Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2007
«ΞΕΦΛΟΥΔΙΖΕΤΑΙ» ΤΟ ΝΑΥΠΗΓΕΙΟ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Κοντέινερ εναντίον βαγονιών στον Σκαραμαγκά-
Σταδιακά μετατρέπεται σε λιμάνι
- Πωλείται η μονάδα τροχαίου υλικού
Και επίσημα εμπορικό λιμάνι ο Σκαραμαγκάς
Δημοσιεύτηκε τον Ιούλιο στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η απόφαση να μετατραπεί τμήμα του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά σε εμπορικό λιμάνι. Συγκεκριμένα, πρόκειται για την έγκριση της σύμβασης μεταξύ της Ανώνυμης Εταιρείας Συνδυασμένων Μεταφορών και Αποθηκεύσεων (ΑΕΣΜΑ), η οποία χρησιμοποιεί χώρο του Ναυπηγείου για εκφόρτωση αυτοκινήτων και containers, και του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου. Όπως είναι γνωστό, στη μεγάλη προβλήτα μήκους 370 μ. λειτουργούσε εδώ και πολύ καιρό χώρος αποθήκευσης εισαγόμενων αυτοκινήτων και αργότερα κοντέινερ. Πιθανολογείται μάλιστα ότι το λιμάνι θα επεκταθεί και άλλο, εάν τελεσφορήσει η προσπάθεια να κλείσει μια παραγωγική μονάδα του Ναυπηγείου, δηλαδή το εργοστάσιο τροχαίου υλικού.
«Πωλείται όπως είν’ εξοπλισμένο»
Η μονάδα τροχαίου υλικού παραχωρείται από τη διοίκηση του Ναυπηγείου σε αγοραστή, ο οποίος, σύμφωνα με τους εργαζομένους, δεν έχει σχέση με το αντικείμενο. Το εργοστάσιο αυτό λειτουργεί από το 1987 και έχει παραδώσει περισσότερα από 600 επιβατικά βαγόνια στον ΟΣΕ και τους ηλεκτρικούς σιδηροδρόμους.
Με τον χειρισμό αυτό δημιουργείται αβεβαιότητα για 200 θέσεις εργασίας. Πιθανόν να πρόκειται για μια ακόμα φάση στη διαμάχη της μητρικής Tyssen Krupp και του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για τη μη παραλαβή εκ μέρους του δεύτερου του υποβρυχίου που παρουσιάζει κλίση (στο ΥΕΘΑ θεωρούν ότι η γερμανική διοίκηση πιέζει για την παραλαβή του, απειλώντας με απώλεια θέσεων εργασίας). Η διοίκηση της εταιρείας, από την πλευρά της, υποστηρίζει ότι ο αγοραστής ειδικεύεται στην εξυγίανση προβληματικών επιχειρήσεων και ότι δεν θα γίνουν απολύσεις.
Γεγονός είναι ότι οι παραγωγικές μονάδες του ναυπηγείου συρρικνώνονται και η Tyssen Krupp, που έχει αγοράσει το ναυπηγείο από το ελληνικό κράτος, προτιμά να επινοικιάζει μεγάλους χώρους του για λειτουργία λιμανιού. Όμως ο χώρος του Ναυπηγείου έχει παραχωρηθεί στη γερμανική εταιρεία, δεν της έχει πωληθεί.
Αντιδράσεις στη δημιουργία λιμανιού
Στις 24/9/2007 το Δημοτικό Συμβούλιο Χαϊδαρίου ομόφωνα απέρριψε τη λειτουργία λιμανιού στον Σκαραμαγκά, λόγω του ότι θεωρείται ότι υποβαθμίζει κι άλλο την ήδη βεβαρυμένη κατάσταση στην περιοχή.
Οι “Πολίτες σε Δράση” επισημαίνουν ότι ο χώρος που δεν χρησιμοποιείται για ναυπηγοεπισκευστικές εργασίες πρέπει να επιστραφεί στο ελληνικό δημόσιο και τον Δήμο Χαϊδαρίου, διότι εξέλιπε ο λόγος παραχώρησης στην Tyssen Krupp. Επιπλέον, κατά την ίδια δημοτική παράταξη, δημιουργούνται κίνδυνοι λόγω εκφόρτωσης και αποθήκευσης τοξικών και εκρηκτικών υλών ενώ η περιοχή μας θα δεχθεί και νέα ρύπανση από την αύξηση των κυκλοφοριακών φόρτων.
Στη σύμβαση του ΑΕΣΜΕ με τον Οργανισμό Λιμένος Λαυρίου αναφέρεται η υποχρέωση ταυτόχρονης φιλοξενίας και εξυπηρέτησης 120 φορτηγών, πράγμα που σημαίνει πλέον των 1.000 διαδρομών καθημερινά στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου. Ήδη ο Πρόεδρος του Ο.Λ.Λ. προσδοκά ότι το νέο λιμάνι θα είναι δημοφιλές στους εφοπλιστές, διότι τα τιμολόγια του Ο.Λ.Λ. είναι κατά 10% φθηνότερα του Ο.Λ.Π.
(από την εφημερίδα «Χαϊδάρι Σήμερα», περισσότερα για το Σκαραμαγκά λίγο παρακάτω)
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου