Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2016

ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ και Καλοκαίρι 2016| Ξεκίνημα με δυναμικό Σεπτέμβρη




Μπορεί στο τέλος Ιοιυνίου να χαιρετηθήκαμε για το καλοκαίρι και να δώσαμε ραντεβού για αρχές Σεπτέμβρη, όμως πολλά από τα μέλη του Οικο.πολι.ς έδωσαν την παρουσία τους εκπροσωπόντας το σύλλογο σε διάφορες δράσεις του καλοκαιριού.
  • Επίσκεψη  στην έκθεση φωτογραφίας συλλογγής του συνδημότη μας Γιάννη Ιγγλέση από το παλιό Χαϊδάρι.
  • Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Κορίνθου μετά την επιστροφή των δίδυμων Κούρων.
  • Συμμετοχή μέλους μας στο πρόγραμμα Sustainability for Greece
  • Επίσκεψη στον τόπο εκτέλεσης του Νίκου Πλουμπίδη, όπως κάθε χρόνο.
  • Συμμετοχή μελών μας στην Ειδική Επιτροπή της Βουλής των Ελλήνων για το περιεχόμενο και τις διαδικασίες σύναψης των διατλαντικών εμπορικών συμφωνιών.
  • Πάνω από 30 αναρτήσεις με αναφορές σε σημαντικές ειδήσεις όπως ΧΥΤΑ Φυλής, διαδρομές πολιτισμού, Βοτανικός κήπος, ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, καταυλισμός προσφύγων στο Ναυπηγείο του Σκαραμαγκά κ.α.

Το καλοκαίρι όμως έφυγε και είμαστε πάλι μαζί ξεκινώντας με ένα δυναμικό Σεπτέμβρη.
Από την επιτροπή της Βουλής


Από την παρουσίαση της έρευνας των Φίλων της Φύσης για την TTIP

Από την εκδήλωση του ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ για την απονομή των βραβείων του 2ου διαγωνισμού ποίησης και διηγήματος 2015-2016



Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2016

«H ευχάριστη, οικονομική, ασφαλής, και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ».| 22/9/2016 μετακινούμαστε με το Τραμ από το Φάληρο μέχρι τη Βούλα

 
Με αφορμή την  Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (Ε.Ε.Κ) 16 - 22 Σεπτεμβρίου οι Φίλοι της Φύσης σε συνεργασία με τον Οικο.πολι.ς πραγματοποιούν μια δράση χρησιμοποιώντας τα Μ.Μ.Μ.

Το επίσημο θέμα της Ε.Ε.Κ. για το 2016 είναι «Έξυπνη κινητικότητα. Ισχυρή Οικονομία». Οι ΦΙΛΟΙ της ΦΥΣΗΣ συμμετέχουν και φέτος με ένα άλλο σύνθημα «H ευχάριστη, οικονομική, ασφαλής και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ»

Χρησιμοποιώντας λεωφορείο, ποδήλατο, περπάτημα, μετρό και τραμ θα απολαύσουμε μια βόλτα στην παραλία προσπαθώντας όμως να καθιερώσουμε ως τρόπο ζωής την μετακίνηση με αυτά τα μέσα.


Πέμπτη 22/9/2016  αφετηρία του τραμ στο Φάληρο 

                 Ώρα συνάντησης 18:00 μμ σταθμός Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (Σ.Ε.Φ.)

Θα χρησιμοποιήσουμε την γραμμή Τ3 «ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ»: Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (Σ.Ε.Φ.) - Ασκληπιείο Βούλας.
 
Κατεβαίνουμε για μια βόλτα ή καφέ κι επιστρέφουμε με τον ίδιο τρόπο.

Για όσους έρθουν από τα δυτικά προσυγκένρτωση στο σταθμό μετρό Αγ. Μαρίνα στις 17.15 μμ.

Όπως αναφέρουμε σε προηγούμενη ανάρτηση των ΦτΦ 8/9/2016, προτείνουμε να ανοίξει ο διάλογος για τη δωρεάν μετακίνηση στα δημόσια Μ.Μ.Μ, μια συζήτηση που άνοιξε στις αρχές της δεκαετίας του ’70, για την αποθάρρυνση της κυκλοφορίας των Ι.Χ. στις πόλεις. Για τους ΦτΦ η συζήτηση για τη δωρεάν μετακίνηση στα δημόσια ΜΜΜ έχει οικολογική και οικονομική διάσταση.

Επισημαίνουμε ότι σε αρκετούς Δήμους υπάρχει δωρεάν δημοτική συγκοινωνία και ότι αρκετές κοινωνικές κατηγορίες μετακινούνται στη χώρα μας ήδη δωρεάν (π.χ. ένστολοι κ.ά). Άρα η συζήτηση για δωρεάν μετακίνηση έχει αντικειμενική βάση, ισχύει σε πολλές πόλεις όπως στο Ταλίν, σε δώδεκα πόλεις της Γαλλίας, σε έξι πόλεις της Τσεχίας, σε ορισμένες πόλεις της Γερμανίας, Σλοβακίας, Ρουμανίας, σε εννέα πόλεις της Βραζιλίας, και είκοσι έξι πόλεις των ΗΠΑ.

Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015

16 συλλογικότητες και ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. διεκδικούν "Πόλεις για Ανθρώπους"

[Ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. από το 2007 που ιδρύθηκε έχει στο πρόγραμμά του το θέμα της ασφαλούς, ευχάριστης, οικονομικής μετακίνησης στην πόλη. Κάθε χρόνο συμμετέχει με εκδηλώσεις και παρεμβάσεις στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 16-22 Σεπτεμβρίου  [ΕΔΩ]

Χθες ένας ακόμα άνθρωπος, μια πεζή γυναίκα 31 χρονών στη Ρόδο χτυπήθηκε και εγκαταλείφθηκε απο οδηγό ΙΧ με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή της. (ΕΔΩ). Το κείμενο που ακολουθεί (μια πρωτοβουλία της κίνησης ΠΕΖΗ) επιχειρεί να θέσει το θέμα της επανάκτησης του δημόσιου χώρου από τους ανθρώπους. Είναι ανοικτό για να υπογραφεί απο κάθε ενδιαφερόμενη κίνηση. Αλλά το πρόβλημα δυστυχώς δεν είναι ποιοι θα το υπογράψουν, που όπως και να έχει καλό είναι να είναι όσο το δυνατόν περισσότεροι, αλλά ποιοι αρμόδιοι ΄θα το λάβουν υπ όψιν τους. Υπογραφές μπορούν να στέλνονται και στο soste.gr@gmail.com.

Πόλεις για Ανθρώπους…

Οι παρακάτω κινήσεις πολιτών, ενώσεις, σύλλογοι και σωματεία, διαπιστώνουμε ότι στις ελληνικές πόλεις, όχι μόνο το μεγαλύτερο μέρος του χώρου έχει παραδοθεί στη μηχανοκίνητη κυκλοφορία, αλλά και οι λιγοστοί χώροι που έχουν απομείνει για τους ανθρώπους (πεζοδρόμια, πεζόδρομοι, πλατείες, διαβάσεις, πάρκα κλπ) χρησιμοποιούνται και αυτοί παράνομα για στάθμευση (και κίνηση πολλές φορές) αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, καταχρηστική κατάληψη από τραπεζοκαθίσματα, εμπορεύματα και διαφόρων ειδών εμπόδια.

Το αποτέλεσμα είναι ότι οι πιο ευάλωτοι από τους πεζούς έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από τους δημόσιους χώρους, όπως οι άνθρωποι με αναπηρίες, οι γονείς με καροτσάκια, μικρά παιδιά, ηλικιωμένοι κλπ. Μεγάλο είναι και το κόστος σε ανθρώπινες ζωές από τα «ατυχήματα» λόγω της μειωμένης οδικής ασφάλειας και από τις δυσμενείς επιπτώσεις στη δημόσια υγεία (παχυσαρκία, καθιστική ζωή, ατμοσφαιρική ρύπανση).

Θεωρούμε την κατάσταση αυτή απαράδεκτη, αντίθετη με το σεβασμό των στοιχειωδών δικαιωμάτων κινητικότητας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής και με σημαντικές δυσμενείς οικονομικές επιπτώσεις (στον τουρισμό και τη γενικότερη οικονομική ελκυστικότητα των πόλεων, στα οικονομικά των νοικοκυριών, στην εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, στην αποτελεσματικότητα της οικονομίας, στο περιβάλλον).

Ζητάμε από τις αρχές και τους αρμόδιους να φροντίσουν για την αποτελεσματική προστασία του δημόσιου χώρου από τις κάθε είδους αυθαιρεσίες, την εφαρμογή των αρχών της βιώσιμης κινητικότητας, μετακινήσεις στις πόλεις κατά προτεραιότητα με τα πόδια και το ποδήλατο και όχι με αυτοκίνητα ή μοτοσικλέτες, αξιόπιστες, συχνές, οικονομικά προσιτές και αναβαθμισμένες συγκοινωνίες, σιδηρόδρομους αντί για αυτοκινητόδρομους, πραγματικά ελεύθερους χώρους πρασίνου.

Πόλεις για ανθρώπους και όχι για μηχανές.

ATATHENS – ΑLTERNATIVE TOURS OF ATHENS

ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΧΩΡΟΣ ΠΡΕΒΕΖΑ ΛΟΥΡΟΣ ΖΑΛΟΓΓΟ

ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

ΕΞΩΡΑΙΣΤΙΚΟΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ και ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ Σύλλογος ο ΑΡΔΗΤΤΟΣ –
Αθήνα

Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.Τ.Α. – ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ

ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ – ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

ΜΑΜΑΔΕΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΟΙ.ΚΟ.ΠΟ.ΛΙ.Σ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ

ΠΕΖΗ – ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΕΖΩΝ

ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ

ΠΟΔΗΛΑΤΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 2ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ Ν.ΙΩΝΙΑΣ

ΦΙΛΟΙ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ/NATURE FRIENDS GREECE

ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ

[Περισσότερα για την οδική ασφάλεια ΕΔΩ]

Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2014

Τη γραμμή Νο 7 του ΜΕΤΡΟ Χαϊδάρι - Άλιμος και ποδηλατόδρομο μέχρι την Ελευσίνα διεκδικούμε την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας [16-22 Σεπτ.]


Ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. έξι χρόνια συνεχώς κάνει παρεμβάσεις στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας 16-22 Σεπτεμβρίου. [ΕΔΩ]
Το 2014 προβάλουμε μόνο δύο  θέματα:
  • τη διεκδίκηση της γραμμής Νο 7 του ΜΕΤΡΟ που είχε σχεδιαστεί το 2009 αλλά κανείς δυστυχώς δεν τη διεκδίκησε. Από το 2009 έγιναν δεκάδες σχεδιασμοί, ψηφίστηκε το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας Αττικής το 2014 που περιγράφει δεκάδες παρεμβάσεις στα ΜΜΜ, κάναμε προτάσεις αλλά δεν εισακουστήκαμε.Το αίτημα να υλοποιηθεί ο σχεδιασμός της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ που είχε ανακοινώσει το 2009 και περιλαμβανόταν στο σχέδιο του Ρυθμιστικού με υπουργό τότε τον κ.Σουφλιά παραμένει.


  • Να υλοποιηθεί το Μητροπολιτικό Δίκτυο ποδηλάτου που έχει προτείνει το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο το Μάρτιο του 2011, μέχρι την Ελευσίνα. [βλέπετε το Χάρτη]

---------------

Ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. στο εθνικό επίπεδο υιοθετεί τις προτάσεις των ΦΙΛΩΝ της ΦΥΣΗΣ/ Naturefriends Greece με τίτλο «H ευχάριστη, οικονομική, ασφαλής, και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ» [ΕΔΩ].

Κυριακή 11 Μαΐου 2014

ΣΗΜΕΡΑ Κυριακή 11 Μαΐου: "Οι δήμαρχοι αλλάζουν, οι διεκδικήσεις μένουν: Προώθηση του ποδηλάτου & των ΜΜΜ - Περιορισμός του Ι.Χ."


[Ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. προβάλλει, στηρίζει τα αιτήματα για τα δικαιώματα των πεζών και ποδηλατών και την προώθηση των ΜΜΕ, την αποθάρρυνση κυκλοφορίας των Ι.Χ. Κάθε χρόνο διοργανώνει εκδηλώσεις την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας ΕΔΩ]

Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2013

16 – 22 Σεπτεμβρίου 2013: Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας/ Οι Θέσεις του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. για τη βιώσιμη κινητικότητα στο Χαϊδάρι

[O OIKO.ΠΟΛΙ.Σ. συμμετέχει για 5η συνεχή χρονιά στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας, διοργανώνει εκδηλώσεις, ποδηλατοδρομίες, εκθέσεις, αναδεικνύει θέματα γενικού και τοπικού ενδιαφέροντος που έχουν σχέση με το δικαίωμα στη Μετακίνηση - περισσότερα ΕΔΩ


16 – 22 Σεπτεμβρίου 2013: Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας
ευχάριστη, οικονομική, ασφαλής, και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (Ε.Ε.Κ)  θεσμοθετήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση το 2002 με σκοπό να προβάλει και να ευαισθητοποιήσει την κοινωνία για το «Δικαίωμα της Βιώσιμης Κινητικότητας», δηλαδή της ευχάριστης, οικονομικής, ασφαλούς και οικολογικής μετακίνησης στις πόλεις. Όμως όσο και αν είναι καλές οι προθέσεις και οι διακηρύξεις για το «Δικαίωμα στη Βιώσιμη Κινητικότητα» αυτό δεν εξασφαλίζεται με λόγια και με μία μέρα το χρόνο δωρεάν μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), «Μέρα χωρίς αυτοκίνητο».
Α ΓΕΝΙΚΑ-Για να γίνει πράξη το δικαίωμα  στη μετακίνηση θα πρέπει:
1.                  Να αναπτυχθούν σε περισσότερες περιοχές τα Δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τα δημοτικά ή διαδημοτικά  εσωτερικά δίκτυα.
2.                  Να υπάρξει πολιτική ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης των πολιτών, κίνητρα για την χρήση των ΜΜΜ και πολιτική αποθάρρυνση της χρήσης του Ι.Χ.
3.                  Να εξασφαλιστεί η δωρεάν μετακίνηση στα ΜΜΜ σε ειδικές κατηγορίες πολιτών που πλήττονται με βάναυσο τρόπο από την κρίση (ανέργους, νέους μέχρι 25 ετών, ΑμεΑ)
4.                  Να χαραχθούν και να «κατακτηθούν» από τους  ποδηλάτες δίκτυα ποδηλατοδρόμων που να ενώνουν διάφορες περιοχές, ιδιαίτερα εκείνες που συγκεντρώνουν μεγάλες κατηγορίες νέων (ΑΕΙ, ΤΕΙ, σχολεία, αθλητικά κέντρα).
5.                  Να τηρείται ο Κ.Ο.Κ. και να γίνουν αυστηρότερες οι ποινές για ορισμένες κατηγορίες παραβάσεων όπως π.χ. η παραβίαση  κόκκινου σηματοδότη, η εγκατάλειψη τραυματία – θύματος, η οδήγηση υπό την επιρροή αλκοόλ ή άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών κ.λπ.
6.                  Να παρθούν μέτρα για το θόρυβο (ηχορύπανση).
[Οι παραπάνω γενικές προτάσεις είναι κοινές με τους ΦΙΛΟΥΣ της ΦΥΣΗΣ - ΕΔΩ]

Β - ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΤΟ ΧΑΪΔΑΡΙ:

ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΕΤΡΟ ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (πρώην Χαϊδάρι): Να λειτουργήσει επιτέλους ο σταθμός που θα έπρεπε να είχε δοθεί στη χρήση των πολιτών από το 2009. Η πολιτική διαπλοκή με τη SIEMENS μπορεί να επηρέασε την τελική παράδοση του σταθμού στο επιβατικό κοινό, υπάρχουν όμως διαχρονικά σοβαρές πολιτικές ευθύνες. Έτσι ο σταθμός Αγία Μαρίνα καθυστερεί εκ νέου, προβλέπεται δε να λειτουργήσει το 2014, χωρίς να έχουν ληφθεί κυκλοφοριακά μέτρα για την αντιμετώπιση της επιβάρυνση της περιοχής, λόγω της αναμενόμενης στάθμευσης των Ι.Χ. στους γειτονικούς με το σταθμό δρόμους. Η πρότασή μας είναι να υπάρξει  δημοτική συγκοινωνία (αυτή που υπάρχει όπως λειτουργεί δεν εξυπηρετεί) με λεωφορεία συνεχούς ροής προς τους σταθμούς Αγία Μαρίνα και Ανθούπολης.
ΓΡΑΜΜΗ ΜΕΤΡΟ Νο7 ΔΑΣΟΣ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ –ΑΛΙΜΟΣ: Να αξιοποιηθεί η πρόβλεψη του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας – Αττικής 2009 για τις μελλοντικές γραμμές ΜΕΤΡΟ και να διεκδικηθεί από το Δήμο και την τοπική κοινωνία.
ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ:  Σε όλο σχεδόν το Δήμο τα πεζοδρόμια έχουν καταληφθεί από Ι.Χ. και από διάφορα αντικείμενα. Σε ορισμένους δρόμους, όπως π.χ. οι οδοί Λακωνίας και Σάμου, οι πεζοί είναι υποχρεωμένοι να περπατούν στο οδόστρωμα μαζί με τα Ι.Χ. και τα δίκυκλα. Να υπάρχουν πεζοδρόμια και διαβάσεις που να μπορούν να κυκλοφορήσουν ευχάριστα, με άνεση και με ασφάλεια οι πεζοί και τα ΑμεΑ.
ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ – ΠΛΑΤΕΙΑ ΔΑΣΟΥΣ: Ο πευκόφυτος πεζόδρομος της Καραϊσκάκη καταλαμβάνεται συνεχώς από τα τραπεζοκαθίσματα, ακόμα και ο εξωτερικός πεζόδρομος, ενώ τα περίπτερα έχουν μετατραπεί σε πολυκαταστήματα. Το κάτω μέρος της πλατείας του Δάσους Χαϊδαρίου έχει μετατραπεί σε χώρο στάθμευσης όπως και διάφορα τμήματα του πεζόδρομου της Καραϊσκάκη.
ΑΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ: Τα λεωφορεία δεν εξυπηρετούν όλες τις περιοχές τις πόλεις μας (π.χ.Αφαία, Δαφνί), τα δε δρομολόγια είναι αραιά και δεν εξυπηρετούν τους δημότες.
ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ: Δεν αξιοποιήθηκαν παλαιότερες προβλέψεις των Υπουργείων Μεταφορών και του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας για την Ιερά Οδό μέχρι το Δαφνί.
ΤΡΑΠΕΖΕΣ: Σε πολλές περιπτώσεις οι τράπεζες στο Κέντρο Χαϊδαρίου και το Μηχάνημα αυτόματης συναλλαγής στο Δάσος μετατρέπονται σε μαγνήτες Ι.Χ. μιας και οι οδηγοί σταθμεύουν παράνομα για τραπεζικές συναλλαγές στις Οδούς Καραϊσκάκη και Γ.Παπανδρέου (αντίστοιχα) και δημιουργούν συχνά συγκοινωνιακά προβλήματα.

Ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. και οι ΦΙΛΟΙ της ΦΥΣΗΣ έχουν υιοθετήσει τον «Παγκόσμιο Καταστατικό Χάρτη για το ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ» (2004) στον οποίο εκτός των άλλων αναφέρεται και το δικαίωμα των πολιτών στη μετακίνηση. Ο σύλλογος από το 2008  διοργανώνει εκδηλώσεις, ποδηλατοπορείες, εκδίδει ανακοινώσεις και κάνει παρεμβάσεις με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας. Για το 2013 ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. είχε προγραμματίσει έκθεση φωτογραφίας και συζητήσεις, σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σύλλογο SOS Τροχαία Εγκλήματα, με στόχο την  ενημέρωση των μαθητών για την Οδική Ασφάλεια, αλλά με τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών και τα γεγονότα στο χώρο της Εκπαίδευσης οι εκδηλώσεις αναβλήθηκαν.
Μέλη του συλλόγου συμμετέχουν σε Πρωτοβουλίες πολιτών όπως ΜΕΤΡΟ ΔΥΤΙΚΑ, Πρωτοβουλία για φθηνή μετακίνηση κ.λπ.

Διεκδικούμε το ΔΙΚΑΙΩΜΑ στην ευχάριστη, οικονομική, ασφαλή, και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις

Ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. Χαϊδαρίου είναι μέλος του Ελληνικού Δικτύου Περιβαλλοντικών Οργανώσεων ΦΙΛΟΙ της ΦΥΣΗΣ/Friends of Nature Greece και της Διεθνούς Οργάνωσης Naturefriends Inetrnational /NFI (1895)

Κυριακή 25 Αυγούστου 2013

17-22 Σεπτεμβρίου: Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας/ Ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. σε συνεργασία με το σύλλογο SOS Τροχαία Εγκλήματα προετοιμάζονται





Ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας, 16-22 Σεπτεμβρίου στη διάρκεια της οποίας προβάλλονται και διεκδικούνται τα δικαιώματα των πεζών, ΑμεΑ, ποδηλατών, η φθηνή μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και η οδική ασφάλεια, προγραμματίζει και φέτος παρέμβαση σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σύλλογο SOSTE.
Οι παρεμβάσεις του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. κατά τη διάρκεια  ΕΕΚ γίνονται για 5η συνεχή χρονιά σε συνεργασία με διάφορους φορείς.
Οι ημερομηνίες των παρεμβάσεων του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ./  SOSTE θα ανακοινωθούν μέχρι 10 Σεπτεμβρίου.
Διαβάστε - Δείτε προηγούμενες αναρτήσεις για το θέμα ΕΔΩ


Παρασκευή 16 Αυγούστου 2013

Το ερώτημα είναι διαχρονικό: "Με τον Γιάννη Αγιάνη ή με τον Ιαβέρη" εμείς επιλέγουμε να είμαστε με τον Γιάννη Αγιάνη και καλούμε σήμερα στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Περιστέρι...

[Βίκτωρ Ουγκώ το κλασσικό μυθιστόρημα  ''ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ", 1862. Η αφίσα είναι από την ομώνυμη ταινία του 1958 με τον Ζαν Γκαμπέν στο ρόλο του Γιάννη Αγιάνη"]

Στο  ερώτημα με τον "Γιάννη Αγιάνη ή με τον Ιαβέρη" απαντάμε με τον Γιάννη Αγιάνη.
Στο οποιοδήποτε δίλημμα απαντάμε με την κλασσικό του Αντρέ Μπρετόν "Ο άνθρωπος είναι η απάντηση όποια και να είναι η ερώτηση"  που έχει εξελιχθεί στο σύνθημα του Παγκόσμιου Κοινωνικού Φόρουμ "Ο άνθρωπος και το περιβάλλον πάνω από τα κέρδη".

Έτσι λοιπόν και στο ερώτημα "με τον 19χρονο Θανάση ή με τον ελεγκτή", ή αλλιώς στο ερώτημα "με τη ζωή ή με το θάνατο" απαντάμε με τη ζωή, με το Θανάση και όχι με τον ελεγκτή.

Ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. πήρε μέρος στη συγκέντρωση, διαμαρτυρία που έγινε την Πέμπτη 15 Αυγούστου στο Περιστέρι [ΕΔΩ ΕΔΩ] και καλεί....

ΣΗΜΕΡΑ 16 Αυγούστου, 04:00μ.μ., στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας ενάντια στον αυταρχισμό στο Περιστέρι (ΜΕΤΡΟ).

Όσον αφορά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. κάθε χρόνο διοργανώνει εκδηλώσεις με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (16-22 Σεπτεμβρίου) και συμμετέχει σε πρωτοβουλίες για τα Δικαιώματα των επιβατών, πεζών, ΑμΕΑ, ποδηλατών, την οδική ασφάλεια κ.λπ.

Μεταξύ των Πρωτοβουλιών που συμμετέχουμε είναι "Πρωτοβουλία ΜΕΤΡΟ ΔΥΤΙΚΑ", SOS Τροχαία Εγκλήματα, Πρωτοβουλία για Φθηνή Μετακίνηση στα ΜΜΜ" και είμαστε ανοικτοί για συνεργασία σε οποιαδήποτε πρωτοβουλία, συντονισμό που διεκδικεί και προβάλλει θέσεις για την ανάπτυξη των ΜΜΜ και την αποθάρρυνση της κυκλοφορίας των Ι.Χ. στις πόλεις κ.λπ.

Για την περίοδο στην οποία διαβούμε ως ελάχιστα αιτήματα διεκδικούμε για τα ΜΜΜ:
  • Ελεύθερη μετακίνηση σε άπορους, άνεργους, ΑμΕΑ και νέους κάτω των 25 ετών (η ανεργία στους νέους είναι 70% που σημαίνει ότι οι νέοι δεν έχουν εισόδημα). 
  • Καμία αύξηση των εισιτηρίων που είχε εξαγγελθεί το 2012, αντιθέτως απαιτούμε μείωση της τιμής τουλάχιστον 40%, όσο είναι και η μείωση του εισοδήματος όσων εργάζονται.
  • Να σταματήσουν οι έλεγχοι των εισιτηρίων τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2013. Κανείς δεν μετακινείται για πλάκα. Όποιος έχει πληρώνει.  
  • Από το 2014 - Να σταματήσουν οι οποιοδήποτε έλεγχοι στα ΜΜΜ συνδέονται με ποσοστά "επί των κερδών" όσων δεν έχουν εισιτήριο.  Η κοινωνία μας δεν χρειάζεται "κυνηγούς κεφαλών".
Για λόγου ενημέρωσης αλλά και για το άνοιγμα μιας συζήτησης για τα ΜΜΜ αναφέρουμε ότι τουλάχιστον από το 1973 υπάρχει η πρόταση από θεωρητικούς της Οικολογίας όπως ο Πιερ Σάμουελ για ελεύθερη μετακίνηση των επιβατών (Εκδ.Νεφέλη).
Ο φιλόσοφος Μισέλ Λεβί/ Michael Lowy περιγράφει μια οικοσολιαστική κοινωνία στη οποία θα είναι "δυνατός ο σταδιακός περιορισμός της χρήσης του Ι.Χ. αυτοκινήτου προς όφελος των λεωφορείων και των τραμ... όπου η δημόσια συγκοινωνία... θα είναι δωρεάν...." (περιοδικό trasform  02/2008, σελ.116-117). 


Τρίτη 25 Ιουνίου 2013

Τροχαία Εγκλήματα: από τα κεντρικά θέματα στο 17ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ./Τροχαία Εγκλήματα: «Παράπλευρες Απώλειες» της δικτατορίας του αυτοκινήτου Σάββατο 29 Ιουνίου 7μμ./ Παρέμβαση του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. και των ΦΙΛΩΝ της ΦΥΣΗΣ


Ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. και οι Φίλοι της Φύσης συμμετέχουν στον αγώνα για την Οδική Ασφάλεια, τις ήπιες μετακινήσεις στην πόλη, την ενθάρρυνση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, τα δικαιώματα των πεζών και των ποδηλατών.

Ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. συμμετείχε και ενθάρρυνε πρωτοβουλίες για τη λειτουργία των επτά σταθμών του ΜΕΤΡΟ που καθυστέρησαν να λειτουργήσουν λόγω της πολιτικής, οικονομικής διαπλοκής  με τη SIEMENS, τη φτηνή μετακίνηση με ΜΜΜ κ.λπ.

Ο σύλλογος με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 16-22 Σεπτεμβρίου διοργανώνει εκδηλώσεις, ποληλατοπορείες, συζητήσεις, εκθέσεις κ.λπ. Έτσι και φέτος, το 2013, προετοιμάζει εκδηλώσεις για την Οδική Ασφάλεια,  τα Δικαιώματα των  Πεζών και των Ποδηλατών σε συνεργασία με το Σύλλογο SOS Τροχαία Εγκλήματα. (περισσότερα σε επόμενη ανάρτηση).

Το Σάββατο 29/6 ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. καλεί τα μέλη και τους φίλους του να παρακολουθήσουν τη συζήτηση στο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ. Περισσότερα ΕΔΩ. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. θα κάνει παρέμβαση για τα ΜΜΜ, την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων και τους 7 σταθμούς του ΜΕΤΡΟ.





Σάββατο 15 Ιουνίου 2013

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ για φθηνή μετακίνηση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς - OXI ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΤΩΝ ΕΙΣΗΤΗΡΙΩΝ

[O OIKO.ΠΟΛΙ.Σ. συμμετέχει στην Πρωτοβουλία, και κάθε χρόνο με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας, διοργανώνει εκδηλώσεις για τα ΜΜΜ και για τα δικαιώματα των πεζών και των ποδηλατών]

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ για φθηνή μετακίνηση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς


OXI ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΤΩΝ ΕΙΣΗΤΗΡΙΩΝ
ΦΘΗΝΗ, ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ, ΓΡΗΓΟΡΗ, ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΤΑ Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Στην πρόσφατη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στις 6 Ιουνίου 2013 για τα ΜΜΜ, στην οποία συμμετείχαν ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών κ. Σταθόπουλου και οι επικεφαλείς των συγκοινωνιακών φορέων, συζητήθηκαν διάφορα μέτρα για την καταπολέμηση της «λαθρεπιβίβασης» στα ΜΜΜ της Αθήνας αλλά και της αύξησης των εισιτηρίων. Ορισμένα σχόλια για τις διαπιστώσεις της σύσκεψης και τις αποφάσεις που δημοσιεύτηκαν στον τύπο:

Μέτρα για τη «λαθρεπιβίβαση». Ο  κ. Σταθόπουλος ενημέρωσε  ότι η «λαθρεπιβίβαση» κυμαίνεται  από 15% έως 20% και πως ο στόχος  του υπουργείου είναι το ποσοστό να μειωθεί  στο 5% με 10%.  Για να εξασφαλιστεί η μείωση της «λαθρεπιβίβασης» ο κ.Σταθόπουλος  δήλωσε ότι «συνολικά 90 εργαζόμενοι πραγματοποιούν ελέγχους σε Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ, ενώ στις Οδικές Συγκοινωνίες (Λεωφορεία και Τρόλεϊ) ο αριθμός των ελεγκτών θα φτάσει τους 230 εκ των οποίων οι 190 θα είναι εθελοντές». Αυτό το «190 θα είναι εθελοντές» άραγε τι είδους εθελοντές θα είναι; Ένα άλλο ερώτημα προς τον κ.Σταθόπουλο και στο αρμόδιο υπουργείο: «κ.Γραμματέα πιστεύετε ότι οι περισσότεροι απ’ αυτούς που δεν πληρώνουν εισιτήριο στα ΜΜΜ το κάνουν επειδή είναι «κακά παιδιά» ή επειδή δεν έχουν τη δυνατότητα να καταβάλουν το αντίτιμο»;

Για την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων. Ο κ.Σταθόπουλος δήλωσε ότι καταβάλλεται προσπάθεια η αύξηση να είναι 10% αντί 25% του αρχικού σχεδιασμού.
Απαιτούμε ΚΑΜΙΑ ΑΥΞΗΣΗ στα ΜΜΜ. Αυτό το αίτημα είναι κοινό με το Σύλλογο των Εργαζομένων στο Αττικό ΜΕΤΡΟ.

Η «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ για φθηνή μετακίνηση στα ΜΜΜ» δημιουργήθηκε το Φθινόπωρο του 2012. Γράφαμε τότε:

[Σύμφωνα με τις επιταγές του μνημονίου μέχρι το Μάρτιο του 2013 ο ΟΑΣΑ θα αυξήσει την τιμή του εισιτηρίου για όλα τα μέσα από 1,40 σε 1,75. Η τιμή του εισιτηρίου για τα Τρόλεΐ, Τραμ, Λεωφορεία θα αυξηθεί από 1,20 σε 1,50. Με άλλα λόγια μπορεί η τιμή να αυξάνει αριθμητικά 0,30 – 0,35 Ευρώ στην πραγματικότητα όμως η αύξηση είναι 25%, αύξηση που δεν έχει παρατηρηθεί σε καμία άλλη υπηρεσία ή προϊόν απ΄ όσο τουλάχιστον γνωρίζουμε.
Υπενθυμίσουμε ότι οι τιμή των εισιτηρίων μέχρι το Μάιο του 2008 ήταν 0,50 Ευρώ για να εκτιναχτεί  στα  0,80 Ευρώ και με συνεχείς αυξήσει να φτάσει στα 1,75 Ευρώ στις αρχές του 2013. Παράλληλα μειώθηκε  η διάρκεια ισχύος του εισιτηρίου από τα 120 λεπτά στα 90 λεπτά. Στην πραγματικότητα η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου στο ΜΕΤΡΟ υπερδιπλασιάστηκε και ξεπέρασε το 135% σε τέσσερα χρόνια!!!!
Η νέα μεγάλη ποσοστιαία αύξηση των τιμών των εισιτηρίων κατά 25% (υπερπενταπλάσια του εγχώριου πληθωρισμού) πλήττει δυσανάλογα τα μικρά  και μεσαία εισοδηματικά στρώματα τα οποία είναι σε συντριπτική πλειοψηφία και οι χρήστες των ΜΜΜ. Αν λάβει κανείς υπόψη ότι τα χαμηλά και μεσαία εισοδηματικά στρώματα θα είναι αυτά που θα υποστούν τις μεγαλύτερες εισοδηματικές απώλειες από το «νέο μνημόνιο», για αυτούς το κόστος μεταφοράς στα ΜΜΜ γίνεται δυσβάσταχτο.
Το κόστος μετακίνησης των εργαζομένων στα ΜΜΜ  θα ξεπερνάει το 10% του μισθού τους.
Η αύξηση πλήττει όλους τους επιβάτες που κινούνται με τα ΜΜΕ και ιδιαίτερα τους νέους. Παράλληλα η αυξημένη τιμή στα ΜΜΕ δεν θα είναι ανταγωνιστική σε σχέση με τα Ι.Χ., τουλάχιστον στις μικρές αποστάσεις. Δηλαδή η αύξηση του 25%  στην τομή των εισιτηρίων είναι ταυτόχρονα και μια αντιοικολογική επιλογή της κυβέρνησης των μνημονίων.

Απαιτούμε:
o   Καμία αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων στα ΜΜΜ
o   Δωρεάν μετακίνηση στους ανέργους, στα παιδιά και στους νέους μέχρι 25 ετών.
o   Ειδικά οικογενειακά  εισιτήρια που θα είναι φθηνότερα από την τιμή των δύο.]


ΦΘΗΝΗ, ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ, ΓΡΗΓΟΡΗ, ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΤΑ Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2012

Κυριακή 21/10/2012... Ποδηλατοβόλτα στην Ιερά Οδό


Τρέχουμε για τα μνημεία στα ίχνη της Ιεράς Οδού  

5η ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚo ΠΟΔΗΛΑΤo ΔΙΑΔΡΟΜή

Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012, 11:30π.μ.

Στον απόηχο των εκδηλώσεων της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας, η MONUMENTA, ο Γιώργος Αμυράς και ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. Χαϊδαρίου – Φίλοι της Φύσης τρέχουν για τα μνημεία για ασφαλή και οικολογική μετακίνηση στην πόλη, συνδιοργανώνοντας την 5η ΠολιτιστικοΠοδηλατοΔιαδρομή στα ίχνη της Ιεράς Οδού.

Την Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012, στις 11:30 π.μ., τρέχουμε με τα ποδήλατά μας για να γνωρίσουμε την κυριότερη Ιερά οδό της αρχαιότητας, που συνέδεε την Αθήνα με την Ελευσίνα, και η οποία διατηρήθηκε στην ίδια περίπου θέση με μικρές αποκλίσεις μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα. Η αρχαία Ιερά οδός βρίσκεται σήμερα κάποιες φορές κάτω από το οδόστρωμα του ομώνυμου σύγχρονου δρόμου ή εκατέρωθέν του. Κατά την διάρκεια των έργων διαπλάτυνσης του δρόμου αλλά και των διαφόρων έργων υποδομής τις τελευταίες δεκαετίες, με κυριότερο την επέκταση του ΜΕΤΡΟ προς το Αιγάλεω, αποκαλύφθηκαν μεγάλα τμήματα της αρχαίας οδού και δόθηκε η δυνατότητα να εντοπιστούν, έστω και αποσπασματικά η πορεία της, αλλά και τα παρόδια νεκροταφεία, τα ιερά και οι βιοτεχνικές εγκαταστάσεις που την πλαισίωναν σε όλο της το μήκος.

Λίγα λόγια για τη διαδρομή
Η συνάντησή μας γίνεται στην Πλατεία του Κεραμεικού, λίγα μέτρα μακριά από το σημαντικότερο νεκροταφείο της αρχαίας Αθήνας, όπου βρίσκεται το Δίπυλο και η Ιερά Πύλη από την οποία ξεκινούσε κάθε φθινόπωρο η μεγάλη πομπή των Ελευσινίων Μυστηρίων. Η διαδρομή, των 8,4 χλμ θα ακολουθήσει την Ιερά Οδό μέχρι την Μονή Δαφνίου, και στην πορεία θα γίνουν τέσσερις στάσεις.
Η πρώτη στάση θα γίνει μετά την διασταύρωση με την οδό Κωνσταντινουπόλεως, στο ύψος του Γεωπονικού Πανεπιστημίου. Στην περιοχή αυτή βρισκόταν η τοποθεσία Σκίρον και άρχιζε ο μεγάλος ελαιώνας της πεδιάδας του Κηφισού. Τη θέση της αρχαίας οδού δείχνει και η βρύση του Τούρκου διοικητή των Αθηνών Χασεκή, που τμήμα της διατηρείται στο χώρο του Πανεπιστημίου. Ανάμεσα στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο και τη γέρικη «ελιά του Πλάτωνα» υπήρχε ιερό της Δήμητρας και της Κόρης. Στην περιοχή αυτή κατά την κατασκευή ενός φρέατος εξαερισμού του ΜΕΤΡΟ, αποκαλύφθηκε ένα μικρό αλλά καλοδιατηρημένο τμήμα της αρχαίας οδού. Στην μικρή εκκλησία του Αγίου Σάββα στο νότιο κράσπεδο της σημερινής οδού εντοιχισμένα αρχαία μάρμαρα φαίνεται να ανήκουν σε μνημεία της Ιεράς Οδού.
Η δεύτερη στάση θα γίνει στο σταθμό του Ελαιώνα, όπου σε μεγάλο βάθος εντοπίστηκε η κοίτη του Κηφισού, ενώ σε άλλο χώρο του ίδιου σταθμού αποκαλύφθηκαν τρία «βάθρα θεμελίωσης» λίθινης γέφυρας. Η γέφυρα του Κηφισού ήταν γνωστή για τους «γεφυρισμούς», πειράγματα μεταξύ των ανθρώπων της πομπής.
Συνεχίζοντας την πορεία δυτικά, ακολουθεί ο Δήμος του Έρμου με τα πλούσια ταφικά ευρήματα.
Η τρίτη στάση θα γίνει στο Σταθμό του Αιγάλεω όπου αποκαλύφθηκε το καλύτερα σωζόμενο τμήμα της Ιεράς Οδού.
Στα όρια του σημερινού Δήμου Χαϊδαρίου η Ιερά Οδός αποκαλύφθηκε σε μεγάλη έκταση στο βόρειο κράσπεδο της σημερινής.
Η τέταρτη στάση θα γίνει απέναντι από το ΨΝΑ Δρομοκαΐτειο, όπου βρέθηκαν δύο μεγάλοι ταφικοί περίβολοι και βάθρο ταφικού μνημείου.
 Η διαδρομή θα ολοκληρωθεί στην βυζαντινή Μονή Δαφνίου, με το εξαιρετικής σημασίας Καθολικό του 11ου αιώνα, που είναι στο σύνολό της μνημείο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.

Συνάντηση: Πλατεία Κεραμεικού, απέναντι από το Γκάζι
Διαδρομή-Ξενάγηση: κατά μήκος της Ιεράς Οδού από τον Κεραμεικό μέχρι την Μονή Δαφνίου
Διάρκεια: περίπου 2,5 ώρες στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και η επιστροφή των ποδηλατών στην αφετηρία

Απαραίτητος εξοπλισμός: ποδήλατο, κράνος, φωτογρ. μηχανή, παγούρι με νερό.

Χορηγός επικοινωνίας forfree

Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2012

16-22 Σεπτεμβρίου: Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας/ Ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. αξιοποιεί για τέταρτη συνεχή χρονιά την επέτειο, διεκδικεί και προτείνει...



ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ - ΦΙΛΟΙ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

16 – 22 Σεπτεμβρίου 2012: Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας
H ευχάριστη, οικονομική, ασφαλής, και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (Ε.Ε.Κ)  θεσμοθετήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση το 2002 με σκοπό να προβάλει και να ευαισθητοποιήσει την κοινωνία για το «Δικαίωμα της Βιώσιμης Κινητικότητας», δηλαδή της ευχάριστης, οικονομικής, ασφαλούς και οικολογικής μετακίνησης στις πόλεις.
Όμως όσο και να είναι καλές οι προθέσεις και οι διακηρύξεις για το «Δικαίωμα στη Βιώσιμη Κινητικότητα» αυτό δεν εξασφαλίζεται με λόγια και με μία μέρα το χρόνο δωρεάν μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ).

Για να γίνει πράξη αυτό το δικαίωμα θα πρέπει να:
1.       Να αναπτυχθούν σε περισσότερες περιοχές τα Δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τα δημοτικά ή διαδημοτικά  εσωτερικά δίκτυα.
2.       Να λειτουργήσουν επιτέλους οι επτά σταθμοί του ΜΕΤΡΟ  (τρεις  Δυτικά της Αθήνας και τέσσερις Νοτιοανατολικά) που θα έπρεπε να είχαν δοθεί στη χρήση των πολιτών από το 2009. Η πολιτική διαπλοκή με τη SIEMENS μπορεί να επηρέασε την παράδοση των επτά σταθμών, υπάρχουν όμως διαχρονικά πολιτικές ευθύνες των κυβερνήσεων.
3.       Να υπάρξει πολιτική ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης των πολιτών και κίνητρα για την χρήση των ΜΜΜ.
4.       Οικονομικό ή  ακόμα και δωρεάν εισιτήριο σε ειδικές κατηγορίες πολιτών που πλήττονται με βάναυσο τρόπο από την κρίση (ανέργους, νέους κ.ά).
5.       Να χαραχθούν και να «κατακτηθούν» από τους  ποδηλάτες δίκτυα ποδηλατοδρόμων που να ενώνουν διάφορες περιοχές, ιδιαίτερα εκείνες που συγκεντρώνουν μεγάλες κατηγορίες νέων (ΑΕΙ, ΤΕΙ, σχολεία, αθλητικά κέντρα).
6.       Να υπάρχουν πεζοδρόμια και διαβάσεις που να μπορούν να κυκλοφορήσουν ευχάριστα, με άνεση και με ασφάλεια οι πεζοί και τα ΑΜΕΑ.
7.       Να τηρείται ο Κ.Ο.Κ. και να γίνουν αυστηρότερες οι ποινές για ορισμένες κατηγορίες παραβάσεων όπως π.χ. η παραβίαση  κόκκινου σηματοδότη, η εγκατάλειψη τραυματία – θύματος, η οδήγηση υπό την επιρροή αλκοόλ ή άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών κ.λπ.
8.       Να παρθούν μέτρα για λιγότερο θόρυβο (ηχορύπανση) και ρύπανση στις πόλεις.
9.       Τα κέντρα των πόλεων και οι ελεύθεροι χώροι πρασινίσουν, να γίνουν ευχάριστοι και λειτουργικοί και να είναι εύκολα προσβάσιμοι με ΜΜΜ.
10.    Να εφαρμοστούν επιτέλους ζώνες ταχύτητας 30χλμ εντός των κατοικημένων αστικών περιοχών, ώστε να μην είναι πια το ΙΧ το ταχύτερο μέσο, άρα και να αποθαρρυνθεί η χρήση του.