Σάββατο, 31 Οκτωβρίου 2009

Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και η πρόταση για σύσταση ενιαίου ναυπηγικού φορέα από τον κ.Ταβουλάρη (Ναυπηγεία Ελευσίνας)


[Φωτογραφία: Στη ναυπηγική κλίνη των ναυπηγείων Σκαραμαγκά τοποθετείται το πρώτο τμήμα ενός πλοίου του Πολεμικού μας Ναυτικού. Ο σταυρός από μόνος του που έβαλαν οι εργαζόμενοι φυσικά δεν τους (μας) σώζει]

Κλικάρετε ΕΔΩ για να διαβάσετε το ρεπορτάζ και την πρόταση του κ.Ταβουλάρη για τον "ενιαίο φορέα" στην Καθημερινή και ΕΔΩ την παρουσίαση στο ΒΗΜΑ.
Διαβάστε ΕΔΩ την ομιλία του προέδρου του Συνασπισμού Αλέξη Τσίπρα στους εργαζόμενους στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Η πρόταση του κ.Τσίπρα: "...Και τώρα είναι η ώρα να προχωρήσουμε σε μια ριζική αλλαγή πολιτικής, να προασπίσουμε το δημόσιο πλούτο, να διασφαλίσουμε τις θέσεις εργασίας και να δώσουμε μια νέα αναπτυξιακή προοπτική στο μεγαλύτερο ναυπηγείο της Ανατολικής Μεσογείου, που μπορεί να είναι υπό δημόσιο έλεγχο, μπορεί να έχει αναπτυξιακή προοπτική..."

Σχόλια με αφορμή τις προτάσεις του κ.Ταβουλάρη (για ενιαίο ναυπηγικό φορέα) και του κ.Τσίπρα (για δημόσιο έλεγχο):
1) Η πρόταση του κ.Ταβουλάρη έχει βάση και θέλει συζήτηση. Το πρόβλημα είναι όμως ότι αν υλοποιηθεί θα έχουμε τα τρία μεγαλύτερα ναυπηγεία (Σκαραμαγκά, Ελευσίνα, Σύρο) να ανήκουν σε ένα όμιλο και αυτό θα οδηγήσει στην μονοπώληση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα.
2) Η πρόταση του κ.Τσίπρα θέλει διευκρίνηση. Τι εννοεί όταν λέει "να είναι υπό δημόσιο έλεγχο"? Φυσιολογικά όλες οι επιχειρήσεις είναι υπό δημόσιο έλεγχο(ή πρέπει να είναι υπό δημόσιο έλεγχο). Αν εννοεί ότι αυτός ο έλεγχος πρέπει να είναι ουσιαστικός (συμφωνίες με Πολεμικό Ναυτικό ή κρατικές άλλες παραγγελίες, έλεγχος οικονομικός, περιβαλλοντικός, εργατικός κ.λπ.) τότε συμφωνούμε. Αν εννοεί την κρατικοποίηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, δηλαδή το Υπουργείο Οικονομικών(ή κάποιο άλλο υπουργείο) να είναι το "αφεντικό", τότε διαφωνούμε.

Όποιος ενδιαφέρετε να μάθει περισσότερα για την ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία στην Ελλάδα ας κλικάρει ΕΔΩ για να διαβάσει ένα σχετικό άρθρο μου στις αρχές του 2009.
3) Με την ευκαιρία της συζήτησης για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά καλό είναι ο Δήμος Χαϊδαρίου να διεκδικήσει τα 120+100 στρέμματα του χώρου. Δείτε ΕΔΩ ορισμένα από τα επιχειρήματα της δημοτικής κίνησης "πολίτες σε δράση" που θα μπορούσε να προβάλλει, σαφώς αν υπάρχουν περισσότερα ακόμα καλύτερα.
--------------
Και άλλα Κυριακάτικα νέα:
1/11/09 Το ρεπορτάζ της Χρύσας Λιάγγου στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ αναφέρει ότι "...αιφνιδιαστικά έκανε την εμφάνισή του νέος αγοραστής. Πρόκειται για τον κ. Σωτήρη Eμμανουήλ, που είχε τοποθετηθεί την περίοδο προ της πώλησης στους Γερμανούς επικεφαλής στον Σκαραμαγκά. Yπήρξε πρωτεργάτης στη μεταβίβαση των Nαυπηγείων στη HDW, η οποία όμως τον απομάκρυνε στη συνέχεια από τη θέση του. Eγκυρες, μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν ότι η ThyssenKrupp υπέγραψε την περασμένη εβδομάδα MOU με εταιρεία του κ. Eμμανουήλ και συγκεκριμένα την BERDIL, με έδρα την οδό Kαρνεάδου 8 στην Aθήνα, που δραστηριοποιείται στο real estate..."
Τι να πούμε. Σας αφήνουμε να βγάλετε μόνοι σας τα οποιαδήποτε συμπεράσματα.
Κώστας Φωτεινάκης

1 σχόλιο:

OIKO.ΠΟΛΙ.Σ. Χαϊδαρίου είπε...

Η διαφωνία μου βασίζεται στο άρθρο μου "Σημειώσεις για την ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία στην Ελλάδα".
Η Ελλάδα έπαψε να είναι μαγνήτης επισκευών και κατασκευών για λόγους α)Επιπέδου αμοιβών β)Περιβαλλοντικής και εργατικής προστασίας γ)Μη τεχνολογικού εκσυγχρονισμού δ)Αξιοπιστίας στους χρόνους παράδοσης ε)Εμπειρίας στ) Ανταγωνιστικές τιμές
Εν τω μεταξύ εμφανίστηκαν ασιατικές χώρες στο προσκήνιο που παίζουν το ρόλο του "μαγνήτη" (Κορέα, Κίνα κ.λπ).
Η χώρα μας μόνο εξειδικευμένες κατασκευές πλοίων μπορεί να κάνει (πολεμικού ναυτικού κ.λπ). Η κρατικοποίηση των ναυπηγείων, σε αυτή την συγκυρία, το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να διευκολύνει του Γερμανούς (αν τους αποζημιώσει) και παράλληλα να φορτώσει τα βάρη της "λειτουργίας" του στις πλάτες του ελληνικού λαού.
Δεν είμαι αντίθετος στις κρατικές επιχειρήσεις, όμως στον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο διαφωνώ για τους παραπάνω λόγους.
Κ.Φωτ.