Πέμπτη, 25 Οκτωβρίου 2012

ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ



Κοινή δήλωση εννέα οργανώσεων που υπερασπίζονται τα Θύματα των τροχαίων και αγωνίζονται για την Οδική Ασφάλεια.

ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ ΠΡΟΚΛΗΣΗΣ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΩΝ

ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ

Στις 4/10 ο υπουργός Οικονομικών Γ. Στουρνάρας αιφνιδιαστικά κατέθεσε σαν τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο μια ρύθμιση που αφορά τις αποζημιώσεις θυμάτων τροχαίων από το Επικουρικό Κεφάλαιο των ασφαλιστικών εταιρειών. Αποτελεί επανάληψη (σε χειρότερη για τα θύματα εκδοχή) μιας τροπολογίας που πριν ένα χρόνο επιχείρησε να περάσει το υπουργείο Οικονομικών αλλά τελικά την απέσυρε μπρος στην γενική κατακραυγή. Με την τροπολογία αυτή στο όνομα της σωτηρίας των ασφαλιστικών εταιριών περιορίζεται δραστικά το ποσό της αποζημίωσης των θυμάτων τροχαίων που καλύπτει το επικουρικό (για θύματα ανασφάλιστων οδηγών αλλά και οδηγών που είχαν ασφαλιστεί σε εταιρίες που κήρυξαν πτώχευση). Η αποζημίωση υποβιβάζεται νομοθετικά στο 1/10 (!) της σήμερα ισχύουσας, καταργείται η υποχρέωσή  αποζημίωσης για ψυχική οδύνη ενώ η ισχύς της (αν ψηφιστεί) αφορά και τις υποθέσεις που βρίσκονται στα δικαστήρια αλλά δεν έχουν τελεσιδικήσει.

-Η προκλητική αυτή ρύθμιση που προωθείται από τον κ. Στουρνάρα αποτελεί απόρροια μονομερούς συζήτησης  αποκλειστικά με τους εκπροσώπους των ασφαλιστικών εταιριών μια και τα θύματα των τροχαίων εκτός από ζωή δεν έχουν και λόγο. Περίεργο βέβαια  θα ήταν να είχε ζητηθεί η γνώμη των οικογενειών των θυμάτων ή των οργανώσεων των ατόμων με αναπηρία.

-Αλλά εκτός των θυμάτων ο υπουργός Οικονομικών «παρέλειψε» να συζητήσει το θέμα και με συναρμόδιους υπουργούς όπως της Δικαιοσύνης  και της Υγείας συνεχίζοντας την παράδοση ότι για τα ζητήματα των θυμάτων τροχαίων και της οδικής ασφάλειας ο κάθε υπουργός κάνει ότι επιθυμεί με τραγικές στην συντριπτική πλειοψηφία επιπτώσεις. Εκτός των υπουργών φυσικά για ένα τέτοιο θέμα θεωρήθηκε περιττό να ερωτηθεί η «Ειδική μόνιμη επιτροπή οδικής ασφάλειας της Βουλής».

-Σοβαρό θέμα τέλος τίθεται μια και η επιχειρούμενη ρύθμιση παραβιάζει ανοιχτά τόσο το Σύνταγμα όσο και την (με καθυστέρηση πραγματοποηθείσα) εναρμόνιση της χώρας μας με την υπόλοιπη ΕΕ στο ζήτημα του ύψους της αποζημίωσης των θυμάτων τροχαίων εγκλημάτων.

Είναι γνωστό πως στη χώρα μας οι επιδικαζόμενες αποζημιώσεις στα θύματα των τροχαίων και τις οικογένειες τους παρά τις νομοθετικές ρυθμίσεις είναι κατά πολύ κατώτερες των προβλεπομένων. Επίσης είναι γνωστό ότι όταν οι αποζημιώσεις τις καταβάλουν οι ασφαλιστικές  εταιρείες είναι κατά πολύ μικρότερες απ αυτές που καταβάλει το δημόσιο ή ένας ιδιώτης. Σε συνέχεια αυτής της «ειδικής» συμπεριφοράς  η τροπολογία Στουρνάρα επιχειρεί να φορτώσει την κρίση των ασφαλιστικών εταιρειών στα θύματα των τροχαίων. 
Το Επικουρικό Κεφάλαιο  έχει αναλάβει όλες τις αποζημιώσεις των ασφαλιστικών που έκλεισαν αφήνοντας ακάλυπτους τους ασφαλισμένους τους και πετώντας στο δρόμο τους εργαζόμενους τους. Αντί να πληρώσουν οι μεγαλόσχημοι ιδιοκτήτες τους, χαϊδεμένα παιδιά μέχρι χθες  του συστήματος που σήμερα κανείς δεν θέλει να τους ξέρει ( μόνο στην ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ του κ. Ψωμιάδη-το μεγαλύτερο σκάνδαλο στο χώρο είχαν ασφαλιστεί 838.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων), αντί να λειτουργήσουν οι υποτιθέμενοι μηχανισμοί ασφαλείας όπως το Επικουρικό Κεφάλαιο επιλέγετε η περικοπή των αποζημιώσεων από τα θύματα για να διασφαλίσει την βιωσιμότητα και την κερδοφορία των εταιριών. Χωρίς καμιά υπερβολή ο τίτλος αυτής της τροπολογίας θα μπορούσε να είναι «ο θάνατος σου η ζωή μου».

- Ζητάμε την άμεση απόσυρση της τροπολογίας.
- Αν αυτό δεν συμβεί καλούμε βουλευτές και κόμματα να τοποθετηθούν δημόσια και να την καταψηφίσουν.  Το ότι ο  υπουργός οικονομικών είναι εξωκοινοβουλευτικός δεν θα αποτελέσει άλλοθι για κανένα. Η τροπολογία πρέπει να περάσει από την Βουλή. Κάθε σηκωμένο χέρι βουλευτή σ αυτή την ψηφοφορία σημαίνει μια συνειδητή απόφαση περιφρόνησης των θυμάτων των τροχαίων.
-Τέλος αλλά όχι τελευταίο: αν το κράτος και οι ασφαλιστικές επιθυμούσαν να καταβάλλονται λιγότερα ποσά για αποζημιώσεις ένας είναι ο δρόμος. Μια συστηματική μακρόχρονη πολιτική για την οδική ασφάλεια, τον περιορισμό των τροχαίων συγκρούσεων και την ελαχιστοποίηση των θυμάτων.

Αλλά αυτός ο δρόμος από πουθενά δεν προκύπτει ότι τους ενδιαφέρει.


                                                                                                                                                  9/10/2012

Πανελλαδικός Σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα»  http://www.soste.gr/
Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α. –Ρόδου (μελος Ευρωπαικης Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων)  http://www.efthita.gr/
You Are What U Do –Κώστας Κουβίδης (μελος Ευρωπαικης Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων) http://kostaskouvidis.com/
Σύλλογος για την Πρόληψη των Τροχαίων Ατυχημάτων (ΠΡΟ.Τ.Α.) - Χανιά
Μαμάδες στο δρόμο http://mamastodromo.blogspot.gr/
Ε.Π.Ι.Β.Α.Τ.Η.Σ. Δίκτυο για την Συγκοινωνία και την Βιώσιμη Κινητικότητα http://www.epivatis.gr/e
Φίλοι της Φύσης 
http://naturefriends-gr.blogspot.gr/
ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙΣ 
http://xpolis.blogspot.gr/
Δημοτική Παράταξη “Δημόσιος Χώρος Πρέβεζα – Λούρος – Ζάλογγο” 
http://dimosioshoros.wordpress.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια: