Κυριακή 11 Μαΐου 2008

Το ΜΕΤΡΟ στο Χαϊδάρι και ο κ. Σουφλιάς στα Δυτικά 9/5/08



Δεν το συζητάμε ότι είμαστε fun των σταθερών γραμμών συγκοινωνίας, δηλαδή ΜΕΤΡΟ, ΤΡΑΜ, τραίνο. Κάνουμε αυτήν τη διευκρίνιση από την αρχή δηλώνοντας ότι θα υποστηρίξουμε την επέκταση του ΜΕΤΡΟ κάνοντας παράλληλα και παρατηρήσεις, κριτική κτλ.
Τα δεδομένα του σταθμού στο Χαϊδάρι:
• To 2004-2005 ολοκληρώθηκε η μελέτη. Ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να παραδοθεί ο σταθμός το 2008. Ο κ. Σουφλιάς με έπαρση δήλωσε ότι οι εργασίες τρέχουν με γρήγορους ρυθμούς όμως το έργο θα παραδοθεί το 2009. Τέλος πάντων… περιμέναμε τόσα χρόνια ένας χρόνος ακόμα, θα κάνουμε υπομονή. Σχολιάζουμε κάνοντας light κριτική αλλά και για ιστορικούς λόγους.
• Η υπόγεια γραμμή από Αιγάλεω προς το Χαϊδάρι έχει διανοιχτεί το 87%, μήκους 1.419 και υπολείπονται μόνο 180 μέτρα για να ολοκληρωθεί από τους 300 καθημερινά εργαζόμενους στο έργο.
• Ο χρόνος από το Χαϊδάρι στο Σύνταγμα εκτιμάται ότι θα είναι 9΄ λεπτά.
• Οι μετακινούμενοι, σύμφωνα με την πρόβλεψη της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ θα είναι 30.000 ημερησίως και εκτιμάται ότι θα είναι ο τρίτος σταθμός, μετά το Σύνταγμα και την Ομόνοια, σε κίνηση.
• Ο κ. Σουφλιάς δήλωσε τα εξής για την κίνηση και την αναγκαιότητα δημιουργίας χώρων στάθμευσης: «Δεδομένου ότι ο σταθμός Χαϊδάρι αποτελεί έναν ακραίο Σταθμό του Δικτύου και αναμένεται να εξυπηρετεί τη Δυτική είσοδο της πόλης και τη Δυτική Αττική προβλέψαμε εγκαίρως μαζί με την κατασκευή του Σταθμού, να κατασκευαστεί και Σταθμός Μετεπιβίβασης από και προς τα Λεωφορεία και τα Ι.Χ. Σήμερα κατασκευάζεται χώρος στάθμευσης 380 ΙΧ οχημάτων ακριβώς δίπλα στον σταθμό ΧΑΙΔΑΡΙ. Πρόκειται για ένα 4όροφο κτίριο (υπόγειο, ισόγειο, 4 όροφοι) και πρόσφατα η Αττικό Μετρό ΑΕ ολοκλήρωσε τη μελέτη της επέκτασης του υπόγειου χώρου του προκειμένου να αυξηθεί η χωρητικότητά του κατά 150 θέσεις στάθμευσης ΙΧ οχημάτων ταυτόχρονα με την αναβάθμιση της περιοχής. Γίνεται επίσης η μελέτη και προβλέπεται να ξεκινήσει η κατασκευή εντός του 2009 του χώρου στάθμευσης 450 θέσεων στο Αιγάλεω, ενώ θα κατασκευαστεί χώρος στάθμευσης στην κεντρική πλατεία της Αγ. Βαρβάρας δίπλα στο μελλοντικό σταθμό του Μετρό».
Η άποψη μας – Προτάσεις:
1. Με δεδομένο ότι ο σταθμός θα είναι ο πιο κοντινός για τους επισκέπτες της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας εκτιμούμε ότι η διακίνηση θα ξεπεράσει τους 30.000 επιβάτες, ημερησίως η δε αυξημένη παρουσία Ι.Χ. θα δημιουργήσει κυκλοφοριακό κομφούζιο. Προτείνουμε κυκλοφοριακή μελέτη που θα ξεπερνάει τα όρια ενός δήμου και που θα παίρνει υπ΄ όψιν της τις μελλοντικές επεκτάσεις προς την Αγ.Βαρβάρα, Κορυδαλλό κτλ.
2. Θέσεις στάθμευσης υπέργειες και υπόγειες σε οικόπεδα τα οποία δεν θα ανατρέπουν τη ζωή της περιοχής.
3. Σύνδεση της Δημοτικής Συγκοινωνίας με όλες τις απομακρυσμένες περιοχές του Χαϊδαρίου και αύξηση της πυκνότητας των δρομολογίων. Να εξακολουθήσει η δημοτική συγκοινωνία να προσφέρεται δωρεάν (η άποψή μας είναι και όλη γενικά η συγκοινωνία).
4. Να επιτραπεί η μεταφορά των ποδηλάτων και να επεκταθεί και στο δικό μας σταθμό το ωράριο λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ.
Για τις συγκοινωνίες, το κυκλοφοριακό κτλ θα επανέλθουμε.

Α! ο Υπουργός δήλωσε ότι θα γίνει χωριστό Υπουργείο Περιβάλλοντος στο τέλος του 2009. Αυτό έπρεπε ήδη να είχε γίνει, θα είναι θετικό αλλά δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι σημασία έχει η πολιτική που θα εφαρμόσει το Υπουργείο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: