Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2009
Να θεραπευτούν οι πληγές του Ποικίλου Όρους/ Μέρος Β΄: Διάνοιξη της σιδηροδρομικής γραμμής Ικονίου – Ασπροπύργου (21 χλμ)
[24 Οκτωβρίου 2009, τα πέλματα έχουν στηθεί (αφού κόπηκαν για να πατήσουν εκατοντάδες δένδρα) για να τοποθετηθεί η γέφυρα με τις γραμμές του τρένου, στο ύψος του άλσους Δαφνίου]
[Μάρτιος 2005, όταν ξεκινούσε η διάνοιξη και η βεβήλωση του τοπίου στο Όρος Αιγάλεω]
Σιδηροδρομική γραμμή Ικονίου –Ασπροπύργου. Για το θέμα αυτό έχουμε καταθέσει τις απόψεις μας κατά καιρούς στα τοπικά έντυπα, στο blog και στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, τις οποίες και επαναλαμβάνουμε σε τίτλους:
• Η διακίνηση εμπορευμάτων και ανθρώπων με τρένο είναι μια οικολογική πρόταση. Γενικά δεν είμαστε αντίθετοι με τη χρησιμοποίηση του τρένου ως μέσου μεταφοράς ακόμα και ως ψυχαγωγίας. Υπάρχουν περιοχές οικολογικά ευαίσθητες, ιδιαίτερου αισθητικού κάλους, τις οποίες διασχίζει το τρένο όπως π.χ. ο οδοντωτός στο Βουραϊκό (δείτε το video από το BBC - στη δεξιά μικρή στήλη του blog), το τρένο στη κοιλάδα των Τεμπών και στον ποταμό Νέστο κ.λπ.
• Η συγκεκριμένη πορεία της διάνοιξης της σιδ.γραμμής μέσω του Ποικίλου Όρους εκτιμούμε ότι δεν ήταν η καλύτερη επιλογή. Υπήρχαν άλλες προτάσεις. Όμως η παρούσα διάνοιξη είναι μια πραγματικότητα και θα πρέπει να δούμε τους τρόπους εκείνους που θα θεραπεύσουν τις πληγές που έχουν ανοίξει.
• Δεν είμαστε υπέρ της διακοπής ή της ακύρωσης του έργου. Αντίθετα είμαστε υπέρ της ολοκλήρωσης του έργου με τις λιγότερες περιβαλλοντικές συνέπειες, αν και οι μεγαλύτερες επεμβάσεις έχουν ήδη πραγματοποιηθεί. (Στο Μέρος Γ΄, στην επόμενη ανάρτηση, θα δείτε τι σημαίνει η διακοπή των εργασιών στη Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω).
• Το βασικό για το οποίο πρέπει οι πολίτες και η Τοπική Αυτοδιοίκηση να αγωνιστούν και να διεκδικήσουν είναι α) Να εφαρμοστούν οι προτάσεις του ΤΕΕ. Προτάσεις τις οποίες είχε επεξεργαστεί ο Γιώργος Τερζάκης εκ μέρους των «πολιτών σε δράση» και υιοθέτησε το ΤΕΕ β) να αναδειχθεί η αρχαία Ιερά Οδός κ.λπ. Για το θέμα αυτό έχουν κατατεθεί 502 υπογραφές από συμπολίτες μας, υπάρχουν κάποιες απαντήσεις από την ΕΡΓΟΣΕ, Γ΄ Αρχαιολογική Εφορεία (που δεν είναι ικανοποιητικές αντίθετα μεγαλώνουν τις ανησυχίες μας) και αναμένονται απαντήσεις από το Δασαρχείο κ.λπ.
• Η εκτίμηση είναι ότι δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος φορέας που να μπορεί συστηματικά, ανεμπόδιστα και με επάρκεια να ελέγξει την περιβαλλοντική αποκατάσταση που προβλέπεται τουλάχιστον από τη σύμβαση. Η πρόταση είναι να δημιουργηθεί από το Δήμο Χαϊδαρίου ή τον ΑΣΔΑ (ή από κάποιον άλλον φορέα) ειδικό τεχνικό γραφείο το οποίο να ελέγξει την εφαρμογή των περιβαλλοντικών όρων, μετά την τμηματική περάτωση του έργου και πριν την τελική παράδοση. Σημειώνουμε ότι η σιδ.γραμμή μήκους 21 χλμ. περνάει από το Όρος Αιγάλεω και Ποικίλο που την ευθύνη της δασοπροστασίας την έχουν τρία διαφορετικά Δασαρχεία (Πειραιά – Αιγάλεω – Πάρνηθας)
-----------
Ακριβώς στην παρακάτω ανάρτηση διαβάστε περισσότερα για το θέμα και δείτε περισσότερες φωτογραφίες.
(Επόμενη πληγή, Μέρος Γ΄ : Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω)
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου