[O OIKO.ΠΟΛΙ.Σ. συμμετέχει στην Πρωτοβουλία, και κάθε χρόνο με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας, διοργανώνει εκδηλώσεις για τα ΜΜΜ και για τα δικαιώματα των πεζών και των ποδηλατών]
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ για φθηνή μετακίνηση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
OXI ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΤΩΝ ΕΙΣΗΤΗΡΙΩΝ
ΦΘΗΝΗ, ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ, ΓΡΗΓΟΡΗ,
ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΤΑ Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Στην πρόσφατη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στις 6
Ιουνίου 2013 για τα ΜΜΜ, στην οποία συμμετείχαν ο Γενικός
Γραμματέας Μεταφορών κ. Σταθόπουλου και οι επικεφαλείς των συγκοινωνιακών
φορέων, συζητήθηκαν διάφορα μέτρα για την καταπολέμηση της «λαθρεπιβίβασης» στα
ΜΜΜ της Αθήνας αλλά και της αύξησης των εισιτηρίων. Ορισμένα σχόλια για τις
διαπιστώσεις της σύσκεψης και τις αποφάσεις που δημοσιεύτηκαν στον τύπο:
Μέτρα για
τη «λαθρεπιβίβαση». Ο κ. Σταθόπουλος ενημέρωσε ότι η «λαθρεπιβίβαση» κυμαίνεται από 15% έως 20% και πως ο στόχος του υπουργείου είναι το ποσοστό να
μειωθεί στο 5% με 10%. Για να εξασφαλιστεί η μείωση της
«λαθρεπιβίβασης» ο κ.Σταθόπουλος δήλωσε
ότι «συνολικά 90 εργαζόμενοι
πραγματοποιούν ελέγχους σε Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ, ενώ στις Οδικές Συγκοινωνίες (Λεωφορεία
και Τρόλεϊ) ο αριθμός των ελεγκτών θα φτάσει τους 230 εκ των οποίων οι 190 θα
είναι εθελοντές». Αυτό το «190 θα είναι εθελοντές» άραγε τι είδους
εθελοντές θα είναι; Ένα άλλο ερώτημα προς τον κ.Σταθόπουλο και στο αρμόδιο
υπουργείο: «κ.Γραμματέα πιστεύετε ότι οι
περισσότεροι απ’ αυτούς που δεν πληρώνουν εισιτήριο στα ΜΜΜ το κάνουν επειδή
είναι «κακά παιδιά» ή επειδή δεν έχουν τη δυνατότητα να καταβάλουν το
αντίτιμο»;
Για την
αύξηση της τιμής των εισιτηρίων. Ο κ.Σταθόπουλος δήλωσε ότι καταβάλλεται προσπάθεια
η αύξηση να είναι 10% αντί 25% του αρχικού σχεδιασμού.
Απαιτούμε ΚΑΜΙΑ ΑΥΞΗΣΗ στα ΜΜΜ.
Αυτό το αίτημα είναι κοινό με το Σύλλογο των Εργαζομένων στο Αττικό ΜΕΤΡΟ.
Η «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ για φθηνή
μετακίνηση στα ΜΜΜ» δημιουργήθηκε το Φθινόπωρο του 2012. Γράφαμε τότε:
[Σύμφωνα με τις επιταγές του
μνημονίου μέχρι το Μάρτιο του 2013 ο ΟΑΣΑ θα αυξήσει την τιμή του εισιτηρίου
για όλα τα μέσα από 1,40 σε 1,75. Η τιμή του εισιτηρίου για τα Τρόλεΐ, Τραμ,
Λεωφορεία θα αυξηθεί από 1,20 σε 1,50. Με άλλα λόγια μπορεί η τιμή να αυξάνει
αριθμητικά 0,30 – 0,35 Ευρώ στην πραγματικότητα όμως η αύξηση είναι 25%, αύξηση
που δεν έχει παρατηρηθεί σε καμία άλλη υπηρεσία ή προϊόν απ΄ όσο τουλάχιστον
γνωρίζουμε.
Υπενθυμίσουμε ότι οι τιμή
των εισιτηρίων μέχρι το Μάιο του 2008 ήταν 0,50 Ευρώ για να εκτιναχτεί στα
0,80 Ευρώ και με συνεχείς αυξήσει να φτάσει στα 1,75 Ευρώ στις αρχές του 2013.
Παράλληλα μειώθηκε η διάρκεια ισχύος του εισιτηρίου από
τα 120 λεπτά στα 90 λεπτά. Στην πραγματικότητα η αύξηση της τιμής του
εισιτηρίου στο ΜΕΤΡΟ υπερδιπλασιάστηκε και ξεπέρασε το 135% σε τέσσερα
χρόνια!!!!
Η νέα μεγάλη ποσοστιαία
αύξηση των τιμών των εισιτηρίων κατά 25% (υπερπενταπλάσια του εγχώριου
πληθωρισμού) πλήττει δυσανάλογα τα μικρά και μεσαία εισοδηματικά
στρώματα τα οποία είναι σε συντριπτική πλειοψηφία και οι χρήστες των ΜΜΜ. Αν
λάβει κανείς υπόψη ότι τα χαμηλά και μεσαία εισοδηματικά στρώματα θα είναι αυτά
που θα υποστούν τις μεγαλύτερες εισοδηματικές απώλειες από το «νέο μνημόνιο»,
για αυτούς το κόστος μεταφοράς στα ΜΜΜ γίνεται δυσβάσταχτο.
Το κόστος μετακίνησης των
εργαζομένων στα ΜΜΜ θα ξεπερνάει το 10% του μισθού τους.
Η αύξηση πλήττει όλους τους
επιβάτες που κινούνται με τα ΜΜΕ και ιδιαίτερα τους νέους. Παράλληλα η αυξημένη
τιμή στα ΜΜΕ δεν θα είναι ανταγωνιστική σε σχέση με τα Ι.Χ., τουλάχιστον στις
μικρές αποστάσεις. Δηλαδή η αύξηση του 25% στην τομή των εισιτηρίων
είναι ταυτόχρονα και μια αντιοικολογική επιλογή της κυβέρνησης των μνημονίων.
Απαιτούμε:
o
Καμία αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων στα
ΜΜΜ
o
Δωρεάν μετακίνηση στους ανέργους, στα
παιδιά και στους νέους μέχρι 25 ετών.
o Ειδικά
οικογενειακά εισιτήρια που θα είναι φθηνότερα από την
τιμή των δύο.]
ΦΘΗΝΗ, ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ,
ΓΡΗΓΟΡΗ, ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΤΑ Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου