Πέμπτη 21 Αυγούστου 2008
Ακόμα 500 δέντρα έχουν σημαδευτεί για να κοπούν στο άλσος Δαφνίου για τη γέφυρα του τραίνου! Αίρεται η αναδάσωση 7,3 στρεμμάτων (7.300 τ.μ.).
Αυτός ο "αποψιλωμένος διάδρομος" προέκυψε από την προηγούμενη κοπή δέντρων και χαμηλής βλάστησης για να τοποθετηθούν οι πυλώνες της γέφυρας. Τώρα τα δέντρα που βλέπετε δεξιά και αριστερά θα κοπούν και το φάρδος του διαδρόμου από 12 μ. που είναι τώρα θα φτάσει τα 25 μ.
Σημαδεμένα πεύκα έτοιμα για κόψιμο!
Αυτήν την ποικιλία του πράσινου πρόκειται να την χάσουμε.
Η είσοδος του τούνελ από την πλευρά του Άλσους Δαφνίου. Εκεί θα οδηγεί η γέφυρα μήκους περίπου 350 μέτρων που θα ενώνει το όρος Αιγάλεω με το Ποικίλο.
----------
Για να διανοιχτεί η «Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Σύνδεσης του Λιμένα Ν.Ικονίου με το Σιδηροδρομικό Δίκτυο" , χαρακτηρισμένο ως «κοινωφελές έργο που προάγει την Εθνική Οικονομία» έχουν διανοιχθεί τεράστιοι σε φάρδος δρόμοι στο Αιγάλεω και στο Ποικίλο Όρος και έχουν κοπεί ίσως και περισσότερα από 4.000 δέντρα χαμηλής βλάστησης πουρνάρια κ.λπ (κατά προσέγγιση, σύμφωνα με την εμπειρία μας). Λόφοι έχουν κοπεί με την μέθοδο του Cut and Cover αλλά και με την μέθοδο του Cut μόνο και έτσι έχει προκύψει ένα σημαντικό έλλειμμα πρασίνου καθώς και αισθητικής παραμόρφωσης/ κακοποίσης του τοπίου. Σε δύο περιπτώσεις το Δασαρχείο Αιγάλεω έχει υποβάλει μηνύσεις στην κατασκευάστρια εταιρεία για βλαπτικές παρεμβάσεις που δεν προβλέπονται στην μελέτη. Οι δύο υποθέσεις έφτασαν στο δικαστήριο αλλά ανεβλήθησαν με αίτημα των κατασκευαστών.
Το τραίνο για να περάσει από το Όρος Αιγάλεω στο Ποικίλο Όρος απαραίτητα θα πρέπει να κατασκευαστεί μια γέφυρα μήκους 350 μ. η οποία θα ίπταται της Λ.Αθηνών στο ύψος του Άλσους Δαφνίου, μετά την Ιστορική Μονή. Για να γίνει η κατασκευή της γέφυρας, η μελέτη προβλέπει την τοποθέτηση πυλώνων (σταθερών ποδιών) οι οποίοι για να τοποθετηθούν θα πρέπει να «κουρευτεί με την ψιλή» μια μεγάλη έκταση 7,3 στρεμμάτων.
Η κοπή έχει ήδη ξεκινήσει αλλά, σύμφωνα με αυτά που βλέπουμε, νέα κόκκινα και μπλε σημάδια σε πεύκα, ευκάλυπτα, αγριελιές, κυπαρίσσια, πρόκειται να κοπούν ακόμα περίπου 500 δέντρα. Αρχικά είχαν κοπεί 180 δέντρα και είχε δημιουργηθεί ένας διάδρομος περίπου 12 μ. φάρδος. Τώρα με την νέα κοπή ο διάδρομος αυτός θα υπερδιπλασιαστεί και θα ξεπεράσει τα 25 μέτρα φάρδος συνολικά.
Η νέα κοπή των δέντρων στο άλσος Δαφνίου και η διαπλάτυνση του υπάρχοντος διαδρόμου προβλέπεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Αθήνας, και των δασικών υπηρεσιών και πρόκειται να δημοσιευτεί στο Δ΄ τεύχος του ΦΕΚ, η οποία αίρει την αναδάσωση της συγκεκριμένης περιοχής (οι αποφάσεις που προβλέπουν την αναδάσωση είναι του 1932 και 1934 - κάθε πέρυσι και καλύτερα!).
Το μεγάλο θέμα που προκύπτει σε αυτήν τη φάση είναι ο περιορισμός και η καταγραφή των ζημιών (η απώλεια των δέντρων και η ερημοποίηση του εδάφους) έτσι ώστε να απαιτηθεί η γρήγορη αποκατάσταση, με γενναίες δενδροφυτεύσεις, πριν την παράδοση του έργου, η οποία καθυστερεί. Οι κατασκευαστές έχουν ζητήσει παράταση, που προφανώς έχει εγκριθεί, επικαλούμενοι την πυρκαγιά της Πάρνηθας τον Ιούλιο του 2007!!!
Για το θέμα αυτό θα επανέλθουμε συνολικά αναδεικνύοντας α)τις πολιτικές ευθύνες - έλλειψη ενημέρωσης και ελέγχου β) άλλα προβλήματα που έχει προκαλέσει η διάνοιξη με τη χρήση δυναμίτιδας (κατολισθήσεις στο σπήλαιο της Αφαίας, προβλήματα σε σπίτια της περιοχής) και γ) προτείνοντας να δημιουργηθεί παρατηρητήριο του έργου από άτομα και φορείς που συμφωνούν σε ένα ελάχιστο πρόγραμμα.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΥ: α) Μήκος 17 χλμ β) 6,3 χλμ σύραγγες (μεγάλο τμήμα στο Κερατσίνι - Πέραμα, σε περιοχή του Πολεμικού Ναυτικού) γ) Προβλεπόμενος χρόνος παράδοσης τέλος του 2009 (υπάρχουν όμως καθυστερήσεις)
Κ.Φωτ.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
5 σχόλια:
ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΙ?
ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΤΑ ΣΩΣΟΥΜΕ?
ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΙ?
ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΤΑ ΣΩΣΟΥΜΕ?
Αγαπητή Ηλέκτρα,
Απ΄ ότι έχω διασπιστώσει βάση ενός εγγράφου που έχω στα χέρια μου, έχουν γίνει όλες οι νόμιμες (ή νομιμοφανείς) διαδικασίες για τον αποχαρακτηρισμό της περιοχής από αναδασωτέα.
Την Παρασκευή θα πάω στο Δασαρχείο Αιγάλεω για να δω τι μπορεί να γίνει.
Το έργο συνολικά έχει χαρακτηριστεί Εθνικής Σημασίας γι΄ αυτό και διέρχεται (υπόγεια μεν) από στρατιωτική περιοχή του Ναυτικού.
Η γνώμη μου είναι ότι α)να περιορίσουμε το κακό κατά τη διάρκεια της διάνοιξης - κατασκευής (δεν είναι εύκολο) και β) να δώσουμε μεγάλο βάρος στις διορθωτικές παρεμβάσεις, νέες δενδροφυτεύσεις και αισθητικές παρεμβάσεις γ) να μην παραληφθεί το έργο χωρίς να γίνει αποκατάσταση δ)ήδη αναζητούμε τους περιβαλλοντικούς όρους του έργου έτσι ώστε να είμαστε έτοιμοι.
Θα επανέλθω στο θέμα, προγραμματίζουμε να στείλουμε οι περιβαλλοτνικοί - οικολογικοί φορείς της Δυτικής Αθήνας, επιστολή στον Υφυπουργό κ.Κηλτίδη για το Ποικίλο Όρος γενικά αλλά και ειδικά για το τρένο.
Αν παρακολουθείς το blog θα ενημερωθείς.
Επιπρόσθετα θα αναδειχθούν οι πληγές και από την προβολή του ντοκιμαντέε του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. ΔΥΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ.
Αν έχεις πάντως κάποια πρόταση να τη συζητήσουμε. Ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον και την ευαισθησία.
Δημοσίευση σχολίου