Για όσους το καλοκαιράκι συνεχίζεται στην Αθήνα - αφιέρωμα στον ΜΠΟΥΝΙΕΛ
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Κινηματογραφική Λέσχη Χαϊδαρίου. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Κινηματογραφική Λέσχη Χαϊδαρίου. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Παρασκευή 23 Αυγούστου 2013
Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012
Σάββατο 3 Μαρτίου 2012
Νίκος Θεοδοσίου: "Η πατάτα – Τιμή και κέρδος", ταινία του 1932 που προβλήθηκε στο συνέδριο της Ενωτικής Συνομοσπονδίας Εκπαιδευτικών της Γαλλίας ...
Η ΠΑΤΑΤΑ -ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΚΕΡΔΟΣ
Η ιστορία μιας ταινίας με αφορμή το «κίνημα της πατάτας» που απλώνεται στις μέρες μας στην Ελλάδα.
Η ιστορία μιας ταινίας με αφορμή το «κίνημα της πατάτας» που απλώνεται στις μέρες μας στην Ελλάδα.
Το 1932, στη διάρκεια του συνεδρίου της Ενωτικής Συνομοσπονδίας Εκπαιδευτικών της Γαλλίας που έγινε στο Μπορντώ προβάλλεται μια εικοσάλεπτη ταινία που προκαλεί μεγάλο ενθουσιασμό στους συνέδρους. Έχει τίτλο «Τιμή και κέρδος – η πατάτα».
Πρόκειται για μια ταινία που παρήχθη με ελάχιστα μέσα από το συνδικάτο των εκπαιδευτικών με καθαρά παιδαγωγικούς σκοπούς: «να αποκαλύψει το μηχανισμό της καπιταλιστικής εκμετάλλευσης και την αστική ιδεολογία που προωθείται μέσα από τα σχολικά βιβλία»!
Η ταινία παρακολουθεί την καθημερινή ζωή μιας οικογένειας αγροτών που παράγει πατάτες και στη συνέχεια την πορεία του προϊόντος μέχρι να φτάσει σε μια εργατική οικογένεια σε πολλαπλάσια τιμή.
Ο σκηνοθέτης της ταινίας Yves Alegret την χαρακτηρίζει ως «ένα προλεταριακό ντοκιμαντέρ για τους μαθητές των σχολείων» και γι αυτό το λόγο κυκλοφόρησε και σε κόπιες των 9,5 χιλιοστών για να μπορεί να προβληθεί με ερασιτεχνικές μηχανές προβολής .
Πίσω από τη δημιουργία της ταινίας βρισκόταν ο Celestin Freinet και το πρωτοποριακό εκπαιδευτικό κίνημά του που ανάμεσα στα άλλα εισήγαγε πρώτο τον κινηματογράφο στο σχολείο το 1926. Το ξεκίνημα της δράσης του Σελεστέν Φρενέ αποτυπώνεται έξοχα στην ταινία «Το Σκασιαρχείο» 1949, που έχει φέρει και διαθέτει για προβολές στην Ελλάδα το ΝΕΑΝΙΚΟ ΠΛΑΝΟ.
Η ιδέα για την ταινία «Τιμή και κέρδος» ανήκει στον Remy Boyau, υπεύθυνο της Ταινιοθήκης της Λαϊκής Παιδείας . Και μπόρεσε να υλοποιηθεί όταν σε ένα συνέδριο εκπαιδευτικών συνάντησε τον καθηγητή Michel Collinet που ήταν φίλος με τους σουρεαλιστές της εποχής ανάμεσα στους οποίους βρισκόταν και ο νεαρός σκηνοθέτης Yves Alegret.
Για να παίξουν στην ταινία ο Yves Alegret κινητοποίησε όλους τους φίλους του ανάμεσα στους οποίους τον Marcel Duhamel, τα αδέλφια Jacques και Pierre Prevert τον φωτογράφο Eli Lotar και άλλους.
Είναι πολύ ενδιαφέρουσα και η συνέχεια της ιστορίας. Όταν προβλήθηκε στο Παρίσι στους κύκλους των σουρεαλιστών προκάλεσε μεγάλο ενδιαφέρον ιδιαίτερα στους Ισπανούς ανάμεσα στους οποίους βρισκόταν και ο Λουίς Μπουνιουέλ και ο φίλος του Ramon Acin, καθηγητής σχεδίου και ιδρυτής του Κινήματος Τυπογραφείο στο σχολείο στην Ισπανία (το ισπανικό τμήμα του Κινήματος Φρενέ).
Από εδώ γεννήθηκε η ιδέα στον Μπουνιουέλ να γυρίσει την ταινία Las Hurdes που είναι πιο γνωστή ως «Γη χωρίς ψωμί» για τους φτωχούς χωρικούς στην ορεινή περιοχή της Εξτρεμαδούρα. Δεν είχε όμως χρήματα. Ο Ramon Acin, μέλος του αναρχικού κινήματος CNT-FAI αστειευόμενος του υποσχέθηκε ότι αν κέρδιζε το λαχείο, θα χρηματοδοτούσε την ταινία. Δυο μήνες αργότερα κερδίζει το λαχείο και κρατά την υπόσχεσή του. Και με μια κάμερα που του δανείζει ο Yves Alegret γυρίζει το αριστουργηματικό 27λεπτο ντοκιμαντέρ «Γη χωρίς ψωμί».
Ο Ramon Acin και η γυναίκα του εκτελέστηκαν από τους φασίστες του Φράνκο το 1936.
Στο youtube μπορείτε να δείτε τα 6 πρώτα λεπτά της ταινίας «Τιμή και κέρδος – η πατάτα». Ολόκληρη διατίθεται για οργανωμένες προβολές από το Νεανικό Πλάνο.
ΠΗΓΗ: ΝΙΚΟΣ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΕΔΩ
Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012
Θόδωρος Αγγελόπουλος: "Η άλλη θάλασσα"/"Μωρή φύση μόνη σου είσαι, μόνος μου είμαι και εγώ"
To σκηνικό της νέας ταινίας του Θόδωρου Αγγελόπουλου, στη Δραπετσώνα σήμερα το πρωΐ.
Έφυγε με τον καιρό που τον ενέπνεε. Μια αιωνιότητα σε μια κλωστή.
Η υπόγεια διάβαση που έγινε το δυστύχημα είναι ~300 μέτρα από αυτό το σημείο.
50 μέτρα παρακάτω, στα
ανατολικά βρίσκεται (ξεχασμένος από τους πάντες) ο τάφος του Θεμιστοκλή.
Δεν γνωρίζω αν η επιλογή του χώρου είχε κάποια σχέση μ' αυτό.
(από το Face Book του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ.)
------------------
«Σας εύχομαι υγεία και
ευτυχία αλλά δεν μπορώ να κάνω το ταξίδι σας/ Είμαι επισκέπτης/ Το κάθε
τι που αγγίζω με πονάει πραγματικά/ κι έπειτα δεν μου ανήκει/ Όλο και
κάποιος βρίσκεται να πει "δικό μου είναι"/ Εγώ δε...ν
έχω τίποτε δικό μου είχα πει κάποτε με υπεροψία/ Τώρα καταλαβαίνω πως
το τίποτε είναι τίποτε/ Ότι δεν έχω καν όνομα/ Και πρέπει να γυρεύω ένα
κάθε τόσο/ Δώστε μου ένα μέρος να κοιτάω/ Ξεχάστε με στη θάλασσα/ Σας
εύχομαι υγεία και ευτυχία».
(ανέκδοτο ποίημα του Θόδωρου Αγγελόπουλου γραμμένο το 1982 λίγο πριν από την έναρξη συγγραφής του σεναρίου της ταινία «Ταξίδι στα Κύθηρα»)
(ανέκδοτο ποίημα του Θόδωρου Αγγελόπουλου γραμμένο το 1982 λίγο πριν από την έναρξη συγγραφής του σεναρίου της ταινία «Ταξίδι στα Κύθηρα»)
(από το Face Book του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ.)
--------------
Με το βλέμμα του Οδυσσέα (1995): "Ξέρεις κάτι...H Ελλάδα πεθαίνει. Πεθαίνουμε σαν λαός, Κάναμε τον κύκλο μας. Δεν ξέρω πόσες χιλιάδες χρόνια ανάμεσα σε σπασμένες πέτρες και αγάλματα. Και πεθαίνει... Αλλά αν είναι να πεθάνει η Ελλάδα να πεθάνει γρήγορα, γιατί η αγωνία κρατάει πολύ, και κάνει πολύ θόρυβο. Μωρή φύση μόνη σου είσαι, μόνος μου είμαι και εγώ. Πάρε ένα μπισκότο..." Δείτε τη σκηνή με το Θανάση Βέγγο στο χιονισμένο τοπίο ΕΔΩ.
-----------------------
Επισκεφτείτε το Θόδωρο Αγγελόπουλου στο ΗΝ "σπίτι" του ΕΔΩ
---------
ΕΔΩ ο Αιγιαλός έχει ένα εξαιρετικό "μελιγχολικό" αφιέρωμα..
------------
Ρεπορτάζ για το τροχαίο δυστύχημα ΕΔΩ (σ.σ. γιατί άραγε να ήταν ανοικτό το φρεάτιο βάθους τεσσάρων μέτρων;)
-----------------------
Επισκεφτείτε το Θόδωρο Αγγελόπουλου στο ΗΝ "σπίτι" του ΕΔΩ
---------
ΕΔΩ ο Αιγιαλός έχει ένα εξαιρετικό "μελιγχολικό" αφιέρωμα..
------------
Ρεπορτάζ για το τροχαίο δυστύχημα ΕΔΩ (σ.σ. γιατί άραγε να ήταν ανοικτό το φρεάτιο βάθους τεσσάρων μέτρων;)
----------
Μικρή αναφορά στο Θόδωρο Αγγελόπουλο που είχε έρθει και στο Χαϊδάρι, σε εκδήλωση της Κινηματογραφικής Λέσχης στο θερινό ΔΗΜΟΤΙΚΟ κινηματογράφο ΚΑΤΕΡΙΝΑ.
Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2011
Δευτέρα, 10/10/2011, 9.00μ.μ. προβολή: Charlie Chaplin "Κύριος Βερντού" (Monsieur Verdoux).
Η Κινηματογραφική Λέσχη Χαιδαρίου τη Δευτέρα στις 10/10/2011 και ώρα
9.00 μ.μ. προβάλλει την ταινία του Τσάρλι Τσάπλιν "Ο κύριος Βερντού". Η
προβολή θα γίνει στο μπαρ CUTTY SARK (Στρατηγού Καραισκάκη 55, στον
πρώτο όροφο, τηλ. 210 5817199) και η είσοδος θα είναι ελεύθερη.
Ένας άνεργος πια ταμίας τράπεζας παντρεύεται και δολοφονεί πλούσιες γυναίκες, για να μπορεί να συντηρεί την πραγματική του οικογέν...εια. Αριστουργηματική μαύρη κωμωδία του Chaplin, βασισμένη στην υπόθεση Λαντρί αλλά και σε μια ιδέα του Orson Welles, με έναν διάχυτο πεσιμισμό που ακυρώνει την ελπίδα παλιότερων ταινιών του –τα σποραδικά σλάπστικ στοιχεία επιτείνουν τη θλίψη, μοιάζοντας με απομεινάρια μιας απολεσθείσας αισιοδοξίας. Ο χρόνος δράσης του φιλμ τοποθετείται μετά το οικονομικό κραχ του 1929, αλλά θα μπορούσε κάλλιστα να είναι και ο χρόνος παραγωγής της –το 1947, όταν τα συντριπτικά αποτυπώματα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου είναι ακόμη νωπά.
Ένας άνεργος πια ταμίας τράπεζας παντρεύεται και δολοφονεί πλούσιες γυναίκες, για να μπορεί να συντηρεί την πραγματική του οικογέν...εια. Αριστουργηματική μαύρη κωμωδία του Chaplin, βασισμένη στην υπόθεση Λαντρί αλλά και σε μια ιδέα του Orson Welles, με έναν διάχυτο πεσιμισμό που ακυρώνει την ελπίδα παλιότερων ταινιών του –τα σποραδικά σλάπστικ στοιχεία επιτείνουν τη θλίψη, μοιάζοντας με απομεινάρια μιας απολεσθείσας αισιοδοξίας. Ο χρόνος δράσης του φιλμ τοποθετείται μετά το οικονομικό κραχ του 1929, αλλά θα μπορούσε κάλλιστα να είναι και ο χρόνος παραγωγής της –το 1947, όταν τα συντριπτικά αποτυπώματα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου είναι ακόμη νωπά.
Διαβάστε περισσότερα για την ταινία ΕΔΩ.
Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2010
Ένα γεμάτο προτάσεις τριήμερο: Σάββατο και Κυριακή (τροχαία δυστυχήματα)/ Δευτέρα προβολή "Όλα είναι δρόμος"
Το Σαββατο 20 Νοεμβρίου στο αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη ημερίδα με θέμα: "ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ". Περισσότερα ΕΔΩ.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων (Κυριακή 21 Νοεμβρίου) η ΜΚΟ "You Are What U Do- Κώστας Κουβίδης", μέλος της Ευρωπαικής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων (FEVR) παρουσιάζει την εκθεση φωτογραφίας του Paul Wenham- Clarke «Όταν οι Ζωές Συντρίβονται» στο Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138, από τις 20 έως τις 28 Νοέμβρη.
Κυριακή 21/11/2010 Συμμετέχουμε στην πρωτοβουλία "Να σταματήσουμε τα τροχαία" και καλούμε τους επισκέπτες του blog να συμμετάσχουν στη συγκέντρωση στο Σύνταγμα, στις 11:00 π.μ.
-------------
Δευτέρα 22/11/2010 Προβολή από την Κινηματογραφική Λέσχη Χαϊδαρίου: "Όλα είναι Δρόμος" του Παντελή Βούλγαρη. Θα παραστεί ο σκηνοθέτης. Η προβολή θα γίνει στην καφετέρια Catty Shark στον πεζόδρομο της Καραϊσκάκη 55 - Χαϊδάρι. Ώρα προβολή 8:30μ.μ. Για όσους έχουν FB ας ρίξουν μια ματιά ΕΔΩ.
Λίγα λόγια για την ταινία ΕΔΩ.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων (Κυριακή 21 Νοεμβρίου) η ΜΚΟ "You Are What U Do- Κώστας Κουβίδης", μέλος της Ευρωπαικής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων (FEVR) παρουσιάζει την εκθεση φωτογραφίας του Paul Wenham- Clarke «Όταν οι Ζωές Συντρίβονται» στο Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138, από τις 20 έως τις 28 Νοέμβρη.
Κυριακή 21/11/2010 Συμμετέχουμε στην πρωτοβουλία "Να σταματήσουμε τα τροχαία" και καλούμε τους επισκέπτες του blog να συμμετάσχουν στη συγκέντρωση στο Σύνταγμα, στις 11:00 π.μ.
-------------
Δευτέρα 22/11/2010 Προβολή από την Κινηματογραφική Λέσχη Χαϊδαρίου: "Όλα είναι Δρόμος" του Παντελή Βούλγαρη. Θα παραστεί ο σκηνοθέτης. Η προβολή θα γίνει στην καφετέρια Catty Shark στον πεζόδρομο της Καραϊσκάκη 55 - Χαϊδάρι. Ώρα προβολή 8:30μ.μ. Για όσους έχουν FB ας ρίξουν μια ματιά ΕΔΩ.
Λίγα λόγια για την ταινία ΕΔΩ.
Δευτέρα 10 Μαΐου 2010
Ημερολόγιο Εκδηλώσεων
Δευτέρα 10/5/2010: Η Κινηματογραφική Λέσχη Χαϊδαρίου προβάλλει την ταινία "Το νόημα της ζωής"
Τρίτη 11/5/2010: ΟΧΙ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΩΝ ΑΓΏΝΩΝ ΜΑΣ! ΟΧΙ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΑΣ! ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΑΘΩΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
Πέμπτη 13/5/2010, 7 μ.μ., Εσπερινός στον Ιερό Ναό του ΨΝΑ "ΔΡΟΜΟΚΑΪΤΕΙΟ" για την εορτή του προστάτου της Χίου "Αγίου Ισιδώρου", θα ακολουθήσει θεατρικό δρώμενο με τίτλο "Και οι τέσσερις ήταν λάθος".
Παρασκευή 14/5/2010: Το Δ.Σ. του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. Χαϊδαρίου συνεδριάζει στου Καρυδάκη (8:30 μ.μ.). Η συνεδρίαση είναι ανοικτή.
Σάββατο 15/5/2010: Εκδήλωση τιμής και μνήμης στο Στρατόπεδο Χαϊδαρίου. Οργάνωση Π.Ε.Α.Ε.Α. και Δήμος Χαϊδαρίου (5:30 μ.μ.)
Δευτέρα 17/5/2010: Ημερίδα «Η ενσωμάτωση των αρχαιολογικών χώρων στη ζωή της πόλης», (6:30).
Σάββατο 17 Απριλίου 2010
Δευτέρα 19/4 - Δύο εκδηλώσεις στο Χαϊδάρι: α) Βιβλιοπαρουσίαση β) Κινηματογραφική Λέσχη
Παρουσίαση του βιβλίου του Κώστα Ασπρουλάκη ΠΑΡΑΜΕΡΑ ΣΤΗ ΖΩΗ.
Στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Χαϊδαρίου (Παλατάκι), 8:00μ.μ.
Παρουσιάζουν το βιβλίο:
Κώστας Φωτεινάκης (Συγγραφέας - Ερευνητής)
Τρύφωνας Δάρας (Νομικός - Δημοσιογράφος)
Νίκος Νικολάου (Ηθοποιός)
Στον ίδιο χώρο εικαστική έκθεση της κας Καλαφατά.
Η Κινηματογραφική Λέσχη Χαϊδαρίου στο πλαίσιο ενός πακέτου εκπαιδευτικού χαρακτήρα προβολών με προζέκτορα θα προβάλει τη Δευτέρα στις 19/04/2010 και ώρα 20.00μμ τo ντοκυμανταίρ του Μαικλ Μουρ "SICK-0" που αναφέρεται στο σύστημα υγείας των Η.Π.Α.
Η προβολή θα γίνει στο μπαρ CUTTY SARK (Στρατηγού Καραισκάκη 55, στον πρώτο όροφο, τφ 210 5817199) και η είσοδος θα είναι ελεύθερη. Στην εκδήλωση θα παρευρεθούν ειδικοί στα θέματα των συστημάτων υγείας και μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό. Τηλέφωνα επικοινωνίας με τη λέσχη 6974 921908 (Γιώργος Μαλιώτης), 6942 785948 (Γιώργος Πανταζόπουλος), 6972220225 (Κατερίνα Κνήτου).
Σάββατο 20 Μαρτίου 2010
22/3/2010 Η Κινηματογραφική Λέσχη Χαϊδαρίου προβάλει: "Οι ζωές των άλλων"
Μετά το ΚΥΜΑ η ΚΛΧ προβάλει τη ταινία "Οι ζωές των άλλων" (2006)
Πότε; - Τη Δευτέρα, 22/3/2010
Πού; - Στην καφετέρια Cutty Shark (στον πεζόδρομο της Καραΐσκάκη, Χαϊδάρι)
Ώρα; - 8:30 μ.μ.
Περισσότερα για την ταινία και το trailer ΕΔΩ.
Τρίτη 9 Μαρτίου 2010
Παρασκευή 12/3: H Κινηματογραφική Λέσχη Χαϊδαρίου ΞΕΚΙΝΑΕΙ τις προβολές με την ταινία "το ΚΥΜΑ"/ Ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. στηρίζει την Κινηματογραφική Λέσχη
Όπως είχαμε ήδη ενημερώσει από τον Ιανουάριο με το Ενημερωτικό Δελτίο 1-2010, η Κινηματογραφική Λέσχη Χαϊδαρίου θα επαναλειτουργούσε σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η πρώτη προβολή ξεκινάει με την ταινία το ΚΥΜΑ στο 5ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου (τέρμα Μπουμπουλίνας, Δάσος Χαϊδαρίου) και η δεύτερη προβολή ταινίας τις επόμενες ημέρες σε καφέ στο Κέντρο Χαϊδαρίου (θα σας κρατάμε ενήμερους).
Ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. στηρίζει την Κινηματογραφική Λέσχη Χαϊδαρίου και σας καλεί να συμμετάσχετε στις εκδηλώσεις της που ξεκινούν την Παρασκευή.
Περισσότερα για την προβολή από την ΚΛΧ ΕΔΩ και ΕΔΩ από το INDY.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)





