Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ολυμπιακοί Αγώνες. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ολυμπιακοί Αγώνες. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 20 Αυγούστου 2016

Ο Σπύρος Λούης, μέλη της βασιλικής οικογένειας και της Ολυμπιακής Επιτροπής στο Δαφνί, 1896

[Εκδρομή των αθλητών των Ολυμπιακών Αγώνων, 1896, στο Δαφνί | Φωτογραφία: Ιωάννη Λαμπάκη πριν γίνει ιερέας στην Αγία Βαρβάρα (αδελφού του συγγραφέα και Βυζαντινολόγου Γεώργιου Λαμπάκη)]

Όπως και στις μέρες μας, έτσι και στο παρελθόν, όταν θέλουμε να γιορτάσουμε ένα γεγονός με τους καλεσμένους επιλέγουμε την καλύτερη τοποθεσία. Το ίδιο προφανώς έκαναν και οι διοργανωτές των Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα μετά τη λήξη τους το 1896.
Επέλεξαν το Δαφνί, μία περιοχή μεγίστης φυσικής και ιστορικής αξίας...
«… Ο τόπος τούτος είναι όλος υγιεινός, το ύδωρ δε διαυγέστατον και κάλλιστον των υδάτων εγγυάται την ασφάλειαν της ζωής του θέλλοντος να ζήση αυτόθι τον ανθρώπινον βίον…»
Δ.Σουρμελής: Αττικά ή περί δήμων Αττικής (σ.148-9), 1885.
------------
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ, Εκδρομή των αθλητών των Ολυμπιακών Αγώνων, 1896, στο Δαφνί
Διακρίνονται από αριστερά στην πρώτη σειρά: Κωνσταντίνος Μάνος (αλυτάρχης), Αναστάσιος Μεταξάς (αρχιτέκτονας), ο αμερικανός A.C. Lone (δεύτερος στο άλμα επί κοντώ).
Δεύτερη σειρά: οι αμερικανοί F.A. Clark (πρώτος στο άλμα μήκος και ύψος) και Conolly (πρώτος στο άλμα τριπλούν), ο Σπύρος Λούης, ο αμερικανός Thomas Curtis (πρώτος στα 100 μέτρα μετ΄ εμποδίων), ο πρίγκιπας Νικόλαος, ο αυστραλός F.X. Flack (ολυμπιονίκης στα 800 και 1500 μέτρα) και ο αμερικανός W. W. Hoyt (πρώτος στο άλμα επί κοντώ).
Τρίτη σειρά: ο λοχαγός Χ.Χατζηπέτρος, ο Παν. Παρασκευόπουλος (δεύτερος στη δισκοβολία), ο αμερικανός πολυνίκης Robert Carret, ο δρομέας Α. Χαλκοκονδύλης, ο πρίγκιπας Γεώργιος, ο διάδοχος Κωνσταντίνος και ο αμερικανός δρομέας G. Blake.
Όρθιοι: στο κέντρο ο αμερικανός B. H. Jamison (δεύτερος στα 400 μέτρα) και δεξιά ο Thomas E. Bruke (νικητής στα 100 μέτρα)

Κυριακή 29 Ιουλίου 2012

Πάνος Τότσικας: "ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ 2004 - Λίγα χρόνια μετά" (κείμενα - δημοσιεύματα - παρεμβάσεις)

[Το βιβλίο με φωτογραφίες και σχόλια του Πάνου Τότσικα ΕΔΩ]

Το κύρος των Ο.Α. σιγά αλλά σταθερά χρόνο με το χρόνο αμφισβητείται όλο και περισσότερο.
Το "ιδεολόγημα" για Ειρήνη, άμιλλα, συνεργασία των λαών καταρρέει...
Ας ευγνωμονούμε μεταξύ των άλλων το συγγραφέα, ερευνητή Κυριάκο Σιμόπουλο που στο βιβλίο του "Μύθος, απάτη και βαρβαρότητα οι Ολυμπιάδες" (1998) μας άνοιξε τα μάτια από αρκετά νωρίς. Ας είναι καλά και εκείνοι που το 1998 είχαν αντιταχθεί στη διεκδίκηση από τη χώρα μας των Ο.Α., με κορυφαία ακτιβίστικη ενέργεια στο βράχο της Ακρόπολης. Αρκετοί φίλοι και συναγωνιστές "ξεδίπλωσαν" το πανό μεταξύ αυτών ο Γεράσιμος Σκλαβούνος, ο Πάνος Τότσικας κ.ά.
Οι φίλοι μας συνέχισαν τον Αντι - Ολυμπιακό Αγώνα και για τις επόμενες διεκδικήσεις για λόγους περιβαλλοντικούς, ιδεολογικούς, πολιτικούς, που σήμερα τους συμμερίζονται όλοι και περισσότεροι πολίτες, βλέποντας την εμπορευματοποίηση, το ντόπιγκ, την αποϊδεολογικοποίηση των κοινωνικών και ταξικών διαφορών.

Ο Πάνος Τότσικας συνέχισε και μετά τους Ο.Α. του 2004. Συγκέντρωσε φωτογραφίες, υλικά, δημοσιεύματα και έκδωσε το βιβλίο "Η άλλη όψη της Ολυμπιάδας 2004" με υπότιτλο "Εν αμίλλαις πονηραίς αθλιότερος ο νικήσας".

Σήμερα ο Πάνος Τότσικας, και ενώ οι Ο.Α. 2012 του Λονδίνου έχουν ξεκινήσει, μας παρουσιάζει σε ειδική έκδοση (hand made) τα ΙΧΝΗ 10, ["ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ 2004 - Λίγα χρόνια μετά" (κείμενα -  δημοσιεύματα - παρεμβάσεις)].
Κλικάρετε ΕΔΩ για να τα διαβάσετε και να τα "κατεβάσετε" στο αρχείο σας.... Αξίζουν.... Γιατί μεταξύ των άλλων "Η πάλη της μνήμης ενάντια στη λήθη είναι η πάλη του ανθρώπου ενάντια στην εξουσία" κατά Κούντερα είναι επίκαιρη...