Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα WWF. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα WWF. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013

Οι ΦΙΛΟΙ της ΦΥΣΗΣ: Τα δάση μας και τα μάτια μας/ Οι "νόμιμοι" λαθροϋλοτόμοι του ΥΠΕΚΑ δρομολογούν την καταστροφή των οικοσυστημάτων - Θα τους αφήσουμε;

[Ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. είναι ιδρυτικό μέλος των ΦτΦ, μέλη και στελέχη του συμμετέχουν ενεργά και στη δευτεροβάθμια οργάνωση]

Διαβάστε ΕΔΩ την ανακοίνωση των ΦτΦ, ΕΔΩ την ανακοίνωση του WWF, ΕΔΩ τη δήλωση του Ευρωβουλευτή Κρίτωνα Αρσένη, ΕΔΩ την ανακοίνωση της Αυτόνομης Συνεργασίας Δημοσίων Δασολόγων.

Με λίγα λόγια... ΤΑ ΔΑΣΗ ΜΑΣ κινδυνεύουν ΟΧΙ μόνο από τις πυρκαγιές.

Σάββατο 7 Ιουλίου 2012

WWF: "Ιούνιος 2011 - Ιούνιος 212, Βατερλώ για την περιβαλλοντική νομοθεσία!"


Βατερλώ για την περιβαλλοντική νομοθεσία!

Τετάρτη, 04 Ιουλίου 2012
Καταιγιστική οπισθοδρόμηση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, και σοβαρή υστέρηση στην εφαρμογή σημαντικών περιβαλλοντικών πολιτικών σημειώθηκε από τον Ιούνιο του 2011 μέχρι σήμερα. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει η 8η ετήσια έκθεση «Δεσμεύσεις για εφαρμογή - Η περιβαλλοντική νομοθεσία στην Ελλάδα», που δημοσιεύει σήμερα η περιβαλλοντική οργάνωση WWF Ελλάς.
Σε σημαντικό βαθμό, η οπισθοδρόμηση που καταγράφεται στην έκθεση αποτέλεσε απόρροια των μνημονιακών δεσμεύσεων της χώρας. Σε εξίσου σημαντικό βαθμό όμως, προέκυψε από επιλογές της πολιτικής ηγεσίας, που θεωρούν ότι πολλές από τις περιβαλλοντικές διατάξεις αποτελούν εμπόδιο στην οικονομική ανασυγκρότηση της χώρας, αγνοώντας ότι οι διατάξεις αυτές προσπαθούν να καλύψουν σημαντικά κενά στη θεσμική προστασία του φυσικού κεφαλαίου. Δείγμα των καιρών ήταν ότι η ακύρωση, με εξόφθαλμο τρόπο, ακόμα και πρόσφατων σημαντικών πολιτικών πρωτοβουλιών που είχε εξ αρχής αναλάβει το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, εγκαινιάζοντας με ελπιδοφόρο τρόπο την ίδρυσή του το 2009. (σ.σ. η υπογράμμιση έγινε από το διαχειριστή του blog του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ)


Οι τομείς που υπέστησαν τα σημαντικότερα πλήγματα ήταν, η νομοθεσία για την περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, η δασική νομοθεσία και η νομοθεσία για τη δόμηση.
Με αιχμή τους νόμους 3986/2011 (εφαρμοστικός Μεσοπρόθεσμου), 4024/2011 (συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις και εργασιακή εφεδρεία), 4014/2011 (περιβαλλοντική αδειοδότηση και αυθαίρετα), 4042/2012 (διαχείριση αποβλήτων), 4067/2012 (Νέος Οικοδομικός Κανονισμός) και 4030/2011 (νέος τρόπος έκδοσης οικοδομικών αδειών), νομιμοποιήθηκαν δεκάδες χιλιάδες αυθαίρετα, χωρίς καμία εκτίμηση των περιβαλλοντικών τους επιπτώσεων, ακόμα και μέσα σε προστατευόμενες περιοχές, νομιμοποιήθηκαν ή «τακτοποιήθηκαν» διάφορες παράνομες δραστηριότητες, περικόπηκαν διαδικασίες περιβαλλοντικής αδειοδότησης, ακόμα και σε προστατευόμενες περιοχές, άνοιξε ο δρόμος για καταβύθιση του Πράσινου Ταμείου, μέσα από την απορρόφηση του 95% των οικονομικών πόρων του στον κρατικό προϋπολογισμό, δίνεται η δυνατότητα για εξαίρεση από τη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης των εργοστασίων διαχείρισης αποβλήτων, εκποιείται με αδιαφανείς όρους φυσική δημόσια γη και νομιμοποιούνται καταπατήσεις, χωρίς καμία εκτίμηση των αναμενόμενων περιβαλλοντικών επιπτώσεων.


Σημαντικά όμως δεδομένα προκύπτουν και για την οικονομικά ασύμφορη και αντιαναπτυξιακή διάσταση της περιβαλλοντικής κρίσης που επιδεινώνεται από τις πολιτικές που ακολουθούνται. Ενδεικτικά, μόνο το κόστος των εκπομπών «περιφερειακών ρύπων» (αιωρούμενων σωματιδίων, οξειδίων του αζώτου και του θείου) από δύο εγκαταστάσεις της ΔΕΗ (Αγ. Δημητρίου, Μεγαλόπολης Α) ανήλθε σε 735 – 1.960 εκ. €, με βάση στοιχεία του 2009. Σε αυτά περιλαμβάνεται και το κόστος από τη σοβαρή επιβάρυνση της δημόσιας υγείας.
«Πάγια θέση του WWF Ελλάς είναι πως σε αυτή την εξαιρετικά δύσκολη περίοδο οικονομικής κρίσης, η προστασία του περιβάλλοντος μπορεί και πρέπει να αποτελέσει βασικό πυλώνα για μία πραγματικά βιώσιμη και υγιή αναπτυξιακή πορεία της χώρας», τονίζει η Θεοδότα Νάντσου, συντονίστρια πολιτικής του WWF Ελλάς.»

Από τις λίγες θετικές εξελίξεις, πλέον αξιοσημείωτη ήταν η υπογραφή από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας των διαταγμάτων για την προστασία του Υμηττού και των νησιωτικών υγροτόπων.
Επίσης η ίδρυση της Ειδικής Υπηρεσίας Κατεδάφισης Αυθαιρέτων του ΥΠΕΚΑ, η οποία όμως δεν έχει ακόμα επιδείξει αξιόλογο έργο.

«Προεκλογικά, καλέσαμε όλα τα κόμματα να αναλάβουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις για βιώσιμη διέξοδο από την κρίση. Καλούμε τώρα τη νέα Κυβέρνηση να σταματήσει τον περιβαλλοντικό κατήφορο και να μην υποκύψει στις σειρήνες που καλούν σε περιβαλλοντικές εκπτώσεις με τη δικαιολογία του οποιουδήποτε εύκολου οικονομικού οφέλους», καταλήγει η Θεοδότα Νάντσου.

Σάββατο 5 Μαΐου 2012

Την Κυριακή 6 Μαΐου ας ψηφίσουμε με γνώμονα "Το Φυσικό και το Ανθρωπογενές περιβάλλον"

Ρωμαϊκό νόμισμα που απεικονίζει τις εκλογές


Τα κριτήρια που επιλέγει να ψηφίσει κάθε πολίτης μπορεί να είναι διαφορετικά και πολλές φορές να είναι ανταγωνιστικά και συγκρουόμενα μεταξύ τους, όπως και τα συμφέροντα δεν μπορεί να είναι τα ίδια για όλους. Άλλο συμφέρον έχει αυτός που φοροδιαφεύγει (θέλει να συνεχίσει ανενόχλητος) και άλλα συμφέροντα αυτός που καταβάλλει τους φόρους του (θέλει φορολογική και κοινωνική δικαιοσύνη).

Έτσι άλλα συμφέροντα έχει ο εθνικός μεγαλοεργολάβος κ. Μπόμπολας που αδιαφορεί για τη φύση και το περιβάλλον αρκεί να εξασφαλίσει μεγαλύτερα κέρδη, και άλλα συμφέροντα ο πολίτης που σέβεται τη Φυσική και την Πολιτιστική μας κληρονομιά.

Επειδή αρκετοί φίλοι μας ρωτούν το τι προτείνουμε για τις εκλογές η απάντηση είναι απλή: Να διαβάσουν ορισμένες αναρτήσεις που έχουμε κάνει στο blog και να επιλέξουν κόμματα, πολιτικές και υποψήφιους.

Έτσι λοιπόν προτείνουμε να διαβάσετε:

1) "Αγανακτούμε και Διεκδικούμε στα Δυτικά Προάστια" - Ανακοίνωση του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. 3/6/2011 με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Διαβάστε ΕΔΩ.

2)  Ανακοίνωση των Φίλων της Φύσης για την Παγκόσμια Ημέρα της "Μητέρας Γης" - 22/3/ 2012.  Διαβάστε ΕΔΩ.

3) Ανοικτή Επιστολή του WWF προς τα πολιτικά κόμματα - 4/4/2012. Διαβάστε ΕΔΩ.


Y.Γ.: Να μη ξεχάσουμε και αυτόν τον κύριο, τον "εθισμένο στην πτώχευση", για τον κ.Παπακωνσταντίνου ο λόγος. Αυτόν ΕΔΩ "μαυρίστε" τον σε περίπτωση που ψηφίζετε ΠΑΣΟΚ στην Αττική.

Κώστας Φωτεινάκης
Πρόεδρος του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. Χαϊδαρίου και του Ελληνικού Δικτύου "Φίλοι της Φύσης"

Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2012

Παραίτηση "βόμβα" της κας Θεοδότας Νάτσου από την ΕΕ του Οργανισμού Αθήνας. Οι λόγοι: "Αρνητικές εξελίξεις στην Περιβαλλοντική Νομοθεσία"

Όσοι παρακολουθούμε τις εξελίξεις στην περιβαλλοντική νομοθεσία έχουμε από καιρό διαπιστώσει ότι στο πλαίσιο της μνημονιακής πολιτικής ένα από τα θύματα είναι και το περιβάλλον.
Έχουμε κάνει μια σειρά αναρτήσεις στο blog για το θέμα αυτό ΕΔΩ ΕΔΩ ΕΔΩ ΕΔΩ
 
Σήμερα έρχεται να επιβεβαιώσει την άποψή μας η παραίτηση "βόμβα" της κας Θεοδότας Νάτσου (συντονίστρια της Περιβαλλοντικής Πολιτικής του WWF Hellas) από την Ε.Ε. του Οργανισμού Αθήνας (ΥΠΕΚΑ). Διαβάστε την και τα σχόλια δικά σας..

Παραίτηση βόμβα της Θεοδότας Νάτσου από την ΕΕ . του Οργανισμού Αθήνας

Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2012

WWF προς ΕΕ και ΔΝΤ: Τα μέτρα για την ελληνική οικονομία φέρνουν (και) περιβαλλοντική οπισθοδρόμηση!


Για τις συνέπειες της οικονομικής και πολιτικής κρίσης στο περιβάλλον έχουμε κατά καιρός κάνει αναρτήσεις στο blog. Να υπενθυμίσουμε και την εκδήλωση που είχαμε κάνει για το θέμα αυτό στο Παλατάκι. Διαβάστε ΕΔΩ κριτική για τον ΥΠΕΚΑ κ.Παπακωνσταντίνου "Μαύρα τα μαντάτα για το περιβάλλον... Ο ΥΠΕΚΑ κ.Παπακωνσταντίνου σε ρόλου δημίου", ΕΔΩ ρεπορτάζ για την εκδήλωση που διοργανώσαμε "Οι συνέπειες της οικονομικής κρίσης στο περιβάλλον"...

Και καλά εμείς στον ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. μπορεί να θεωρηθούμε "απροσάρμοστοι" στην πραγματικότητα, έρχεται όμως το WWF και επισημαίνει ότι:

Η πρωτοφανής κοινωνική κρίση που έχει προκληθεί στην Ελλάδα από τα μέτρα προσαρμογής της οικονομίας συνοδεύεται πλέον και από σοβαρή περιβαλλοντική οπισθοδρόμηση.
Αυτό το συμπέρασμα υπογραμμίζει σε δυο εκτενείς επιστολές προς τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μανουέλ Μπαρόσο και τη Γενική Διευθύντρια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Κριστίν Λαγκάρντ η διεθνής περιβαλλοντική οργάνωση WWF. Στις επιστολές επισημαίνεται ότι με τα μέτρα προσαρμογής της ελληνικής οικονομίας ακυρώνεται η μικρή αλλά σημαντική πρόοδος που σημειώθηκε στην περιβαλλοντική πολιτική και νομοθεσία της χώρας τα τελευταία χρόνια. Την ίδια στιγμή ανοίγει ένας επικίνδυνος δρόμος απαξίωσης του ευρωπαϊκού περιβαλλοντικού κεκτημένου, όχι πλέον από ένα απείθαρχο ελληνικό κράτος αλλά από την ίδια την Ε.Ε.
Οι σημαντικότερες επιπτώσεις που έχουν σημειωθεί μέχρι σήμερα, όπως καταγράφηκαν από το WWF είναι επιγραμματικά οι εξής:
  • Βύθιση του Πράσινου Ταμείου στον κρατικό προϋπολογισμό
  • Αποδυνάμωση του συστήματος περιβαλλοντικών αδειών για έργα και δραστηριότητες
  • Νομιμοποίηση αυθαιρέτων σε προστατευόμενες περιοχές
  • Άνευ όρων πώληση δημόσιας γης
  • Άνευ όρων αποδυνάμωση ή και κατάργηση των περιβαλλοντικών δημόσιων υπηρεσιών
  • Ενίσχυση της χρήσης ρυπογόνων καυσίμων

Διαβάστε τη σχετική παρέμβαση του WWF ΕΔΩ.

Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2011

Οδικός χάρτης για την προσαρμογή της Ελλάδας στην κλιματική αλλαγή

Δείτε εδώ τον Οδικό Χάρτη.

Οδικός χάρτης για την προσαρμογή της Ελλάδας στην κλιματική αλλαγή


Από τις 28 Νοεμβρίου έως τις 9 Δεκεμβρίου διεξάγεται στο Ντέρμπαν της Νοτίου Αφρικής η διάσκεψη του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή. Ένα από τα βασικά σημεία των συζητήσεων είναι η εκπόνηση σχεδίων για την προσαρμογή των ευάλωτων περιοχών της γης στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΗΕ, η Ελλάδα ανήκει στις 18 πιο τρωτές περιοχές του πλανήτη. Ωστόσο, η έννοια της προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή είναι κενή περιεχομένου για την ελληνική πολιτεία. Το κενό αυτό φιλοδοξεί να καλύψει ο «Οδικός χάρτης για την προσαρμογή της Ελλάδας στην κλιματική αλλαγή», που καταθέτουν σήμερα στον Υπουργό ΠΕΚΑ η ΓΣΕΕ, το Ε.Κε.Π.Ε.Κ. του Παντείου Πανεπιστημίου, το ΤΕΕ και η περιβαλλοντική οργάνωση WWF Ελλάς.

Η προσαρμογή (Adaptation) του περιβάλλοντος και των ανθρώπινων δραστηριοτήτων στην ανθρωπογενή κλιματική αλλαγή είναι ένας σχετικά νέος κλάδος στην κλιματική πολιτική και επιστήμη, που όμως έχει γρήγορα αναδειχθεί σε βασικό πυλώνα των «κλιματικών συζητήσεων». Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξέδωσε το 2009 την Λευκή Βίβλο για την προσαρμογή στην αλλαγή του κλίματος, καταδεικνύοντας τη σπουδαιότητα της χάραξης στρατηγικής για την άμβλυνση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής σε όλους τους τομείς. Ήδη, αρκετές χώρες της ΕΕ έχουν εκπονήσει εθνικά σχέδια για την προσαρμογή, στα οποία περιγράφονται οι υφιστάμενες και μελλοντικές επιπτώσεις, καθώς και οι ενδεδειγμένες προσπάθειες για την αντιμετώπιση τους.
«Η Ελλάδα σύμφωνα με στοιχεία του ΟΗΕ, ανήκει στις 18 πιο τρωτές περιοχές του πλανήτη εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής. Παρόλα αυτά έχει να επιδείξει σχεδόν μηδενικό έργο στον κλάδο της προσαρμογής. Έως σήμερα όχι μόνο δεν έχει υπάρξει μια συνεκτική ερευνητική προσπάθεια για την παροχή προτάσεων προσαρμογής, αλλά και η ίδια η έρευνα για τις επιπτώσεις έχει μείνει αρκετά πίσω» σχολιάζει ο Αχιλλέας Πληθάρας, Υπεύθυνος Εκστρατειών Πολιτικής του WWF Ελλάς.

Το κενό έρχεται να αναδείξει ο «Οδικός χάρτης για την προσαρμογή της Ελλάδας στην κλιματική αλλαγή». Στην έκθεση περιέχονται προτάσεις δράσεων για την προσαρμογή όλων των τομέων που σχετίζονται με το περιβάλλον, την κοινωνία, την ανάπτυξη. Οι μη-εξαντλητικές προτάσεις των φορέων που συνυπογράφουν την έκθεση αφορούν την διαχείριση των υδάτινων πόρων, την βιοποικιλότητα, την διαχείριση παράκτιων περιοχών, το θαλάσσιο περιβάλλον, τα δάση, το έδαφος, την γεωργία, τον τουρισμό, την ενέργεια, την υγεία και το αστικό περιβάλλον. Η έρευνα για τις επιπτώσεις, η ανάπτυξη νέων υποδομών και σχεδίων διαχείρισης, η υλοποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας και η ενδυνάμωσή της βάσει των νέων επιστημονικών ευρημάτων είναι απαιτήσεις που αφορούν όλους τους παραπάνω τομείς. Επιπλέον, προτείνονται πρόσθετα πολιτικά μέτρα βάσει των αναγκών καθενός κλάδου, όπως για παράδειγμα η ανάληψη πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση εισβολής ξενικών ειδών στο θαλάσσιο περιβάλλον, η ενσωμάτωση της έννοιας ‘προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή’ στην περιβαλλοντική αδειοδότηση, η δράση για την καταπολέμηση νέων ασθενειών στη γεωργία και η συντονισμένη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου ώστε να αμβλυνθούν οι περιβαλλοντικές πιέσεις κατά τους θερινούς μήνες.
«Η έκθεση περιέχει προτάσεις για δράσεις που θα βοηθήσουν σημαντικά στην θωράκιση της χώρας κατά των κλιματικών επιπτώσεων. Οι ίδιες δράσεις θα συντελέσουν καθοριστικά και στην άμβλυνση των υφιστάμενων πιέσεων που δεν σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή, αλλά οφείλονται κυρίως στην κάκιστη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων της Ελλάδας» επισημαίνει ο Κωστής Κατσιμπάρδης, Συντονιστής του Παρατηρητηρίου Πολιτικής & Δικαίου για την Κλιματική Αλλαγή του Ε.Κε.Π.Ε.Κ.

Κομβικό σημείο στην ανάπτυξη δράσεων για την προσαρμογή της χώρας είναι η οργάνωση σε θεσμικό επίπεδο. Οι φορείς που συμμετείχαν στην συγγραφή της έκθεσης προτείνουν την άμεση δημιουργία μιας Διυπουργικής Επιτροπής για την κλιματική αλλαγή, ή ενός Εθνικού Συμβουλίου για την κλιματική αλλαγή. Η διαχείριση των κινδύνων που συνεπάγεται η κλιματική αλλαγή προϋποθέτει τη δημιουργία μιας ειδικής υποεπιτροπής για την προσαρμογή με αντικείμενο ενασχόλησης την οργάνωση και συντονισμό διαρκών μηχανισμών έρευνας, πληροφόρησης και συντονισμού του πολιτικού, επιστημονικού και νομοθετικού έργου για την προσαρμογή.
«Τον Ιούνιο του 2011 η Τράπεζα της Ελλάδας δημοσίευσε μια σπουδαία έρευνα για τις περιβαλλοντικές, οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Η έρευνα κατέδειξε το μεγάλο κόστος της αδράνειας αλλά και τα οφέλη που θα προέλθουν από την έγκαιρη δράση. Η κλιματική δράση και η εκπόνηση ενός φιλόδοξου σχεδίου προσαρμογής των περιβαλλοντικών και κοινωνικοοικονομικών διεργασιών δεν είναι ένα βάρος που ελέω οικονομικής κρίσης αδυνατεί να επωμιστεί η Ελλάδα, αλλά μια μοναδική ευκαιρία για την τόνωση της ανταγωνιστικότητας και την εξασφάλιση της μεσο-μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας της οικονομίας» προσθέτει η Χριστίνα Θεοχάρη, Γραμματέας Οικολογίας και Περιβάλλοντος της ΓΣΕΕ και επιμελήτρια της Ειδικής Επιστημονικής Επιτροπής Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης του ΤΕΕ.

Ο Οδικός Χάρτης απεστάλη σήμερα στον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με την ελπίδα να αποτελέσει την αφετηρία εξελίξεων υπέρ της προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή. Τα φώτα είναι στραμμένα στο Ντέρμπαν. Το WWF Ελλάς, το ΤΕΕ, η ΓΣΕΕ, το Ε.Κε.Π.Ε.Κ.  του Παντείου Πανεπιστημίου ελπίζουν σε μια καλή συμφωνία που θα ανοίξει τον δρόμο για μια φιλόδοξη παγκόσμια δέσμευση μείωσης των εκπομπών. Ανεξάρτητα από όσα διαδραματίζονται στο Ντέρμπαν, η Ελλάδα δεν έχει την πολυτέλεια να χάσει χρόνο, τόσο στον τομέα της μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, όσο και στον τομέα της προσαρμογής. Η Πολιτεία και οι Έλληνες πολίτες οφείλουμε να προστατεύσουμε τα μοναδικά γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά της χώρας μας, καθώς εκτός από την μεγάλη τους αξία με περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς όρους, διαθέτουν την μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία για την πολύπαθη οικονομία.


Περισσότερες πληροφορίες:
Αχιλλέας Πληθάρας, υπεύθυνος εκστρατειών πολιτικής, WWF Ελλάς,             210 3314893      ,a.plitharas@wwf.gr
Κωστής Κατσιμπάρδης και Σταύρος Μαυρογένης, Παρατηρητήριο Πολιτικής & Δικαίου για την Κλιματική Αλλαγή, Ε.Κε.Π.Ε.Κ, Πάντειο Παν/μιο, 210 9201832,ekepek@panteion.gr
Χριστίνα Θεοχάρη, Γραμματέας Οικολογίας και Περιβάλλοντος της ΓΣΕΕ και επιμελήτρια της Ειδικής Επιστημονικής Επιτροπής  Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης  του ΤΕΕ, 210 8837319,  c_theoch@otenet.gr

Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2011

Αχιλλέας Πληθάρας: Στο Ντέρμπαν με "μικρό καλάθι"/ Αρχίζει τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου η Σύνοδος του ΟΗΕ για τη κλιματική αλλαγή



Ο Αχιλλέας Πληθάρας γράφει για την ετήσια σύνοδο του ΟΗΕ που γίνεται  για τη κλιματική αλλαγή στο Ντέρμπαν 28/11/2011 - 9/12/2011.

Μεταξύ των άλλων υπογραμμίζει:
"...Η Ελλάδα στο Ντέρμπαν
Αναφορικά με την εθνική αντιπροσωπεία, πλέον δεν μπορούμε να περιμένουμε πολλά παρά το γεγονός ότι η στάση της κυβέρνησης στις διαπραγματεύσεις της Κοπεγχάγης και του Κανκούν είχε γεννήσει προσδοκίες. Η οικονομική κρίση φαίνεται πως έχει παγώσει την κινητικότητα της Ελλάδας σε θέματα που σχετίζονται με την αλλαγή του κλίματος. Δεν είναι τυχαίο ότι στην ομιλία του Υπουργού ΠΕΚΑ κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης που προέκυψε στις 11.11.11, δεν υπήρξε η παραμικρή αναφορά στην κλιματική αλλαγή. Επιπλέον, πάντα σε επίπεδο συμβολισμού, προκαλεί αλγεινή εντύπωση το γεγονός πως η Ελλάδα δεν βρίσκονταν μέσα στις 165 χώρες που συμμετείχαν στην προπαρασκευστική συνάντηση πριν το Ντέρμπαν, που διοργανώθηκε στον Παναμά στις αρχές Νοεμβρίου...." 
Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ
---------------
Αξίζει να σχολιάσουμε ότι τα έτη 2007, 2008, 2009, 2010 κινήματα πολιτών στην Αθήνα διοργάνωναν συγκεντρώσεις στο Σύνταγμα με θέμα την κλιματική αλλαγή. Ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. συμμετείχε στις κινητοποιήσεις αυτές και παράλληλα διοργάνωνε εκδηλώσεις στο Χαϊδάρι.
(Για τις εκδηλώσεις του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. για την κλιματική αλλαγή το  2010, δείτε ΕΔΩ για τα ΟΙΚΟΠΟΛΙΣάκια και ΕΔΩ για την εκδήλωση  στο Παλατάκι)

Το 2011 σε κεντρικό επίπεδο δεν έχουμε υπ΄ όψιν μας να έχει προγραμματιστεί κάποια εκδήλωση.
Ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. την Κυριακή 4/12/2011 συμμετέχει στην εκδρομή, ορεινή πεζοπορία που διοργανώνει ο Όμιλος Φίλων Βουνού και Θάλασσας (δείτε ΕΔΩ).
Λίμνη Στυμφαλία - Καστανιά - Μαυροβούνι


Ο σύλλογός μας με τη συμμετοχή του αφιερώνει την ορεινή πεζοπορία στον αγώνα των πολιτών για την προστασία του περιβάλλοντος και του πλανήτη μας. 


Επισκεφτείτε το blog των ΦΙΛΩΝ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ/Friends of Nature ΕΔΩ και διαβάστε την ανακοίνωση για τη Σύνοδο του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή.


Τρίτη 2 Αυγούστου 2011

Δύο μεγάλα πλήγματα για το περιβάλλον και την έρευνα



Αντί να έχουμε περισσότερα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ερευνητικά Κέντρα στη χώρα μας :
- "Αναστέλλουν τη λειτουργία τους" 10 Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «λόγω οργανωτικών αδυναμιών». Τα ΚΠΕ είνα: Βιστωνίδας Ξάνθης, Ποροϊων Σερρών, Βάμου Χανίων, Πεταλουδών Ρόδου, Σικυωνιών Κορινθίας, Βαθέως Σάμου, Ιθάκης Κεφαλληνίας, Σφακιωτών Λευκάδος, Φιλιατών Θεσπρωτίας, Φιλιπιάδος Πρεβέζης ενώ Το ΚΠΕ Κορθίου Άνδρου παύει να είναι Συντονιστικό και συμμετέχει στην Συμβουλευτική Επιτροπή ΚΠΕ Αττικής.
(Υπογράφουμε ΕΔΩ το αίτημα να ανοίξουν όλα τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης)
- Συγχωνεύεται το Εθνικό Ίδρυμα Αγροτικής Έρευνας (ΕΘΙΑΓΕ) με φορείς γεωργικών ελέγχων και εκπαίδευσης και καταργείται του Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΙΓΜΕ). Διαβάστε ΕΔΩ τη κοινή ανακοίνωση του WWF και της Πανελλήνιας Ένωσης Δασολόγων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΠΕΔΔΥ)που χαρακτηρίζουν την απόφαση ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ και Περιβαλλοντικά ολέθρια εξέλιξη.

Κατακτήσεις δεκαετιών παίρνονται πίσω. Αγώνες περιβαλλοντικών οργανώσεων και επιστημόνων για την έρευνα και την προστασία του περιβάλλοντος όχι μόνο δεν αναγνωρίζονται αλλά υπονομεύονται. Αλήθεια εξακολουθούν να μιλάνε ακόμα για πράσινη ανάπτυξη;
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ.Παπούλιας είχε πει κάποτε ότι η χώρα μας είχε μια "Ανάπτυξη χωρίς κανόνες". Τώρα σιωπά, όπως και για όλες τις θλιβερές εξελίξεις...

Εμείς ως σύλλογος θα προσπαθήσουμε ακόμα πιο οργανωμένα και με περισσότερο πείσμα να συμβάλλουμε α) στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση β) στην έρευνα γ) στην υπεράσπιση των περιβαλλοντικών κατακτήσεων.

Τετάρτη 29 Ιουνίου 2011

Ανοικτή επιστολή του WWF για το μεσοπρόθεσμο: "σοβαρές ασάφειες για την εφαρμογή της περιβαλλοντικής νομολογίας"


Την ώρα που αναρτούμε το θέμα αυτό, 154 βουλευτές (ΠΑΣΟΚ+ η κα ) ψήφισαν το μεσοπρόθεσμο.
Την Τρίτη 28/6/2011 το WWW με επιστολή προς τους Υπουργούς Ευάγγελο Βενιζέλο και Γιώργο Παπακωνσταντίνου, η περιβαλλοντική οργάνωση WWF Ελλάς εκφράζει έντονη ανησυχία σχετικά με την περιβαλλοντική διάσταση του υπό ψήφιση νόμου: «ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΜΕΤΡΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ 2012 – 2015».

Συγκεκριμένα, το WWF Ελλάς διαπιστώνει σοβαρές ασάφειες σε σχέση με την εφαρμογή της περιβαλλοντικής νομοθεσίας και το δικαίωμα του Δημοσίου να υπερασπίζεται την περιουσία του και θέτει, μεταξύ άλλων, ερωτήματα σχετικά με:

* Τη δυνατότητα νομιμοποίησης καταπατήσεων δημόσιων εκτάσεων.
* Τη δυνατότητα επενδυτικής δραστηριότητας εντός περιοχών απόλυτης προστασίας και οικοτόπων προτεραιότητας.
* Τη διαφαινόμενη δυνατότητα παρεκκλίσεων από την ισχύουσα πολεοδομική - χωροταξική και περιβαλλοντική νομοθεσία.
* Την προστασία του κοινόχρηστου χαρακτήρα του αιγιαλού και της παραλίας.
* Τη διατήρηση του δικαιώματος του Δημοσίου για επανακαθορισμό των όρων, μετά τη λήξη των συμφωνιών μίσθωσης δημόσιας γης.

Δείτε ολόκληρη την επιστολή του WWF ΕΔΩ.
------------------
Με άλλα λόγια μεταξύ των άλλων που αναμένονται να υποβαθμιστούν με το μεσοπρόθεσμο είναι και το περιβάλλον. Θα το επιτρέψουμε να "δώσουν γη, ύδωρ και αήρ στα μεγάλα συμφέροντα" ; (η φράση είναι της δημοσιογράφου Λίλλης Σταυρογιάννη, διαβάστε το άρθρο της ΕΔΩ)

Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2010

Κανκούν: Δεύτερη εβδομάδα διαπραγματεύσεων με μειωμένες προσδοκίες


"..Ξεκινά σήμερα η δεύτερη και τελευταία εβδομάδα των διαπραγματεύσεων στο Κανκούν. Τον λόγο παίρνουν πλέον οι πολιτικοί που καλούνται να αναλάβουν τον δύσκολο ρόλο της επίτευξης συμβιβασμών, μεταξύ των διαφόρων και πολλών αντικρουόμενων συμφερόντων..."
ΠΗΓΗ: WWF / Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ

Σάββατο 28 Μαρτίου 2009

Happening από την Επιτροπή Αγώνα Ελευσίνας!!!! - Συνέντευξη της Θεοδότας Νάτσου από το WWF για την Ώρα της Γης και άλλα θέματα


Διαβάστε στον ΙΟ του Σαββάτου, τελευταίο σχόλιο...
... και αν μπορείτε πάρτε μέρος στο Happening που διοργανώνει στις 8:30 μ.μ. η Επιτροπή Αγώνα στην είσοδο του Αρχαιολογικού Χώρου Ελευσίνας.
Διαβάστε τη συνέντευξη της κας Θεοδότας Νάτσου από το WWF στην ΑΥΓΗ του Σαββάτου. Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα!!!

Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2009

Τι γίνεται με τους υγροτόπους της χώρας μας? - Η περίπτωση της Λίμνης Κουμουνδούρου


(φωτ. Δεσπ.Μωσδ)
Την Κυριακή 8/2/09 με ιδιαίτερη χαρά είδαμε το ζευγάρι των κύκνων να παραμένει στη Λίμνη Κουμουνδούρου. Η λίμνη είναι ζωντανή όπως έχουμε επανειλημμένα τονίσει αλλά αφημένη στην τύχη της. Οι πανομοιότυπες απαντήσεις των αρμοδίων υπουργείων σε ερωτήσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης δίνουν την εντύπωση ότι οι κ.κ. Υπουργοί απλά προεδρεύουν, δεν έχουν ευθύνες, υποχρεώσεις, συντονιστικό ρόλο.
Τέλος πάντων για την απορρύπανση της Λίμνης θα επανέλθουμε, όμως ας δούμε τους άλλους υγροτόπους της χώρας μας όπως μας ξεναγεί το WWF και τους παρουσιάζει ο Φίλης Καϊτατζής στην Ελευθεροτυπία με τον ευφυή τίτλο «Υγρό-τοποι του εγκλήματος».

Με υπόμνημά του το WWF- Ελλάς στη 10η σύνοδο των συμβαλλόμενων μερών της διεθνούς σύμβασης Ραμσάρ έχει ζητήσει την επανένταξη του Δέλτα Εβρου, λόγω της υποβάθμισής του, στον κατάλογο Μοντρέ, στον οποίο περιλαμβάνονται οι υγρότοποι των οποίων οι αλλαγές στην οικολογική κατάσταση συνέβησαν, συμβαίνουν ή πρόκειται πιθανώς να συμβούν και κρίνονται ιδιαίτερα ανησυχητικές.
Δυστυχώς επτά από τους δέκα ελληνικούς υγρότοπους Ραμσάρ εντάσσονται ήδη στον κατάλογο Μοντρέ. Οι δέκα από τους σημαντικότερους υγροτόπους της χώρας μας χαρακτηρίστηκαν διεθνούς σημασίας το 1971. Οι λίμνες Μικρή Πρέσπα και Κερκίνη εξαιρέθηκαν, με το Δέλτα Εβρου (!), από τον κατάλογο Μοντρέ το 1999.
(κλικάρετε στον τίτλο για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο)

Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2008

Η κλιματική αλλαγή συμβαίνει, και θα μας επηρεάσει όλους - ΔΡΑΣΕ ΤΩΡΑ - WWF



Η κλιματική αλλαγή συμβαίνει, και θα μας επηρεάσει όλους.
Στις 1-12 Δεκεμβρίου 2008 θα συναντηθούν στο Πόζναν της Πολωνίας οι ηγέτες των κρατών-μελών του ΟΗΕ προκειμένου να προχωρήσουν σε μια παγκόσμια συμφωνία για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα. Στόχος είναι μέχρι το 2050 να επιτευχθεί παγκοσμίως μια μείωση των εκπομπών CO2 κατά 60-80%.
Είναι απαραίτητο ΟΛΟΙ οι ηγέτες να υποστηρίξουν τον δεσμευτικό αυτό στόχο, και φυσικά ο Πρωθυπουργός της χώρας μας, κ. Κωνσταντίνος Καραμανλής.
Ας του υπενθυμίσουμε την ευθύνη του για την επιτυχία των παγκόσμιων διαπραγματεύσεων στέλνοντάς του μια ηλεκτρονική κάρτα.

Κλικάρετε στον τίτλο για να στείλετε την κάρτα στον πρωθυπουργό κ.Καραμανλή. Το κλίμα είναι στο χέρι μας!
(Για να μεγεθύνετε την κάρτα του WWF κλικάρετε επάνω της)

Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2008

Δεν πάει άλλο. WWF: Τρεις πλανήτες για τους Έλληνες!



(φωτογραφίες αρχείου ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ.)
29-10-08: Σχεδόν τρεις πλανήτες χρειαζόμαστε οι Έλληνες για να διατηρήσουμε τον σημερινό τρόπο ζωής μας. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει, μεταξύ άλλων, η έκθεση «Ζωντανός Πλανήτης 2008» της διεθνούς περιβαλλοντικής οργάνωσης WWF που μετρά τις επιπτώσεις του σύγχρονου τρόπου ζωής στα οικοσυστήματα και τους φυσικούς πόρους.

Δυστυχώς για άλλη μία φορά η χώρα μας βρίσκεται στη λάθος κορυφή μίας ακόμη παγκόσμιας λίστας. Σύμφωνα με τα πορίσματα της έκθεσης «Ζωντανός Πλανήτης 2008», η Ελλάδα καταλαμβάνει την 11η χειρότερη θέση ανάμεσα στις 148 χώρες που εξετάστηκαν όσον αφορά το οικολογικό της αποτύπωμα, έχοντας χειροτερέψει τη θέση της σε σχέση με το 2006 (τότε καταλάμβανε τη 17η θέση).

Κλικάρετε στον τίτλο για να διαβάσετε περισσότερα...