Σάββατο, 14 Σεπτεμβρίου 2013

16 – 22 Σεπτεμβρίου 2013: Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας/ Οι Θέσεις του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. για τη βιώσιμη κινητικότητα στο Χαϊδάρι

[O OIKO.ΠΟΛΙ.Σ. συμμετέχει για 5η συνεχή χρονιά στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας, διοργανώνει εκδηλώσεις, ποδηλατοδρομίες, εκθέσεις, αναδεικνύει θέματα γενικού και τοπικού ενδιαφέροντος που έχουν σχέση με το δικαίωμα στη Μετακίνηση - περισσότερα ΕΔΩ


16 – 22 Σεπτεμβρίου 2013: Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας
ευχάριστη, οικονομική, ασφαλής, και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (Ε.Ε.Κ)  θεσμοθετήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση το 2002 με σκοπό να προβάλει και να ευαισθητοποιήσει την κοινωνία για το «Δικαίωμα της Βιώσιμης Κινητικότητας», δηλαδή της ευχάριστης, οικονομικής, ασφαλούς και οικολογικής μετακίνησης στις πόλεις. Όμως όσο και αν είναι καλές οι προθέσεις και οι διακηρύξεις για το «Δικαίωμα στη Βιώσιμη Κινητικότητα» αυτό δεν εξασφαλίζεται με λόγια και με μία μέρα το χρόνο δωρεάν μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), «Μέρα χωρίς αυτοκίνητο».
Α ΓΕΝΙΚΑ-Για να γίνει πράξη το δικαίωμα  στη μετακίνηση θα πρέπει:
1.                  Να αναπτυχθούν σε περισσότερες περιοχές τα Δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τα δημοτικά ή διαδημοτικά  εσωτερικά δίκτυα.
2.                  Να υπάρξει πολιτική ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης των πολιτών, κίνητρα για την χρήση των ΜΜΜ και πολιτική αποθάρρυνση της χρήσης του Ι.Χ.
3.                  Να εξασφαλιστεί η δωρεάν μετακίνηση στα ΜΜΜ σε ειδικές κατηγορίες πολιτών που πλήττονται με βάναυσο τρόπο από την κρίση (ανέργους, νέους μέχρι 25 ετών, ΑμεΑ)
4.                  Να χαραχθούν και να «κατακτηθούν» από τους  ποδηλάτες δίκτυα ποδηλατοδρόμων που να ενώνουν διάφορες περιοχές, ιδιαίτερα εκείνες που συγκεντρώνουν μεγάλες κατηγορίες νέων (ΑΕΙ, ΤΕΙ, σχολεία, αθλητικά κέντρα).
5.                  Να τηρείται ο Κ.Ο.Κ. και να γίνουν αυστηρότερες οι ποινές για ορισμένες κατηγορίες παραβάσεων όπως π.χ. η παραβίαση  κόκκινου σηματοδότη, η εγκατάλειψη τραυματία – θύματος, η οδήγηση υπό την επιρροή αλκοόλ ή άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών κ.λπ.
6.                  Να παρθούν μέτρα για το θόρυβο (ηχορύπανση).
[Οι παραπάνω γενικές προτάσεις είναι κοινές με τους ΦΙΛΟΥΣ της ΦΥΣΗΣ - ΕΔΩ]

Β - ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΤΟ ΧΑΪΔΑΡΙ:

ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΕΤΡΟ ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (πρώην Χαϊδάρι): Να λειτουργήσει επιτέλους ο σταθμός που θα έπρεπε να είχε δοθεί στη χρήση των πολιτών από το 2009. Η πολιτική διαπλοκή με τη SIEMENS μπορεί να επηρέασε την τελική παράδοση του σταθμού στο επιβατικό κοινό, υπάρχουν όμως διαχρονικά σοβαρές πολιτικές ευθύνες. Έτσι ο σταθμός Αγία Μαρίνα καθυστερεί εκ νέου, προβλέπεται δε να λειτουργήσει το 2014, χωρίς να έχουν ληφθεί κυκλοφοριακά μέτρα για την αντιμετώπιση της επιβάρυνση της περιοχής, λόγω της αναμενόμενης στάθμευσης των Ι.Χ. στους γειτονικούς με το σταθμό δρόμους. Η πρότασή μας είναι να υπάρξει  δημοτική συγκοινωνία (αυτή που υπάρχει όπως λειτουργεί δεν εξυπηρετεί) με λεωφορεία συνεχούς ροής προς τους σταθμούς Αγία Μαρίνα και Ανθούπολης.
ΓΡΑΜΜΗ ΜΕΤΡΟ Νο7 ΔΑΣΟΣ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ –ΑΛΙΜΟΣ: Να αξιοποιηθεί η πρόβλεψη του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας – Αττικής 2009 για τις μελλοντικές γραμμές ΜΕΤΡΟ και να διεκδικηθεί από το Δήμο και την τοπική κοινωνία.
ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ:  Σε όλο σχεδόν το Δήμο τα πεζοδρόμια έχουν καταληφθεί από Ι.Χ. και από διάφορα αντικείμενα. Σε ορισμένους δρόμους, όπως π.χ. οι οδοί Λακωνίας και Σάμου, οι πεζοί είναι υποχρεωμένοι να περπατούν στο οδόστρωμα μαζί με τα Ι.Χ. και τα δίκυκλα. Να υπάρχουν πεζοδρόμια και διαβάσεις που να μπορούν να κυκλοφορήσουν ευχάριστα, με άνεση και με ασφάλεια οι πεζοί και τα ΑμεΑ.
ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ – ΠΛΑΤΕΙΑ ΔΑΣΟΥΣ: Ο πευκόφυτος πεζόδρομος της Καραϊσκάκη καταλαμβάνεται συνεχώς από τα τραπεζοκαθίσματα, ακόμα και ο εξωτερικός πεζόδρομος, ενώ τα περίπτερα έχουν μετατραπεί σε πολυκαταστήματα. Το κάτω μέρος της πλατείας του Δάσους Χαϊδαρίου έχει μετατραπεί σε χώρο στάθμευσης όπως και διάφορα τμήματα του πεζόδρομου της Καραϊσκάκη.
ΑΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ: Τα λεωφορεία δεν εξυπηρετούν όλες τις περιοχές τις πόλεις μας (π.χ.Αφαία, Δαφνί), τα δε δρομολόγια είναι αραιά και δεν εξυπηρετούν τους δημότες.
ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ: Δεν αξιοποιήθηκαν παλαιότερες προβλέψεις των Υπουργείων Μεταφορών και του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας για την Ιερά Οδό μέχρι το Δαφνί.
ΤΡΑΠΕΖΕΣ: Σε πολλές περιπτώσεις οι τράπεζες στο Κέντρο Χαϊδαρίου και το Μηχάνημα αυτόματης συναλλαγής στο Δάσος μετατρέπονται σε μαγνήτες Ι.Χ. μιας και οι οδηγοί σταθμεύουν παράνομα για τραπεζικές συναλλαγές στις Οδούς Καραϊσκάκη και Γ.Παπανδρέου (αντίστοιχα) και δημιουργούν συχνά συγκοινωνιακά προβλήματα.

Ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. και οι ΦΙΛΟΙ της ΦΥΣΗΣ έχουν υιοθετήσει τον «Παγκόσμιο Καταστατικό Χάρτη για το ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ» (2004) στον οποίο εκτός των άλλων αναφέρεται και το δικαίωμα των πολιτών στη μετακίνηση. Ο σύλλογος από το 2008  διοργανώνει εκδηλώσεις, ποδηλατοπορείες, εκδίδει ανακοινώσεις και κάνει παρεμβάσεις με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας. Για το 2013 ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. είχε προγραμματίσει έκθεση φωτογραφίας και συζητήσεις, σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σύλλογο SOS Τροχαία Εγκλήματα, με στόχο την  ενημέρωση των μαθητών για την Οδική Ασφάλεια, αλλά με τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών και τα γεγονότα στο χώρο της Εκπαίδευσης οι εκδηλώσεις αναβλήθηκαν.
Μέλη του συλλόγου συμμετέχουν σε Πρωτοβουλίες πολιτών όπως ΜΕΤΡΟ ΔΥΤΙΚΑ, Πρωτοβουλία για φθηνή μετακίνηση κ.λπ.

Διεκδικούμε το ΔΙΚΑΙΩΜΑ στην ευχάριστη, οικονομική, ασφαλή, και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις

Ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. Χαϊδαρίου είναι μέλος του Ελληνικού Δικτύου Περιβαλλοντικών Οργανώσεων ΦΙΛΟΙ της ΦΥΣΗΣ/Friends of Nature Greece και της Διεθνούς Οργάνωσης Naturefriends Inetrnational /NFI (1895)

Δεν υπάρχουν σχόλια: