Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΜΚΟ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΜΚΟ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2014

Νίκος Καϊμάκης: "Ανεξάρτητες αρχές και ΜΚΟ στην Ευρώπη"

Με αφορμή τη συζήτηση που γίνεται για τις ΜΚΟ, και ιδιαίτερα τις τελευταίες ημέρες με τη δικαιολογημένη αγανάκτηση που εκφράζεται από τους πολίτες με την αποκάλυψη στοιχείων για καταχρήσεις κ.λπ. από ορισμένες ΜΚΟ δημοσιεύουμε ένα παλαιότερο άρθρο του Νίκου Καϊμάκη. Η γνώμη μας είναι ότι όπως όλοι οι επιχειρηματίες ή εργολάβοι δεν είναι το ίδιο, έτσι και όλες οι ΜΚΟ δεν είναι το ίδιο. Άλλο πράγμα ο μεγαλοεργολάβος Μπόμπολας και άλλο ο εργολάβος που αναλαμβάνει να μας βάψει το σπίτι μας. Άλλο το Mall και άλλο το μικρό κατάστημα της γειτονιάς μας που ο ιδιοκτήτης του δεν μπορεί να πληρώσει ούτε την ασφάλειά του. 
Γνωρίζουμε αρκετά σωματεία, συλλόγους, αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες που λειτουργούν με σοβαρότητα, πλήρη διαφάνεια  και με αποτελέσματα, συγκρουόμενες με μεγάλα και μικρά συμφέροντα. 
Γνωρίζουμε ανθρώπους που από το υστέρημά τους, με εθελοντική εργασία και με όραμα προσπαθούν να συμβάλλουν στην προστασία της φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, την υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων κ.λπ.
Το άρθρο του Νίκου Καϊμάκη θεωρούμε ότι είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε μια περίοδο που όλα "τσουβαλιάζονται", που "μαζί με τα ξερά καίγονται και τα ξερά". Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η "συλλογική ευθύνη" είναι μια καθαρά φασίζουσα λογική.
 ----------------------------------------------------------

"Στην Ε.Ε η οποία ελέγχεται διαχρονικά για «έλλειμμα δημοκρατίας» από τους Ευρωπαίους πολίτες,  διατηρείται ένα  συγκριτικό πλεονέκτημα, σε σχέση με όλες τις άλλες  περιοχές του κόσμου. Παραμένει ανοιχτός ο  δρόμος για τη θεσμική ανέλιξη και παρέμβαση των ΜΚΟ και των Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών σημαντικό  πλεονέκτημα"
Νίκος Καϊμάκης

  
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΜΚΟ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Οι Ανεξάρτητες Διοικητικές Αρχές αποτελούν θεσμό που προωθήθηκε με την ανάπτυξη της παγκοσμιοποίησης και τη δημιουργία  των ενιαίων οικονομικών χώρων, πέρα και πάνω από εθνικά σύνορα. Η προσπάθεια  ομογενοποιημένης εφαρμογής του  διεθνούς δικαίου, χωρίς τη γραφειοκρατική παρεμβολή των εθνικών συμφερόντων, δημιούργησε αρχικά την ανάγκη υπέρ-κρατικών ή μετά - εθνικών οργάνων, που εφαρμόζουν υβρίδια αναγκαστικών κανόνων και συστάσεων –τις περιβόητες διεθνείς ρυθμίσεις – που έλκουν την καταγωγή τους από κείμενα διεθνών οργανισμών, όπως οι ευρωπαϊκές συνθήκες ή οι κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ). Ο Οικονομικός φιλελευθερισμός έπρεπε να συνοδευτεί και από τον κοινωνικό φιλελευθερισμό, γιατί το υπερεθνικό οικοδόμημα θα έμενε μισό. Έτσι και με τη συναίνεση των  κρατών και των κρατούντων ελίτ τους, εν αγνοία των κοινωνιών τους, άρχισε η απευθείας εφαρμογή διεθνών συνθηκών οικονομικού και κοινωνικού περιεχομένου, όπως αυτές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των δικαιωμάτων του πολίτη και η δημιουργία Διεθνοποιημένων Ρυθμιστικών Αρχών.
Για να λειτουργήσουν αυτά τα μορφώματα σε ένα κράτος δικαίου κατοχυρωμένου από εθνικά συνταγματικά όρια, έπρεπε να εξευρεθεί πλαίσιο  που θα παρέκαμπτε το εθνικό θεσμικό status.
Επομένως η «ανεξαρτησία»  από τα εθνικά κέντρα αποτέλεσε το θεμέλιο ανάπτυξης των ανεξάρτητων αρχών, και η διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής, της συμμετοχικής συναίνεσης και της διαφάνειας, αποτέλεσαν το θεσμικό πλέγμα που στοιχειοθέτησε τη συγκρότηση των ΜΚΟ.

Οι ΜΚΟ (Μη κυβερνητικοί οργανισμοί) εδραιώθηκαν περαιτέρω από τις προσπάθειες της κοινωνίας των πολιτών, να  διασφαλίσουν «μη κυβερνητική» εγγύηση για τη κοινωνική συνοχή και τα ατομικά δικαιώματα, την ελευθερία του ατόμου και τις ίδιες ευκαιρίες. Η κοινωνική παρέμβαση  ενισχύθηκε σημαντικά  με τη συγκρότηση των ΜΚΟ που επέτυχαν, εκείνες τις ελάχιστες προϋποθέσεις, για την προστασία της ελευθερίας, της ισότητας και της συμμετοχής σε ένα κράτος ισονομίας και δικαίου. Μέσω των ΜΚΟ προωθήθηκαν ρυθμίσεις που νομιμοποίησαν την παρέμβαση της  κοινωνίας των πολιτών  και διευκόλυναν τη λήψη ανεκτών και  αμοιβαία αφομοιώσιμων από τα συστήματα και τις κοινωνίες αποφάσεων, από την κεντρική εξουσία με όρους κοινωνικής συναίνεσης, παρόλο που πολλές από τις ΜΚΟ αλλά και τις Ανεξάρτητες αρχής αξιοποιήθηκαν από τα συστήματα διακυβέρνησης  για να επιτύχουν όρους κοινωνικής συναίνεσης αποδεκτούς από το σύστημα.

Τετάρτη 3 Αυγούστου 2011

Ο Συνήγορος του Πολίτη κάνει καλά τη δουλειά του - Ισχύει όμως για το Δασαρχείο Πειραιά και την Αστυνομία?/ Εμπορία άγριων πουλιών στο Σχιστό



[Κλικάρετε στις φωτογραφίες για να μεγεθυνθούν]

Διαβάστε το έγγραφο του Συνηγόρου του Πολίτη προς το Δασαρχείο Πειραιά και την Αστυνομία. Ο ΣτΠ έχει στείλει προηγούμενο έγγραφο (6/6/2011) προς το Δασαρχείο και την Αστυνομία και ζητάει πληροφορίες για την Εμπορία Άγριων Πουλιών στο Σχιστό, στο μεγάλο παζάρι.
Και οι δύο υπηρεσίες απαξιώνουν να απαντήσουν στο ΣτΠ και αυτό επανέρχεται...

Μήπως ισχύει το λεχθέν πριν από δεκαετίες υπό Χάρυ Κλύν ότι η "Η Ελλάδα είναι η μοναδική Αφρικανική χώρα στην Ευρώπη";

Τρίτη 2 Αυγούστου 2011

Δύο μεγάλα πλήγματα για το περιβάλλον και την έρευνα



Αντί να έχουμε περισσότερα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ερευνητικά Κέντρα στη χώρα μας :
- "Αναστέλλουν τη λειτουργία τους" 10 Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «λόγω οργανωτικών αδυναμιών». Τα ΚΠΕ είνα: Βιστωνίδας Ξάνθης, Ποροϊων Σερρών, Βάμου Χανίων, Πεταλουδών Ρόδου, Σικυωνιών Κορινθίας, Βαθέως Σάμου, Ιθάκης Κεφαλληνίας, Σφακιωτών Λευκάδος, Φιλιατών Θεσπρωτίας, Φιλιπιάδος Πρεβέζης ενώ Το ΚΠΕ Κορθίου Άνδρου παύει να είναι Συντονιστικό και συμμετέχει στην Συμβουλευτική Επιτροπή ΚΠΕ Αττικής.
(Υπογράφουμε ΕΔΩ το αίτημα να ανοίξουν όλα τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης)
- Συγχωνεύεται το Εθνικό Ίδρυμα Αγροτικής Έρευνας (ΕΘΙΑΓΕ) με φορείς γεωργικών ελέγχων και εκπαίδευσης και καταργείται του Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΙΓΜΕ). Διαβάστε ΕΔΩ τη κοινή ανακοίνωση του WWF και της Πανελλήνιας Ένωσης Δασολόγων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΠΕΔΔΥ)που χαρακτηρίζουν την απόφαση ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ και Περιβαλλοντικά ολέθρια εξέλιξη.

Κατακτήσεις δεκαετιών παίρνονται πίσω. Αγώνες περιβαλλοντικών οργανώσεων και επιστημόνων για την έρευνα και την προστασία του περιβάλλοντος όχι μόνο δεν αναγνωρίζονται αλλά υπονομεύονται. Αλήθεια εξακολουθούν να μιλάνε ακόμα για πράσινη ανάπτυξη;
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ.Παπούλιας είχε πει κάποτε ότι η χώρα μας είχε μια "Ανάπτυξη χωρίς κανόνες". Τώρα σιωπά, όπως και για όλες τις θλιβερές εξελίξεις...

Εμείς ως σύλλογος θα προσπαθήσουμε ακόμα πιο οργανωμένα και με περισσότερο πείσμα να συμβάλλουμε α) στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση β) στην έρευνα γ) στην υπεράσπιση των περιβαλλοντικών κατακτήσεων.

Πέμπτη 30 Ιουνίου 2011

Εκτός από τις απαράδεκτες πολιτικές αστυνομικές εντολές υπάρχει και η προσωπική ευθύνη των οργάνων της "τάξης" τα οποία υπερέβαλαν εαυτόν...


[ΑΙΣΧΟΣ οι τυμπανιστές παίζουν στην πλατεία Συντάγματος και ο "αφιονισμένος" ματατζής χτυπάει χωρίς κανέναν λόγο. Εκτός των άλλων το αστυνομικό "όργανο" είναι και "άμουσο", σκέτο όργανο ο βλαξ...]

Περί εκτέλεσης εντολών: Θυμίζουμε ότι υπάρχει και η προσωπική ευθύνη.
Οι περισσότεροι χουντικοί επικαλέστηκαν στις απολογίες τους, ακόμα και οι βασανιστές ότι "εκτελούσαν άνωθεν εντολές".
Επειδή λοιπόν είμαστε στο Σύνταγμα είδαμε όντως αστυνομικούς να εκτελούν πολιτικές ή αστυνομικές εντολές αλλά παρατηρήσαμε και άλλους που σε πολλές περιπτώσεις ξεπέρασαν το όριο με την ωμή και αδικαιολόγητη προσωπική βία που άσκησαν, όπως αυτός στη φωτογραφία. Το αποδεικνύουν τα video...

Πρέπει να ασκηθούν μηνύσεις εναντίον αστυνομικών που υπερέβαλαν για τυφλή και αδικαιολόγητη βία...

Δεν τα λέμε μόνο εμείς για τις υπερβολές και για την ωμή αστυνομική βία, διαβάστε τι λέει και ο πρόεδρος των αστυνομικών ΕΔΩ.
Την "υπερβολική βία" της αστυνομίας καταδίκασε και η Διεθνής Αμνηστεία ΕΔΩ

Είμαι σχεδόν βέβαιος ότι οι βουλευτές και τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ ή και των άλλων κομμάτων που στηρίζουν αυτά τα άδικα μέτρα θα έχουν να αντιμετωπίσουν την οργή των απλών ανθρώπων, όχι των πολιτικοποιημένων που λειτουργούμε ψύχραιμα... Οι απλοί άνθρωποι δεν σκέφτονται πολύπλοκα και αναλυτικά αλλά συναισθηματικά, απλά και ενστικτωδώς αντιδρούν άμεσα στην αδικία, στους αδικούντες και στους υποστηρικτές τους. Οι απλοί άνθρωποι δεν καθοδηγούνται, δεν μπαίνουν σε κουτάκια και γι΄ αυτό είναι απρόβλεπτοι.
Τους απλούς απρόβλεπτους ανθρώπους της καθημερινότητας φοβούνται όλα τα συστήματα του κόσμου, αυτοί κάνουν τη διαφορά.

"Ηθικό δίδαγμα": Θα χάσουν τον ύπνο τους οι υποστηριχτές του Μνημονίου, του μεσοπρόθεσμου, των αδικιών και του ξεπουλήματος της δημόσια περιουσίας. Μακάρι να μη δούμε χειρότερα.
Κώστας Φωτεινάκης

ΥΓ: Εγώ πάντως και η παρέα μου θα είμαστε πάλι στο Σύνταγμα το απόγευμα.

Παρασκευή 24 Ιουνίου 2011

Κοινό Δελτίο Τύπου όλων των Φορέων Αντιμετώπισης των Εξαρτήσεων: Πολίτες κατά πολιτών;


["Απαγορεύεται η είσοδος στην πόλη" (είναι από άλλη υπόθεση), αλλά αυτό στην πραγματικότητα συμβαίνει με την άρνηση της πλειοψηφίας των περισσότερων κατοίκων (Δήμων, συλλόγων, ιερέων κ.ά.) να δεχτούν μονάδες ή υπηρεσίες του ΟΚΑΝΑ και άλλων Φορέων Αντιμετώπισης των Εξαρτήσεων...]

Κυριακή 26/6/2011: Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών. Δείτε ΕΔΩ την αφίσα του ΚΕΘΕΑ "ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΜΕ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ".

Ο Οικολογικός Πολιτιστικός Σύλλογος Χαϊδαρίου ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. πήρε σαφή θέση για το θέμα των εξαρτήσεων και για το ενδεχόμενο να μεταφερθεί ή να δημιουργηθεί νέα μονάδα του ΟΚΑΝΑ στη Δυτική Αθήνα ή ακόμα και στην πόλη μας. Πήρε σαφή και υπεύθυνη θετική θέση. Διαβάστε την ανακοίνωση του Συλλόγου ΕΔΩ.
Γνωρίζουμε τις αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών (Δήμων, εκκλησίας, συλλόγων),τόσο στο Χαϊδάρι όσο και γενικότερα, που συγκλίνουν στο "μακριά από την πόρτα μου και όπου θέλει ας είναι". Εμείς συνυπογράφουμε, την άποψη των "Φορέων Αντιμετώπισης των Εξαρτήσεων", ότι δηλαδή "ο φόβος καλλιεργεί τον ρατσισμό και το αντίστροφο".

Διαβάστε το Κοινό Δελτίο Τύπου (6/6/2011) όλων των Φορέων Αντιμετώπισης των Εξαρτήσεων: Πολίτες κατά πολιτών;
Το Δελτίο Τύπου υπογράφουν:
-Οργανισμός Κατά των Ναρκωτικών (ΟΚΑΝΑ)
-Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕΘΕΑ)
-Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής, Μονάδα Απεξάρτησης 18 ΑΝΩ
-Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης, Θεραπευτικό Πρόγραμμα ΑΡΓΩ
-Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης, Τμήμα Αποκατάστασης Εξαρτημένων ΙΑΝΟΣ

[Θέμα: Πολίτες κατά Πολιτών;

Σε μια κρίσιμη στιγμή για τη χώρα, εν μέσω οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, κρίσης αξιών αλλά και θεσμών, τα ασθενέστερα στρώματα της κοινωνίας και οι ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού πλήττονται δυστυχώς περισσότερο.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα, και με αφορμή τα γεγονότα στο κέντρο της Αθήνας, πολλές από αυτές τις ομάδες, έγιναν δυστυχώς ο εύκολος στόχος. Για μία ακόμη φορά οι εξαρτημένοι χρήστες ναρκωτικών ουσιών χαρακτηρίστηκαν «σκουπίδια», «εγκληματίες», «μιάσματα»... στιγματίστηκαν και «χτυπήθηκαν» ανελέητα.

Ο κοινωνικός αποκλεισμός που βιώνουν και ο στιγματισμός που έχουν υποστεί γιγαντώνεται κάτω από τη δυσβάσταχτη πίεση του κοινωνικού περίγυρου που απαιτεί από αυτούς να εξαφανιστούν(!). Πρωταγωνιστές και υποκινητές ανομοιογενείς ομάδες, με διαφορετικά κίνητρα και συμφέροντα, που συντάσσονται, φαινομενικά, απέναντι σε ό,τι τους «απειλεί». Δυστυχώς όμως, ο φόβος καλλιεργεί τον ρατσισμό και το αντίστροφο. Έτσι, μετανάστες και εγκληματίες γίνονται έννοιες συνώνυμες, ενώ τα εξαρτημένα άτομα εκδιώκονται και «τιμωρούνται» από μια άλλη μερίδα πολιτών και πολιτικών, που πέφτουν συχνά θύματα παραπληροφόρησης.

Το αποτέλεσμα; Όλοι οι παραπάνω, μαζί με τοπικούς άρχοντες, διαμαρτυρόμενοι με αφορμή την ίδρυση μιας υπηρεσίας του ΟΚΑΝΑ στην περιοχή τους, είτε πρόκειται για κέντρο εκπαίδευσης είτε για μονάδα χορήγησης φαρμακευτικών υποκαταστάτων, επιτίθενται στην ουσία στους συνδημότες τους που έχουν ανάγκη την φροντίδα των φορέων απεξάρτησης. Σε αυτό το περιβάλλον ο επιστημονικός λόγος και τα ερευνητικά δεδομένα δυστυχώς δεν ακούγονται.

Οι φορείς που ασχολούμαστε με την αντιμετώπιση της εξάρτησης, συμφωνούμε και παλεύουμε όλοι, ο καθένας από τη δική του θέση, στο εξής: Το δικαίωμα στη θεραπεία και η πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας πρέπει επιτέλους να δοθεί και σ'αυτή την ομάδα συμπολιτών μας. Αν φτάσουμε στο σημείο να παρεμποδίζουμε τον ίδιο τον πολίτη στην πρόσβασή του σε μία υπηρεσία υγείας, δεν κινδυνεύει μόνο αυτός. Πίσω από μία κλειδωμένη πόρτα εγκλωβίζεται και αυτός που κρατά το κλειδί.]

Δημοσιεύεται και ΕΔΩ.

Διαβάστε ΕΔΩ Η οικονομική κρίση «στεγνώνει» τα προγράμματα απεξάρτησης
-------------
Εμείς και σήμερα Παρασκευή θα "κατεβάσουμε" τον Charlie Chaplin στην Πλατεία του Δάσους Χαϊδαρίου και θα διακινήσουμε υλικά, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ναρκωτικών. Διαβάστε ΕΔΩ.

Τρίτη 29 Μαρτίου 2011

Η Ορνιθολογική Εταιρεία για τους χορηγούς, το Πάρκο Τρίτση και την Coca Cola



Στο blog του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. Χαϊδαρίου είχαμε αναρτήσει ένα άρθρο/παρέμβαση του Δημήτρη Τσουκάλη (μέλος του Δ.Σ. του συλλόγου) με τίτλο "Περιβαλλοντική Εκπαίδευση υπό τον έλεγχο των Πολυεθνικών;". Δείτε το άρθρο ΕΔΩ.
Στις 28/3/2011 λάβαμε μια επιστολή για το θέμα που θίγει ο Δημήτρης Τσουκάλης ("Τα πουλιά υπό την «προστασία» της COCA COLA") από τον Δ/ντή της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας κ. Ξενοφών Κάππα την οποία και δημοσιεύουμε παρακάτω.
-----------
Η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία είναι περιβαλλοντική μη κερδοσκοπική οργάνωση – με νομική μορφή σωματείου, την πιο ανοικτή μορφή οργάνωσης που προβλέπεται από την ελληνική νομοθεσία. Αντικείμενο της είναι η προστασία των άγριων πουλιών και των βιοτόπων τους στην Ελλάδα. Από το 1982 εργάζεται ώστε να διασφαλίσει ένα βιώσιμο περιβάλλον τόσο για τα πουλιά, όσο και για τον άνθρωπο. Το έργο της περιλαμβάνει δράσεις προστασίας και μελέτης, ενημέρωσης και εκπαίδευσης, καθώς και παρεμβάσεις για τα κρίσιμα θέματα του φυσικού περιβάλλοντος.

Οι απαραίτητοι πόροι για τη λειτουργία της οργάνωσης και την επίτευξη των σκοπών της, προέρχονται από τις εισφορές των μελών και των υποστηρικτών της καθώς και τη συγχρηματοδότηση συγκεκριμένων δράσεων/προγραμμάτων από εθνικούς, κοινοτικούς και ιδιωτικούς πόρους. Έτσι, στο πλαίσιο του κοινωφελούς έργου ιδιωτικών Ιδρυμάτων καθώς και της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης ιδιωτικών εταιριών, εξασφαλίζεται μέρος των απαιτούμενων πόρων για την υλοποίηση συγκεκριμένων δράσεων όπως το Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που υλοποιήθηκε στο Πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης «Α. Τρίτσης» με την υποστήριξη της εταιρίας Coca-Cola μέσω του Ιδρύματός της (The Coca Cola Foundation) το σχολικό έτος 2009-2010. Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα υλοποιείται με διαφορετικές χρηματοδοτήσεις αδιάκοπα από το 2005 ως σήμερα, με ένα ετήσιο αριθμό μαθητών που φτάνει πια στις 6.000.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ορνιθολογικής το οποίο απαρτίζεται αυστηρά από εθελοντές και εκλέγεται από τη Γενική Συνέλευση των μελών κάθε δύο χρόνια, αποφασίζει με διαφανείς διαδικασίες αξιολογώντας κατά περίπτωση τις συνεργασίες που αναπτύσσει με τον ιδιωτικό τομέα με βάση τη σχετική πολιτική και διαδικασία που έχει καταρτίσει. Παράλληλα οι συνεργασίες παρουσιάζονται μαζί με τα οικονομικά στοιχεία ετησίως στη Γενική Συνέλευση η οποία είναι ανοιχτή στα μέλη και έχει ανά πάσα στιγμή τη δυνατότητα να κρίνει τη σκοπιμότητα της οποιαδήποτε συνεργασίας. Στο πλαίσιο κάθε συνεργασίας είναι αυτονόητο ότι προβάλλεται η συνέργεια για την υλοποίηση κάθε δράσης/προγράμματος με την αναφορά του χορηγού στο έντυπο ενημερωτικό υλικό που διανέμεται κατά τόπους στα σημεία δράσης. Το ίδιο συμβαίνει άλλωστε και με όλες τις άλλες συγχρηματοδοτήσεις από εθνικούς, κοινοτικούς και ιδιωτικούς πόρους.

Η Ορνιθολογική, στο πλαίσιο της Κοινωνίας των Πολιτών, καταφέρνει να αναπτύσσει σημαντικό έργο, διατηρώντας συνεργασίες και με ιδιωτικές εταιρείες που αναπτύσσουν την κοινωνική ευθύνη. Παράλληλα φροντίζει για την αξιολόγηση κάθε συνεργασίας ξεχωριστά λαμβάνοντας υπόψη και τη διατήρηση των οικονομικών ισορροπιών που της επιτρέπουν να διατηρεί την πολιτική και οικονομική αυτονομία της χωρίς καμία εξάρτηση από επιχορηγήσεις ιδιωτικές ή μη.

Με εκτίμηση
Ξενοφών Κάππας
Διευθυντής Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2011

Σάββατο 26 Μαρτίου: Ώρα της Γης/ Να ξεπεράσουμε τη μία ώρα - Η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας μόνιμο καθήκον


[Το WWF για τρίτη συνεχή χρονιά διοργανώνει παγκόσμια εκστρατεία ενάντια στην κλιματική αλλαγή, που έχει χαρακτηριστεί ως «το μεγαλύτερο συμμετοχικό γεγονός στον πλανήτη». Δείτε ΕΔΩ την καμπάνια του WWF. Το σύνθημα είναι "Ξεπεράστε τη μία ώρα. Ξεπεράστε τον εαυτό σας". Εμείς πιστεύουμε ότι όπως όλες οι Παγκόσμιες Ημέρες προσφέρονται για να σκεφτούμε τι δεν κάναμε τις προηγούμενες 364 ημέρες, έτσι και η "Ώρα της Γης" προσφέρεται να ερευνήσουμε και εμείς τι δεν κάναμε ως πολίτες, ως κράτος, ως Δήμος, ως επιχείριση, ως φορέας κ.λπ. για να το κάνουμε ή να διεκδικήσουμε από τους άλλους να προβούν σε ενέργειες για να μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας.
Στο Δήμο Χαϊδαρίου, που συμμετέχει και αυτός στην Ώρα της Γης, έχουμε παρατηρήσει κατασπατάληση ενέργειας όλο το χρόνο στα δημοτικά καταστήματα. Ο Δήμος διαθέτει όλα τα μέσα για να μειώσει την κατανάλωση ενέργειας. Χρειάζεται όμως πολιτική εξοικονόμησης ενέργειας όλο το χρόνο. Εμείς ως σύλλογος θα μπορούσαμε να συνεισφέρουμε με ιδέες και προτάσεις.
Με την ευκαιρία δηλώνουμε την πλήρη αντίθεσή μας στην δημιουργία νέου εργοστάσιου παραγωγής ενέργειας στη Χαλυβουργική που θα επιβαρύνει με νέους ρύπους την περιοχή του Θριασίου και της Δυτικής Αθήνας.]


[Τι είναι η Δύναμη του 10; - "Οι Συνήγοροι του Κλίματος" διοργανώνουν το πρωτοπόρο εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Η Δύναμη του 10" σε 10 σχολεία της Αθήνας με σκοπό να ενθαρρύνουν τους μαθητές να μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας του σχολείου τους κατά 10% μόλις μέσα σε 10 εβδομάδες!
Από το Χαϊδάρι συμμετέχουν στο πρόγραμμα τρία σχολεία, το 1ο και το 7ο Γυμνάσιο και το 10ο Δημοτικό. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες οι μαθητές συμμετέχουν με μεγάλη διάθεση στο πρόγραμμα και μάλιστα έχουν μεταφέρει στα σπίτια τους το πνεύμα μείωσης ενέργειας. Δείτε ΕΔΩ περισσότερες πληροφορίες. Περιμένουμε τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα από τη συμμετοχή των σχολείων μας στο πρόγραμμα]


[Η νυχτερινή Αθήνα από ψηλά... Χρειάζονται όλα αυτά τα φώτα; Δείτε περισσότερα για τη λήψη της φωτογραφίας ΕΔΩ]

Τετάρτη 16 Μαρτίου 2011

Η ΑΝΙΜΑ περιέθαλψε το Φλαμίνγκο, του βρήκε καλή παρέα στον υγρότοπο Βουρκάρι Μεγάρων και το απελευθέρωσε.Είμαστε και εμείς εκεί... Καλά ταξίδια...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΟΡΕΑ ΤΟΥ ΒΟΥΡΚΑΡΙΟΥ - ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ
και συνεχίστε παρακάτω...

[Το φλαμίνγκο βρέθηκε καταταλαιπωρημένο στην περιοχή της Βοιωτίας από την κακοκαιρία,μεταφέρθηκε στην ΑΝΙΜΑ, εκεί το περιέθαλψαν και στη συνέχεια φρόντισαν να του βρουν καλή παρέα για να το ελευθερώσουν. Βρήκαν μια ομάδα νεαρών φλαμίνγκο στον υγροβιότοπο Βουρκάρι Μεγάρων και...]


[Η Μαρία Γανωτή (ΑΝΙΜΑ) προστατεύει την κυρία και ντροπαλή φλαμίνγκο από τα μάτια των περιέργων. Ο Νίκος Καρούνης (ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. Χαϊδαρίου) παρατηρεί..


[Η Μαρία Γανωτή ελευθερώνει το φλαμίνγκο, ο Στέργιος Τσαρκαλέας (Φορέας Βουρκαρίου) φωτογραφίζει συνεχώς... περιμένουμε καλύτερες φωτογραφίες απ΄ αυτές που βλέπετε. Ήταν μια εξαιρετική εμπειρία. Ευχαριστούμε όλους όσοι φρόντισαν το καταταλαιπωρημένο φλαμίνγκο και τους φίλους από το Βουρκάρι που μας ενημέρωσαν]

Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011

10 στρέμματα συλλογικής υποκρισίας



10 στρέμματα συλλογικής υποκρισίας

Με εντεινόμενη αγωνία παρακολουθούν οι περιβαλλοντικές οργανώσεις WWF Ελλάς, Greenpeace, Αρκτούρος, Αρχέλων, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης, MOm, Καλλιστώ και Δίκτυο Μεσόγειος SOS τις διαδικασίες συζήτησης και ψήφισης από τη Βουλή του νομοσχεδίου «Διατήρηση της Βιοποικιλότητας και άλλες διατάξεις». Πηγή ιδιαίτερης ανησυχίας ήταν οι χθεσινές τοποθετήσεις βουλευτών, οι οποίοι δήλωσαν πως είτε επιφυλάσσονται είτε θα καταψηφίσουν το επίμαχο άρθρο που αφορά την οριζόντια ρύθμιση για την αύξηση του ορίου αρτιότητας στον εκτός σχεδίου χώρο των περιοχών Natura 2000.

Για τις περιβαλλοντικές οργανώσεις, καμία προσπάθεια πολιτικής υπονόμευσης του νομοσχεδίου αυτού δεν μπορεί να επικαλείται οικολογικά κίνητρα. Αυτό το νομοσχέδιο βαδίζει σε μια προφανώς θετική πορεία για την αποτελεσματική προστασία του βιολογικού μας πλούτου.

Το γεγονός πως η αντιπαράθεση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο περιστράφηκε αποκλειστικά γύρω από το περιβαλλοντικά καταστροφικό δικαίωμα για δόμηση εκτός σχεδίου αποτελεί πηγή μεγάλης απογοήτευσης και για το λόγο ότι αποπροσανατολίζει εντέχνως την κοινωνία από τα υπόλοιπα, σοβαρά προβλήματα, που αντιμετωπίζει το φυσικό περιβάλλον μας. Η οριζόντια ρύθμιση για δόμηση στα 4 στρέμματα ανά την επικράτεια χρήζει επίσης οριζόντιας κατ' αρχήν αντιμετώπισης όταν μιλάμε για προστατευόμενες περιοχές. Αν και ανεπαρκής, η ρύθμιση για «άνοδο του οικοδομικού πήχη» στα 10 από τα 4 στρέμματα και η κατάργηση των καταστροφικών παρεκκλίσεων αποτελεί ένα δειλό αλλά σίγουρα ικανοποιητικό πρώτο βήμα για αναχαίτιση της μεγαλύτερης απειλής για τον φυσικό χώρο: της διάσπαρτης δόμησης και του κατακερματισμού των βιοτόπων. Άλλωστε, κάθε σοβαρή ερμηνεία του άρθρου 6 της οδηγίας 92/43/ΕΟΚ θα οδηγούσε σε συνολική επαναδιαπραγμάτευση του ζητήματος της δόμησης και δικαιώματα δόμησης μόνο στο πλαίσιο σχεδιασμού και δέουσας περιβαλλοντικής εκτίμησης, όχι το αντίστροφο που ζητούν τώρα πολλοί βουλευτές!

Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις ζητούν να σταματήσει τώρα το θέατρο του οικολογικού παραλόγου που παίζεται στη Βουλή. Καλούν επίσης την Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής να επιμείνει στη σχετική διάταξη και μόνο εάν απειληθεί η απόρριψη του άρθρου 9 συνολικά, να επανεξετάσει τη στάση της, ακόμα και να αποσύρει την επίμαχη διάταξη. Σε αυτή την περίπτωση, βέβαια που είναι απευκταία, θα αποδειχτεί ότι η κοινωνία μας και οι πολιτικοί της εκφραστές υπολείπονται σοβαρά σε ωριμότητα για την έγκαιρη αντιμετώπιση μιας ορατής οικολογικής χρεοκοπίας και στερούνται το απαραίτητο μακρόπνοο όραμα για την αντιμετώπιση των ζητημάτων αυτών.

Επικοινωνία:
Θεοδότα Νάντσου, WWF Ελλάς, τηλ. 6982471722
Γιώργος Πολίτης, Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, τηλ. 6977607571
Μαλαμώ Κορμπέτη, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, τηλ. 6946249450
Νίκος Χαραλαμπίδης, Greenpeace, τηλ. 210 3840774
Δάφνη Μαυρογιώργου, Ελληνική Εταιρία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, τηλ. 6977205351
Άννυ Μητροπούλου, Δίκτυο Μεσόγειος SOS, τηλ. 210 8228795
Θεόδωρος Μπένος Πάλμερ, Αρχέλων, τηλ. 210 5231342
Βαγγέλης Παράβας, MOm, τηλ. 210 5222888
Λάζαρος Γεωργιάδης, Αρκτούρος, 6972640062
Σπύρος Ψαρούδας, Καλλιστώ, 6999915200

Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011

Ημερίδα: ΑΠΕΙΛΟΥΜΕΝΑ ΤΟΠΙΑ, Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου


[Όρος Αιγάλεω, η διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής Ικονίου - Ασπροπύργου, οι κοιλαδογέφυρες, το "ξύρισμα" της χαμηλής βλάστησης, οι παρεμβάσεις στο ανάγλυφο του βουνού έχουν κακοποιήσει το τοπίο που έχουν υμνήσει οι Παυσανίας, Σατωμπριάν κ.ά. ιστορικοί και περιηγητές. Η διάνοιξη έχει δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα στο οικοσύστημα της περιοχής, ενώ νέοι οδικοί άξονες σχεδιάζονται στο κόμβο της περιοχής Σκαραμαγκά. Κλικάρετε στην εικόνα για να μεγεθυνθεί η φωτογραφία]

Το Δίκτυο Οικολογικών Οργανώσεων Αιγαίου, η Συμπαράταξη Βοιωτών για το Περιβάλλον και το περιοδικό “Οικολογείν” σας προσκαλούν σε Hμερίδα με τίτλο:
ΑΠΕΙΛΟΥΜΕΝΑ ΤΟΠΙΑ
Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου και ώρα 15:00-21:00
στην αίθουσα της Ένωσης Ελλήνων Χημικών, Κάνιγγος 27.

Κλικάρετε ΕΔΩ για να δείτε το πρόγραμμα της ημερίδας.

Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2011

H Δέλτα εναντίον της Greenpeace - Ο Οδηγός Καταναλωτών της GP αποτελεί "συλλεκτική έκδοση"



ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΌ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ GREENPEACE
Η ΔΕΛΤΑ απαιτεί την απόσυρση του Οδηγού Καταναλωτών για τα μεταλλαγμένα στα ζωικά προϊόντα, καταθέτοντας αίτημα για ασφαλιστικά μέτρα

Για την πρόσφατη έκδοση του Οδηγού Καταναλωτών, η ΔΕΛΤΑ προσκόμισε για το γάλα της τις απαραίτητες γραπτές εγγυήσεις και αναλύσεις για τη μη χρήση μεταλλαγμένων στις ζωοτροφές. Ωστόσο και ενώ είχε δεσμευτεί πως θα έχει σήμανση στη συσκευασία του τελικού της προϊόντος από το Μάιο του 2010, δεν το έχει πράξει μέχρι σήμερα. Με βάση λοιπόν τα κριτήρια αξιολόγησης που ισχύουν για όλες τις εταιρίες, τα οποία είναι και τα ίδια κριτήρια βάσει των οποίων είχε αριστεύσει στην περασμένη έκδοση του Οδηγού, παρουσίασε σημαντική πτώση στη βαθμολογία. Η βαθμολογία και τα κριτήρια είναι γνωστά σε όλες τις εταιρείες από την αρχή και κάθε εταιρεία έχει δικαίωμα να αποφασίσει αν θέλει να συμμετέχει. Παρ’ όλα αυτά η σημερινή της βαθμολογία, ώθησε τη ΔΕΛΤΑ στο να κινηθεί νομικά εναντίον της Greenpeace, ζητώντας την απόσυρση του Οδηγού.

Τη Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου εκδικάζεται η προσωρινή διαταγή των ασφαλιστικών μέτρων. Αν η ΔΕΛΤΑ πετύχει το στόχο της, ο Οδηγός Καταναλωτών ενδέχεται να αποσυρθεί από την ηλεκτρονική μας σελίδα και να αποτελεί σύντομα συλλεκτική έκδοση!

Για να μπορέσεις να προστατεύσεις λοιπόν αυτόν τον Οδηγό Καταναλωτών από...εξαφάνιση, προώθησέ το αρχείο χαμηλής ανάλυσης όπου μπορείς και ανέβασέ το ακόμη και σε άλλες ιστοσελίδες ή blogs, γιατί τη Δευτέρα μπορεί να μην υπάρχει στην ιστοσελίδα μας!
-----
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Δυστυχώς η πρόβλεψη της Greenpeace επαληθεύθηκε... Δεν υπάρχει ο κατάλογος στην ιστοσελίδα της και ήδη "αποτελεί συλλεκτική έκδοση".
Εμείς όμως προλάβαμε και τον έχουμε σώσει... "Αν ξέραμε τι τρώμε" που έλεγε ο Μπαζαίος ίσως να ζούσαμε πιο υγιεινά.

Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011

2 Φεβρουαρίου: Παγκόσμια Ημέρα Υγροτόπων/ Η Δυτική Αττική έχει τους δικούς της υγρότοπους: Λ.Κουμουνδούρου - Βουρκάρι - Ρέματα


[Κλικάρετε ΕΔΩ για να διαβάσετε περισσότερα από την "Εγκύκλιο Παιδεία"]


["Είσοδος μόνο για τα μέλη", δηλαδή σε αυτούς που σέβονται τον υγρότοπο. Προσαρμογή του comic στα ελληνικά δεδομένα ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. Χαϊδαρίου]


[Λίμνη Κουμουνδούρου]


[Βουρκάρι Μεγάρων]


[24/5/2009: Ημερίδα για τους υγροτόπους της Αττικής: Βουρκάρι - Ωρωπός/ Εκβολές Ασωπού - Βραυρώνα - Λίμνη Κουμουνδούρου. Πρώτη δημόσια παρουσίαση (Παγκόσμια πρώτη)των πιέσεων αλλά και του πλούσιας ορνιθοπανίδας της Λίμνης Κουμουνδούρου]
----
Για τους υγρότοπους, τη συνέντευξη τύπου της Ορνιθολογικής Εταιρείας, τις εκδηλώσεις - διαμαρτυρία στη Λίμνη Κουμουνδούρου, τη συνθήκη Ramsar κ.λπ. δείτε ακριβώς τις παρακάτω αναρτήσεις.

Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

2000-2010: Τα συμπεράσματα της Ορνιθολογικής Εταιρείας για τα πουλιά, τη φύση και τον άνθρωπο


[Νανόχηνα]

[Λίμνη Κορώνεια]

Θυμάστε την ταινία του Παντελή Βούλγαρη "Όλα είναι δρόμος"?
Το "θηροφύλακα" του Έβρου Θανάση Βέγγο στο "Η τελευταία νανόχηνα"?
Πόσες συζητήσεις δεν είχαμε κάνει με τον Παναγιώτη Διακ. (καλή του ώρα εκεί που βρίσκεται) για την απόφαση του θηροφύλακα Θανάση Βέγγου να πάρει το όπλο του λαθροκυνηγού και να τον "καθαρίσει" εν ψυχρώ, όπως έκανε προηγουμένως ο λαθροκυνηγός με την τελευταία νανόχηνα στη Ευρώπη που είχε μεταναστεύσει στον Έβρο.
Ο σκηνοθέτης Παντελής Βούλγαρης είχε πει στην προβολή της ταινίας που διοργάνωσε η Κινηματογραφική Λέσχη Χαϊδαρίου ότι ο Βέγγος δεν ήθελε αρχικά να "γυρίσει" αυτή τη σκηνή, "ποτέ δεν είχε κρατήσει όπλο", και πως τελικά τη "γύρισε" αφού προηγουμένως συζήτησε το θέμα με την οικογένειά του που τον έπεισε.
---------------
Παρακολουθήσαμε την συνέντευξη τύπου της Ορνιθολογικής Εταιρείας την Τρίτη 1 Φεβρουαρίου, παραμονή της Παγκόσμιας Ημέρας Υγροτόπων. Θα μπορούσαμε να πούμε πολλά, επιλέγουμε όμως να παρουσιάσουμε τα ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ της δράσης της και την ανάρτηση δύο χαρακτηριστικών φωτογραφιών.

[ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ:
Οι υποθέσεις που χειρίστηκε η Ορνιθολογική κατά τη δεκαετία 2000 – 2010 αντανακλούν την ιδιαίτερα ανησυχητική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η βιοποικιλότητα της Ελλάδας. Αναλύοντας τα δεδομένα των υποθέσεων προκύπτουν συμπεράσματα που συνοψίζονται ως εξής:
 Οι υγρότοποι αντιμετωπίζουν τις περισσότερες απειλές
 Η ραγδαία οικιστική και εμπορική ανάπτυξη αποτελεί τη συχνότερη απειλή για το φυσικό περιβάλλον
 Οι ιδιώτες και οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι αυτοί που εμπλέκονται ως επί το πλείστον σε υποθέσεις υποβάθμισης του φυσικού περιβάλλοντος
 Οι αρμόδιες αρχές ανταποκρίνονται στα αιτήματα των πολιτών και της Ορνιθολογικής, ωστόσο απαιτείται η αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των απειλών
Τα παραπάνω συμπεράσματα αποτυπώνουν εν μέρει τους λόγους για τους οποίους η χώρα μας απέτυχε να εκπληρώσει τον στόχο της για ανάσχεση της μείωσης της βιοποικιλότητας μέχρι το έτος 2010.]

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Εκτός των άλλων και οι ΟΤΑ εμπλέκονται...

Τρίτη 1/2/2011 Συνέντευξη τύπου της Ορνιθολογικής για τη Βιοποικιλότητα και την Παγκόσμια Ημέρα των Υγροτόπων


[Κλικάρετε στη φωτογραφία]

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Υγροτόπων σας συνιστούμε να δείτε α) Το Δέλτα των τριών ποταμών ΕΔΩ β) Τη διαμαρτυρία για τη Λίμνη Κουμουνδούρου "Η Λίμνη είναι των πουλιών και ΟΧΙ των πετρελαιοειδών" ΕΔΩ.

Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011

10+1 Περιβαλλοντικές Οργανώσεις: "Ιστορική ντροπή η απόρριψη της διάταξης για την εκτός σχεδίου δόμησης εντός προστατευόμενων περιοχών.."


Η ενδεχόμενη απόρριψη της διάταξης για την εκτός σχεδίου δόμηση εντός προστατευόμενων περιοχών, που περιλαμβάνεται στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο για τη βιοποικιλότητα, θα αποτελέσει ιστορική ντροπή για την κοινοβουλευτική ζωή της χώρας. Αυτό υποστηρίζουν οι περιβαλλοντικές οργανώσεις WWF Ελλάς, Greenpeace, Αρκτούρος, Αρχέλων, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης, MOm, Καλλιστώ και Δίκτυο Μεσόγειος SOS.

Όπως σταθερά υποστηρίζουν οι οργανώσεις, αλλά και σχεδόν το σύνολο των φορέων του περιβαλλοντικού και τεχνικού κόσμου, το δικαίωμα για δόμηση εκτός σχεδίου αποτελεί ένα αναχρονιστικό ελληνικό εφεύρημα που εξ' ορισμού καταργεί οποιονδήποτε χωροταξικό και περιβαλλοντικό σχεδιασμό.
Το δικαίωμα για διάσπαρτη δόμηση με μόνο κριτήριο την ιδιοκτησία τεσσάρων στρεμμάτων γης, που με τις ισχύουσες παρεκκλίσεις μπορούν να μειωθούν σε 750 τ.μ., έχει υποβαθμίσει το σύνολο της ελληνικής υπαίθρου, κατακερματίσει σημαντικά οικοσυστήματα και δώσει κίνητρο για καταπατήσεις και δασικούς εμπρησμούς. Ακυρώνει επίσης οποιαδήποτε προσπάθεια για σωστό σχεδιασμό που τώρα πλέον καθίσταται επιτακτικός, για την ολοκληρωμένη προστασία της βιοποικιλότητας και την καλύτερη αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. Και δημιουργεί την αίσθηση ότι «όπου γης, οικόπεδο!»

Η επίμαχη διάταξη που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής αποτελεί μια αυτονόητη και ελάχιστη ρύθμιση για τις περιοχές Natura 2000 που έχουν ήδη χαρακτηριστεί ως προστατευόμενες, με βάση το κοινοτικό δίκαιο (οδηγίες 92/43/ΕΟΚ και 2009/147/ΕΚ).

Σύμφωνα με τις 10 περιβαλλοντικές οργανώσεις, το γεγονός ότι η Ελλάδα του 2011 ακόμα λειτουργεί με τον παραλογισμό της εκτός σχεδίου δόμησης είναι μια θλιβερή πραγματικότητα που πρέπει επιτέλους να αλλάξει. Μόνη λύση είναι η ολοκληρωτική κατάργηση της νομοθεσίας που επιτρέπει την εκτός σχεδίου δόμηση και τις παρεκκλίσεις, με παράλληλη μέριμνα για τις οποιεσδήποτε αδικίες και έγκριση του πολεοδομικού και χωροταξικού σχεδιασμού (ΓΠΣ και ΣΧΟΟΑΠ) που εκκρεμεί εδώ και δεκαετίες.

Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις καλούν τον Πρωθυπουργό να λάβει σαφή θέση για το θέμα και να κάνει πράξη τη χθεσινή δήλωσή του ότι «η Ελλάδα έχει αλλάξει». Η συνέχιση της χαοτικής κατάστασης που προκαλεί για τον φυσικό χώρο η εκτός σχεδίου δόμηση θα αποτελέσει απόδειξη ότι η Ελλάδα δεν θα αλλάξει, χωρίς στιβαρή πολιτική βούληση.

Περισσότερα ΕΔΩ.
------------
Η ΑΝΙΜΑ δηλώνει την αγανάκτησή της:

Η ΑΝΙΜΑ δηλώνει την αγανάκτηση και απογοήτευσή της για τις αντιδράσεις που έχει εγείρει το υπό κατάθεση νομοσχέδιο για την Προστασία της Βιοποκιλότητας, ως προς τις διατάξεις που προσπαθούν να οριοθετήσουν την εκτός σχεδίου δόμηση στις Προστατευόμενες περιοχές.
Οι αντιδράσεις αυτές, προερχόμενες από μέλη του Κοινοβουλίου, καθιστούν εμφανές ότι η προστασία του περιβάλλοντος συνεχίζει να απαξιώνεται από ορισμένους εκπροσώπους του έθνους, παρά τα μεγάλα λόγια και τη σχετική φιλολογία που μοιάζει να έχει γίνει κοινός τόπος τα τελευταία χρόνια.
Διαφαίνεται ότι ακόμη δεν έχει γίνει κατανοητό πως η ανάπτυξη, παγκόσμια αλλά και τοπικά, δεν γίνεται πλέον με τους όρους της δεκαετίας του ’60. Η οικονομική μεγέθυνση δεν προϋποθέτει την οικοδομική δραστηριότητα, αλλά ούτε και συνεπάγεται αιτιοκρατικά τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Αντιθέτως, η διαφύλαξη του ελληνικού φυσικού κεφαλαίου, είναι σήμερα μεγαλύτερης σημασίας από ποτέ. Και η εκτός σχεδίου δόμηση είναι από τους βασικότερους παράγοντες καταστροφής της ελληνικής φύσης.
Εκφράσεις όπως
…«∆εν µπορεί να σκεφτόµαστε πού θα γεννήσει ο πελεκάνος και να τινάζεται στον αέρα το αναπτυξιακό σχέδιο µιας περιοχής»... μας προβληματίζουν ιδιαίτερα για το μέλλον της διατήρησης της πολύτιμης ελληνικής φύσης και για το κατά πόσον, τον 21ο αιώνα, έχει γίνει κατανοητό σε όσους όφειλε ότι η μοίρα όλων των πλασμάτων στον πλανήτη είναι κοινή.

Δευτέρα 3 Ιανουαρίου 2011

Ο Καλλικράτης και εμείς


Ανεξάρτητα από το ποια είναι η γνώμη μας για την πολιτική σκοπιμότητα του νέου νόμου για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση είμαστε υποχρεωμένοι να τον γνωρίζουμε, έτσι ώστε να τον "εκμεταλλευτούμε" προς όφελος των πολιτών, για να υπερασπίσουμε το φυσικό και το αστικό περιβάλλον.
Ορισμένα βασικά στοιχεία:
1) Οι 54 Νομαρχίες καταργήθηκαν. Δημιουργήθηκαν 13 Περιφέρειες.
2) Δεν υπάρχουν πλέον κοινότητες, οι τελευταίες 104 που είχαν παραμείνει με την προηγούμενη μεταρρύθμιση του Καποδίστρια καταργήθηκαν.
3) Συνενώθηκαν πολλοί δήμοι. Από 910 είναι τώρα 325.
4) Οι Δημοτικές Επιχειρήσεις από 6.000 μειώνονται στις 2.000.
5) Οι Δήμοι είναι τώρα υπεύθυνοι για: Θέματα πολεοδομίας, Συντήρηση και κατασκευή σχολικών κτηρίων, Οδικό Δίκτυο, Πρωτοβάθμια Υγεία, Διαχείριση στερεών αποβλήτων (σκουπίδια δηλαδή) κ.λπ.
6) Οι Περιφέρειες έχουν τη δυνατότητα να απορροφούν πόρους απ΄ ευθείας από την Ε.Ε. (λέγεται ότι ένας από τους λόγους που δημιουργήθηκε ο Καλλικράτης ήταν και αυτός), να διαχειρίζονται λιμάνια, οδικά δίκτυα, κ.λπ.

Για την οικονομική διαχείριση θα υπάρχει αυστηρότερος έλεγχος και όσον αφορά τα δάνεια προβλέπεται ότι το ποσό των δανείων δεν μπορεί να είναι περισσότερο από το 5% των εσόδων του Δήμου ή της Περιφέρειας.

Προβλέπεται επίσης απόδοση προς τους Δήμους και Περιφέρειες τμήμα των πόρων του κράτους από το Φόρο Ακίνητης Περιουσίας, ΦΠΑ, Φόρο εισοδήματος.

Καθιερώνεται για πρώτη φορά ο Συμπαραστάτης του Δημότη, ο οποίος εκλέγεται από τα 2/3 του Δημοτικού Συμβουλίου και όχι μόνο από την πλειοψηφία. Με άλλα λόγια υποχρεώνει το Δημοτικό Συμβούλιο να συνεργαστεί για την εκλογή του Συμπαραστάτη του Δημότη.

Προβλέπεται Συμβούλιο Διαβούλευσης στο οποίο συμμετέχουν ο Δήμαρχος, επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων, εκπρόσωποι της κοινωνίας των πολιτών, μη κυβερνητικών οργανώσεων, οργανώσεων εργοδοτών, εργαζομένων και επαγγελματικών συλλόγων.

Αυτά είναι ορισμένα από τα νέα ζητήματα που προβλέπει ο νόμος για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση της χώρας μας. Πολλές νέες αρμοδιότητες, θεσμούς κ.λπ. όπως π.χ. "η πρωτοβάθμια υγεία" δεν μπορούν να ασκηθούν άμεσα και θα απαιτηθούν Προεδρικά Διατάγματα, χρήματα, εμπειρία, τεχνογνωσία και κυρίως διάθεση και οργάνωση του κράτους και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για για δρομολογηθούν και να εφαρμοστούν.

Για το θέμα του Καλλικράτη και τις σχέσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Κοινωνίας των Πολιτών, συλλόγων, ΜΚΟ κ.λπ. θα επανέλθουμε.

Ο Νόμος είναι ΕΔΩ.

Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2010

Οι εναλλακτικές προτάσεις του Klimaforum


[Η ατμόσφαιρα στο Klimaforum ήταν πολύ διαφορετική, πιο ζεστή από εκείνη στο επίσημο φόρουμ του ΟΗΕ.]

Ανταπόκριση από το Κανκούν:

"...Λίγα χιλιόμετρα πιο μακριά, στον χώρο όπου φιλοξενείται το Klimaforum, ένας χώρος με αισθητή φυσιολατρική χροιά και ατμόσφαιρα, οι συζητήσεις μεταξύ ΜΚΟ και ευαισθητοποιημένων πολιτών του κόσμου έχουν ζεσταθεί αρκετά. Σημαντική ήταν η παρουσία του Διεθνούς Δικτύου Μηχανικών και Επιστημόνων για Παγκόσμια Eυθύνη (INES) που διοργάνωσε τη συζήτηση σχετικά με τις συγκρούσεις που αφορούν το περιβάλλον..."

Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ στην ανταπόκριση Δημήτρη Μελέτη.

Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 2010

YOU ARE WHAT U DO- Κώστας Κουβίδης: Συμμετέχουμε στις εκδηλώσεις που οργανώνει ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙΣ στο Χαιδάρι


[H επέκταση και η καλή λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς είναι η απάντηση στο κυκλοφοριακό χάος των πόλεων, στη μείωση των ρύπων, στην γρήγορη - οικονομική και ασφαλή μετακίνηση]

YOU ARE WHAT U DO- Κώστας Κουβίδης
Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας: Συμμετέχουμε στις εκδηλώσεις που οργανώνει ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙΣ στο Χαιδάρι.

16-22 Σεπτεμβρίου είναι η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας, στη διάρκεια της οποίας προβάλλονται σε όλη την Ευρώπη ζητήματα που αφορούν τα δικαιώματα των πεζών και των ποδηλατών, προβάλλονται τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς κ.λπ. Η ελληνική κυβέρνηση θεώρησε καλό αυτή ακριβώς την εβδομάδα να την κάνει βδομάδα διάλυσης των σιδηροδρόμων και περαιτέρω ενίσχυσης του ΙΧ και των επιχειρήσεων ΝΤΑΛΙΚΑ ΑΕ.

Παράλληλα με τους εργαζόμενους του ΟΣΕ και των άλλων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς που με απεργιακές κινητοποιήσεις προσπαθούν να υπερασπίσουν τον δημόσιο καί μαζικό χαρακτήρα των μέσων μεταφοράς σημαντικές πρωτοβουλίες παίρνουν τοπικοί φορείς και κινήσεις
Στο πλαίσιο αυτό ο οικολογικός και πολιτιστικός σύλλογος Χαιδαρίου ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙΣ (http://xpolis.blogspot.com) διοργανώνει σημαντικές εκδηλώσεις για την οδική ασφάλεια και την επέχταση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Με κεντρικό αίτημα ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΔΥΤΙΚΑ – ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ Η ΣΤΑΣΗ ΧΑΪΔΑΡΙ ΑΜΕΣΑ
θα πραγματοποιηθεί σειρά εκδηλώσεων, ανάμεσα τους, προβολή του ντοκιμαντέρ του Μανόλη Ανδριωτάκη ΠΡΟΣΟΧΗ ΦΟΝΙΚΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ (Τρίτη 21/9/2010 στις 8 μμ) που αφορα την παράνομη υπαίθρια διαφήμιση που έχει κοστίσει τόσες ζωές.
-Την Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί ποδηλατοδρομία που θα καταλήξει σε συγκέντρωση και συναυλία στο χώρο του Σταθμού Χαιδαρίου (12πμ).
Επισυνάπτουμε επιστολή του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙΣ προς το ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και αλλα κείμενα σχετικά με τις εκδηλώσεις.
- Καλούμε κάθε πολίτη και κάθε φορέα που τον απασχολεί η ποιότητα ζωής και η οδική ασφάλεια να συμμετάσχει σ αυτές τις εκδηλώσεις.
-Το ξέρουν πως είμαστε πολλοί. Ας τους το δείξουμε.
-ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΡΕΝΟ ΦΑΝΤΑΣΜΑ - ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ Η ΣΤΑΣΗ ΧΑΪΔΑΡΙ ΑΜΕΣΑ!
YOU ARE WHAT U DO- Κώστας Κουβίδης

Τρίτη 22 Ιουνίου 2010

Σε ποιον ανήκει το νερό;


H Green Attack θέτει ένα ρητορικό ερώτημα και απαντάει με σοβαρά επιχειρήματα...
Είμαστε αντίθετοι στην ιδιωτικοποίηση των υδάτινων πόρων», δήλωνε στις 14/9/2009 ο Γ. Παπανδρέου κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στη ΔΕΘ.
9 μήνες αργότερα, η κυβέρνηση σχεδιάζει τη δημιουργία μιας εταιρείας «ομπρέλα», με την ονομασία «Ελληνικά Νερά Α.Ε.» κάτω από την οποία θα ενταχθούν η ΕΥΔΑΠ, η ΕΥΑΘ και άλλες εταιρείες ύδρευσης της χώρας για να μπορέσουν να πουληθούν ως πακέτο στις πολυεθνικές του νερού SUEZ, VEOLIA και RWE.
Σε όλες τις χώρες όπου ο έλεγχος του νερού έχει περάσει σε ιδιώτες, η τιμή του έχει αυξηθεί δραματικά, η ποιότητά του έχει χειροτερεύσει, ενώ η πλημμελής συντήρηση των δικτύων ύδρευσης από τους νέους ιδιοκτήτες – επιχειρηματίες έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των διαρροών και την κατασπατάληση αυτού του πολύτιμου και περιορισμένου φυσικού πόρου...]
Συνδεθείτε με την Green Attack για να διαβάσετε ολόκληρη της ανακοίνωση.
---------
Το νερό λέμε εμείς ανήκει σ΄ αυτούς που ανήκουν τα βουνά, οι ακτές, ο αέρας και όλα όσα απλόχερα μας προσφέρει η φύση... δηλαδή στον άνθρωπο και όχι σε εταιρείες που σκοπεύουν στο κέρδος και στην εκμετάλλευση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων...

Σάββατο 19 Ιουνίου 2010

To Κόκκινο Βιβλίο των Απειλούμενων Ειδών Ζώων της Ελλάδας




…το Κόκκινο Βιβλίο των Απειλούμενων Ζώων της Ελλάδας, που επικαιροποιήθηκε από τις περιβαλλοντικές οργανώσεις Ελληνική Ζωολογική Εταιρεία, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, Ελληνική Ερπετολογική Εταιρεία, Ινστιτούτο Σπηλαιολογικών Ερευνών Ελλάδας και WWF Ελλάς.

Ο Κόκκινος Κατάλογος της Διεθνούς Ένωσης για τη Διατήρηση της Φύσης (IUCN) αποτελεί μια δυναμική βάση δεδομένων, που περιλαμβάνει τα είδη που διατρέχουν το μεγαλύτερο κίνδυνο εξαφάνισης στο φυσικό τους περιβάλλον. Η βάση αυτή επικαιροποιείται τακτικά, ενώ συγκεντρωτικές αναλύσεις και στατιστικά στοιχεία δημοσιεύονται κάθε 4-5 χρόνια. Το ελληνικό Κόκκινο Βιβλίο, που επικαιροποιήθηκε ύστερα από 17 χρόνια, περιλαμβάνει στοιχεία για σπονδυλόζωα (ψάρια, αμφίβια, ερπετά, πουλιά και θηλαστικά) αλλά και, για πρώτη φορά στη χώρα μας, θαλάσσια και χερσαία ασπόνδυλα είδη (ανθόζωα, χερσαία σαλιγκάρια, αράχνες, ισόποδα, λεπιδόπερα, κολεόπτερα, οδοντόγναθα κ.ά).

Τα αποτελέσματα είναι αποθαρρυντικά. Το 15% (171 είδη) των ειδών σπονδυλόζωων της Ελλάδας εντάσσεται σε κατηγορία κινδύνου (Κρισίμως Κινδυνεύοντα, Κινδυνεύοντα και Τρωτά), είναι δηλαδή πιθανόν να εξαφανιστούν στο βραχυπρόθεσμο ή μακροπρόθεσμο μέλλον. Στα ασπόνδυλα, το 50,2% των ειδών που αξιολογήθηκαν (297 είδη) εντάχθηκαν σε κατηγορία κινδύνου, ενώ από τα σπονδυλόζωα που αξιολογήθηκαν προκύπτει ότι περισσότερο απειλούνται τα ψάρια του γλυκού νερού και τα αμφίβια, καθώς σχεδόν το 37% και το 27% του συνόλου τους αντίστοιχα εντάσσεται σε κάποια κατηγορία κινδύνου.

Κυριότερη απειλή για όλα τα είδη θεωρείται η απώλεια και υποβάθμιση των ενδιαιτημάτων τους. Για είδη με περιορισμένη εξάπλωση, όπως είναι πολλά ενδημικά, ακόμη και τοπικές αλλαγές μπορεί να είναι μοιραίες. Όσον αφορά τα απαιτούμενα μέτρα διατήρησης, έντονα προβάλλει η ανάγκη για εφαρμογή της νομοθεσίας και ανάπτυξη διαχειριστικών σχεδίων. Σημαντικές είναι και οι δράσεις ενημέρωσης, ιδιαίτερα όσον αφορά συγκεκριμένες ομάδες απειλούμενων ειδών, όπως τα ψάρια ή τα ερπετά.

"Το Κόκκινο Βιβλίο των Απειλούμενων Ζώων της Ελλάδας θα αποδειχθεί εξαιρετικά χρήσιμο στην προσπάθεια προστασίας, διατήρησης και διαχείρισης της βιοποικιλότητας στη χώρα μας. Βασική φιλοδοξία της Ελληνικής Ζωολογικής Εταιρείας είναι η συνεχής, έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωσή του, που θα βασίζεται σε ουσιαστική πρωτογενή έρευνα. Όμως για κάτι τέτοιο δεν αρκούν οι καλές προθέσεις των επιστημόνων. Απαιτείται εκ μέρους της πολιτείας ένα σαφές πλαίσιο στόχων και μηχανισμών για την προστασία της βιοποικιλότητας, που θα έχει στον πυρήνα του τη σταθερή ενίσχυση της έρευνας σε αυτό τον τομέα" δήλωσε ο κ. Σίνος Γκιώκας, πρόεδρος της Ελληνικής Ζωολογικής Εταιρείας.

Από την πλευρά της, η κ. Παναγιώτα Μαραγκού, συντονίστρια του προγράμματος (WWF Ελλάς), επισημαίνει τα εξής: "Το Κόκκινο Βιβλίο δεν είναι μόνο ένας κατάλογος, αλλά και μια πλούσια πηγή δεδομένων για τα είδη που απειλούνται, την οικολογία τους, τις απειλές που αντιμετωπίζουν, καθώς και πληροφορίες σχετικά με τις δράσεις διατήρησης, που αν εφαρμοστούν μπορεί να αποτρέψουν ή, έστω, να ελαττώσουν τον κίνδυνο περαιτέρω μείωσης των πληθυσμών τους ή και εξαφάνισής τους. Το Κόκκινο Βιβλίο είναι ένα εργαλείο που τώρα πρέπει να χρησιμοποιηθεί ώστε να επιλεχθούν προτεραιότητες προστασίας, να σχεδιαστούν και, το βασικότερο, να υλοποιηθούν οι αναγκαίες δράσεις" καταλήγει η κ. Μαραγκού.
ΠΗΓΗ:Panda WWF
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το βιβλίο είναι διαθέσιμο σε ΗΝ μορφή. Ευχαριστούμε τον Πωλ για την ενημέρωση και την αποστολή.

Επισκεφτείτε α) Την Ελληνική Ερπετολογική Ετιαρία β)Ελληνική Ερπετοπανίδα.