010 ο κ.Μίχος εκλέγεται βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, δήμαρχος της Αγίας Βαρβάρας εκλέγεται ο κ.Καπλάνης και...

... τέλος Ιανουαρίου τοποθετείται η πινακίδα στην έξοδο του σταθμού που γράφει ΧΑΪΔΑΡΙ. Ο δεύτερος γύρος της "μάχης" αρχίζει, αλλά ουσιαστικά η Αγία Βαρβάρα έπαιζε χωρίς αντίπαλο γιατί: α) Είχε το "λογικό" επιχείρημα ότι η έξοδος του σταθμού δεν ήταν στο Δήμο Χαϊδαρίου (είπαμε ο πραγματικός λόγος ήταν άλλος) β) απ΄ όσα γνωρίζουμε δεν υπήρχαν αντιδράσεις από πλευράς Δήμου Χαϊδαρίου γ) Το πολιτικό σκηνικό είχε αλλάξει σε "βάρος" του Χαϊδαρίου.

Διαβάστε και κρίνετε μόνοι σας:


Εφημερίδα ΠΑΡΟΝ "Ο δαίμονας των δημαρχείων" 30/1/2011:
"Ο σταθμός του Μετρό που θα γίνει στο κέντρο του Δήμου Αγίας Βαρβάρας, ξέρετε πώς θα λέγεται; Χαϊδάρι! Μόλις είδαν τις ταμπέλες έξω από τον σταθμό της περιοχής τους οι κάτοικοι του δήμου να γράφουν το όνομα άλλης περιοχής, τα έχασαν. Στην αρχή νόμιζαν ότι ήταν λάθος, αλλά ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό είπε στον δήμαρχο Γιώργο Καπλάνη ότι δεν επρόκειτο περί λάθους, γιατί ο σταθμός θα λέγεται… Χαϊδάρι! Ο δήμαρχος διαμαρτυρήθηκε αρμοδίως, αναφέρθηκε στις υπερκείμενες αρχές, κατήγγειλε το γεγονός και περιμένει. Για να δούμε, μήπως στο τέλος η Αττικό Μετρό θα αλλάξει και τα ονόματα των δήμων από τους οποίους περνάνε τα τρένα της;"

Επιστολή του Δημάρχου Αγίας Βαρβάρας κ. Καπλάνη προς την Εταιρεία ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ:
"Κύριε Πρόεδρε,
Πρόσφατα αναρτήθηκε πινακίδα στο σταθμό του Μετρό στην περιοχή της Αγίας Μαρίνας η οποία διαπιστώσαμε ότι φέρει την ονομασία «Χαϊδάρι».
Θεωρούμε εντελώς παράλογη αυτή την ονομασία από τη στιγμή που ο συγκεκριμένος σταθμός δεν έχει καμία σχέση με τον πολεοδομικό ιστό του Δήμου Χαϊδαρίου και χωροθετείται εξ’ ολοκλήρου εντός των ορίων του Δήμου Αγίας Βαρβάρας.
Δεν καταλαβαίνουμε τη σκοπιμότητα της αδιαλλαξίας σας, ωστόσο θα θέλαμε να καταστήσουμε σαφές ότι η επιλογή αυτή δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή ούτε από τη Διοίκηση αλλά ούτε και από το λαό της Αγίας Βαρβάρας καθώς κρίνεται προσβλητική και υποτιμητική για το Δήμο μας. Παρακαλούμε για την επανεξέταση του θέματος.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ Γ.ΚΑΠΛΑΝΗΣ"


Ρεπορτάζ της εφημερίδας ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΝΕΑ:
«Αγία Μαρίνα» ……. βαφτίζεται ο νέος σταθμός του μετρό στην ευρύτερη περιοχή της Αγίας Βαρβάρας, σύμφωνα με απόφαση που ελήφθη από κοινού από τον πρόεδρο του Αττικό Μετρό Α.Ε. κ. Χρήστο Τσίτουρα, τους δημάρχους Αγίας Βαρβάρας κ Γιώργο Καπλάνη, και Αιγάλεω κ. Χρήστο Καρδαρά, αλλά και τον βουλευτή Β΄Αθηνών ΠΑΣΟΚ- και πρώην δήμαρχο Αγίας Βαρβάρας κ. Λάμπρο Μίχο.
Η συνάντηση προγραμματίστηκε με πρωτοβουλία του κ. Μίχου ο οποίος προηγουμένως είχε συναντηθεί με τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρη Ρέππα.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις περιβαλλοντικές παρεμβάσεις και τις διευθετήσεις που πρέπει να γίνουν ώστε η περιοχή να μην επιβαρυνθεί ιδιαίτερα.
Ο κ. Τσίτουρας ενημέρωσε ότι ήδη έχει ολοκληρωθεί το 90% των εργασιών ενώ για την προέκταση της γραμμής ο εργολάβος θα εγκατασταθεί μέσα στο έτος αυτό.
Με τη σειρά του ο Βουλευτής κ. Λάμπρος Μίχος διαβεβαίωσε ότι θα υπάρξουν οι σχετικές ρυθμίσεις από την Κυβέρνηση και συγκεκριμένα από το Υπουργείο Δικαιοσύνης ώστε να ξεπεραστούν τα προβλήματα που έχουν προκύψει από τις συμβάσεις με τη Siemens και στα οποία οφείλεται η καθυστέρηση της παράδοσης του μετρό."


Αυτό ήταν το χρονικό και η εξέλιξη της "μάχης" του σταθμού του ΜΕΤΡΟ "ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ VS ΧΑΪΔΑΡΙ".
------------
Εμείς διεκδικούμε:
- Nα λειτουργήσει η στάση του ΜΕΤΡΟ ΤΩΡΑ, όπως και να λέγεται ο σταθμός.
- Να επεκταθεί το ΜΕΤΡΟ ΔΥΤΙΚΑ.
- Μείωση των εισιτηρίων του ΜΕΤΡΟ. Η αύξηση κατά 40% δεν είναι αποδεκτή.

Για τα τρία παραπάνω θέματα καλούμε τους Δήμους της Δυτικής Αθήνας να πάρουν θέση. Υπάρχουν και άλλες μάχες εκτός από το όνομα του σταθμού του ΜΕΤΡΟ.

Υπενθυμίζουμε ΕΔΩ την εκδήλωση - παρέμβαση που έκανε ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. στις 26 Σεπτεμβρίου 2010 με θέμα ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΔΥΤΙΚΆ.

10 σχόλια:

Cheemba είπε...

είχαμε μια φαγουρα για το ονομα

Katerina Kostaki Official είπε...

Πρώτα απο όλα να επισημάνω πόσο καλή και αντικειμενική αναφορά στο θέμα αυτό έχει γίνει απο τους υπεύθυνους του μπλόγκ .
Συγχαρητήρια!
Έπειτα να εκφράσω και εγω την απορία , για ποιό λόγο τρώγονται οι Δήμοι μεταξύ τους , και φυσικά αυτή η φαγωμάρα αποτελεί ένα "κληρονομικό χάρισμα " των Ελλήνων που τρώγονται και γκρινιάζουν μόνιμα με κάτι αντί να ασχολούνται με τα ουσιώδη.
Ο σταθμός δεν εξυπηρετεί το Χαιδάρι , και καλό θα ήταν να εκριθεί η προέκταση προς το Κέντρο ή το Παλατάκι , όπου υπάρχει χώρος μπροστά απο το νέο Δημαρχείο.

Περικλης Πρασουλας είπε...

προτεινω την ονομασια ΖΕΦΥΡΟΣ για το σταθμο που γινεται λογος.
Γιατι; καποτε διαβασα στον Παυσανια (στα Αττικα του) στην περιγραφη της διαδρομης (Ιερα οδος) των Ελευσινιων Μυστηριων πως στο συγκεκριμενο σημειο και δεξια και αριστερα της Ι. Οδου υπαρχουν δυο λοφοι.
Στον ενα λοφο υπαρχει ιερο της Αθηνας (Αγ Μαρινα σημερα) και στον αλλο το ιερο του Ζεφυρου. Στον λοφο αυτο οδηγει η σημερινη οδος Ζεφυρου καθετος στην Ι. Οδο στο υψος του σημερινου Δημαρχειου του Αιγαλεω. Αλλωστε το σημερινο Δημαρχειο εχει κτιστει στο οικοπεδο της παλιας χημικης βιομηχανιας Ζεφυρος.
Μηπως κατι περισσοτερα γνωριζαν οι παλιοτεροι που εδωσαν τις ονομασιες αυτες.
Για μενα που εχω ζησει πανω απο μισο αιωνα στην περιοχη ο απαλος και ευχαριστος ανεμος Ζεφυρος (δυτικος) που πνεει στην περιοχη μερικες ανοιξιατικες μερες φυσωντας πανω απο τον κολπο της Ελευσινας μεχρι το Χαιδαρι και Αιγαλεω ακομη και σημερα, ισως δικαιολογει πληρως την υπαρξη του ιερου και την ονομασια.
Ποια καλυτερη ονομασια λοιπον θα ταιριαζε στο σταθμο του μετρο, το στολιδι και καθημερινο εργαλειο για τους κατοικους της περιοχης.

... με ανυπομονησια για την εναρξη λειτουργιας

Κώστας Φωτεινάκης είπε...

Ενδιαφέρουσα η πληροφορία για τον Ζέφυρο, αλλά κανείς δεν ενδιαφέρεται για το όνομα του σταθμού σήμερα. Εμείς σαφώς ενδιαφερόμαστε.
Όμως υπάρχει μια ιδέα εδώ και καιρό να βγάλουμε ένα έντυπο με τον τίτλο ΖΕΦΥΡΟΣ λόγω του δροσερού ανέμου.

Ευχαριστούμε πολύ για το σχόλιο.

Ανώνυμος είπε...

Ο κόσμος δίνει τα λέφτα του για εισιτήρια και ξεροσταλιάζει στις στάσεις μέχρι να έρθουν τα λεωφορεία κι αυτοί απ' τις κουρσάρες τους τσακώνονται πως θα ονομάζεται ο σταθμός.Αντί να βλέπουνε το κοινό καλό νιάζονται για τις ψήφους. Ελλάς το μεγαλείο σου

Ανώνυμος είπε...

Γνώμη μου είναι ο σταθμός να λέγεται μας πρήξατε μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα. Από Φεβρουάριο του 99 σε Δεκέμβρη του 99 και πάει λέγοντας... Αρε Ελλαδάρααααααα!!!!!!!!!!!!!

Anastasios είπε...

Αφού ο σταθμός είναι στα όρια 3 δήμων, η ονομασία «Χαϊδάρι» θα ήταν παράλογη γιατί αφενός εξυπηρετεί ένα μικρό μέρος του Χαϊδαρίου, αφετέρου στο μέλλον μπορεί να κατασκευαστεί σταθμός σε κεντρικότερο μέρος της πόλης. Μερικές πιο ταιριαστές ονομασίες είναι «Δρομοκαΐτειο», «Δημαρχείο Αιγάλεω» ή «Αγία Μαρίνα». Προσωπικά θα επέλεγα το πρώτο, ως ευρύτερα γνωστό στους Αθηναίους,

Φυσικά το σημαντικότερο είναι να ανοίξουν σύντομα («χτες»!) οι έτοιμοι σταθμοί και βέβαια να πάρουν σειρά οι νέες επεκτάσεις που θα ανακουφίσουν τα πολύπαθα δυτικά προάστια.

Υ.Γ. Ε, όχι και «στο κέντρο της Αγίας Βαρβάρας» ο σταθμός αυτός («Παρόν» 30/1/2011)!!!

Anastasios είπε...

Υ.Γ. 2. Κατά σύμπτωση, αυτή την ώρα που διαβάζω το εξαιρετικό αυτό ιστολόγιο και σχολιάζω, προβάλλεται σε επανάληψη η εκπομπή του Σταύρου Θεοδωράκη από το Δρομοκαΐτειο!

Ανώνυμος είπε...

Η ονομασία του σταθμού είναι "Αγία Μαρίνα" και είναι στον Δήμο Αγίας Βαρβάρας. Τελεία και πάυλα! Η ονομασία παίζει σημαντικό ρόλο πρέπει να το καταλάβετε όλοι σας.

Ανώνυμος είπε...

Μπορεί να λέγεται Αγ.Μαρίνα, αλλά δεν λειτουργεί .... who cares?