Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Περιφερειακός Δρόμος Δαφνί - Δάσος. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Περιφερειακός Δρόμος Δαφνί - Δάσος. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Δευτέρα 25 Αυγούστου 2014

ΟΧΙ στο βίαιο κλείσιμο του ΨΝΑ Δαφνίου ΝΑΙ στις δημόσιες – δωρεάν υπηρεσίες ψυχικής υγείας


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΑΖΟΜΕΝΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ ΨΥΧΙΑΤΡΕΙΩΝ

ΕΝΙΑΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ
Λ. Αθηνών 374 – Χαϊδαρι
Τηλ. 2132054152 – Fax. 2132054321

Χαϊδάρι, 22/08/2014
Αρ. πρωτ. 24

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


Η διοίκηση του ΨΝΑ και η Υφυπουργός κ. Παπακώστα ανακοίνωσαν, ότι το τέλος του 2015 θα κλείσει το Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής. Το Ψυχιατρείο που έχει 80 χρόνια ιστορίας και λειτουργίας έχει αυτή τη στιγμή 1200 λήπτες υπηρεσιών ψυχικής υγείας, από τους οποίους οι 800 περίπου διαβιούν σε στεγαστικές δομές (Οικοτροφεία, Ξενώνες και προστατευόμενα διαμερίσματα) σε όλη την Αττική, οι υπόλοιποι είναι σε ψυχιατρικές κλινικές,, χρόνιοι και περιστατικά με το άρθρο 69. Η πληρότητα του Νοσοκομείου μας είναι στο 130 % και εισάγονται κάθε χρόνο 2.500 περιστατικά.
Το Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής σήμερα έχει 2 Κέντρα ψυχικής υγείας Αγ. Ανάργυρων και Περιστεριού, όπου εξυπηρετούνται 26.000 περιστατικά τον χρόνο. Στα εξωτερικά ιατρεία παρακολουθούνται 12.000 άνθρωποι το έτος.
Το Νοσοκομείο λειτουργεί με δραματικά ανεπαρκή στελέχωση κυρίως σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, λόγω συνταξιοδοτήσεων και μη προσλήψεων με αποτέλεσμα την ψυχολογική και σωματική εξουθένωση των εργαζομένων.
Το Νοσοκομείο λόγω της κεντρικής κατεύθυνσης της χρηματοδότησης από το Υπουργείο σχεδόν αποκλειστικά προς ΝΠΙΔ στερείται των απαιτούμενων πόρων για την εφαρμογή προγραμμάτων Ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης στους ενοίκους.
To σχέδιο που ανακοίνωσαν είναι η εφαρμογή του μνημονίου Andor – Λυκουρέτζου που προβλέπει το κλείσιμο των τριών εναπομεινάντων Ψυχιατρείων της Χώρας το τέλος του 2015.
Με βάση την αρχή της Ψυχιατρικής Μεταρρύθμισης προβλέπονταν κατά την ολοκλήρωση της η δημιουργία ενός συστήματος ψυχικής υγείας προσανατολισμένου στην παροχή φροντίδας στην κοινότητα τομεοποιημένου (σε κάθε τομέα 200.000 κατοίκων περίπου, θα έπρεπε να έχουν δημιουργηθεί Κέντρο Ψυχικής Υγείας, Κέντρο ημέρας, ψυχιατρική κλινική στο Γενικό νοσοκομείο και στεγαστικές δομές ) και επαρκώς χρηματοδοτουμένου. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάστηκε η σταδιακή κατάργηση των ειδικών Νοσοκομείων ιδρυματικού χαρακτήρα.
Η δημιουργία και η λειτουργία ολοκληρωμένου δικτύου επαρκώς στελεχωμένων και τομεοποιημένων κοινοτικών υπηρεσιών και επαρκούς αριθμού ψυχιατρικών κλινών νοσηλείας οξέων περιστατικών σε όλη τη χώρα δεν ολοκληρώθηκε ποτέ και σε ορισμένες περιπτώσεις έμεινε στα χαρτιά.
Στο πλαίσιο αυτό έρχεται η απόφαση του Υπουργείου να εφαρμόσει το μνημόνιο Andor - Λυκουρέτζου για το κλείσιμο του Νοσοκομείου μας και των άλλων εναπομεινάντων ψυχιατρείων της χώρας. Μέσα σε ένα χρόνο στοχεύουν, χωρίς σχεδιασμό, στη μεταφορά των ψυχιατρικών κλινικών του Ψ.Ν.Α. στα Γενικά Νοσοκομεία. Τα περιστατικά με άρθρο 69 (κρατούμενοι ασθενείς), θέλουν να μεταφερθούν σε δύο κλινικές εκτός Ψ.Ν.Α., που επιβάλλεται να έχουν θεραπευτικό χαρακτήρα και να μην είναι τμήματα φύλαξης. Αντί να δημιουργήσουν Κέντρα Ψυχικής υγείας στην κοινότητα, θέλουν να εντάξουν διεπιστημονικές ομάδες ψυχικής υγείας στις δομές του ΠΕΔΥ ( πρώην ΕΟΠΥΥ). Τέλος όπως ανακοινώθηκε ο χώρος μετά το κλείσιμο του ΨΝΑ ΘΑ γίνει "πάρκο υγείας" χωρίς να διασαφηνίζεται ο σκοπός και το όφελος για τους πολίτες. 

Αυτό δεν είναι ψυχιατρική μεταρρύθμιση, αλλά βίαιος διαμελισμός του Ψ.Ν.Α. στο πλαίσιο της απορύθμισης που επιδιώκει η κυβέρνηση ευρύτερα στο χώρο της υγείας και εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνο δημοσιονομικούς στόχους. Πλήττει δε μια από τις πιο ευπαθείς ομάδες συμπολιτών μας τους Ψυχικά ασθενείς σε μια εποχή γενικότερης ανθρωπιστικής κρίσης που περνάει η χώρα μας.
Οι εργαζόμενοι του ΨΝΑ είμαστε σε διαρκή κινητοποίηση προκειμένου να εμποδίσουμε τη διάλυση της ψυχιατρικής περίθαλψης, λέμε ΟΧΙ στο βίαιο κλείσιμο του ΨΝΑ, λέμε ΝΑΙ στις δημόσιες – δωρεάν υπηρεσίες ψυχικής υγείας, σε ένα «δίκτυο» που να καλύπτει της ανάγκες όλου του πληθυσμού.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ -  Ν. ΠΑΝΑΓΟΥΛΗΣ                                                                      
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ -  ΚΟΥΡΜΟΥΛΑΚΗΣ Ι.

Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2013

Η λαθροϋλοτομία στο Ποικίλο Όρος συνεχίζεται κανονικά - Εκτός των άλλων η "ενεργειακή φτώχεια" αναγκάζει ορισμένους πολίτες να κόβουν δένδρα και να χρησιμοποιούν για θέρμανση ότι βρουν μπροστά τους!!!


 Στην περιοχή Δαφνίου κοντά στη βορεινή πλευρά του ΨΝΑ 27/9/2013


... Δεν είναι όμως μόνο η ενεργειακή φτώχεια... είναι και διάφοροι μικρέμποροι που γίνονται λαθροϋλοτόμοι.... ΜΕΓΑ θέμα... 
ΤΑ ΔΑΣΗ ΜΑΣ ΑΠΕΙΛΟΥΝΤΑΙ και ΟΧΙ μόνο από τους λαθροϋλοτόμους αλλά και τους νόμιμους κτηματομεσίτες....
Διαβάστε ΕΔΩ  

Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2010

Το Δασονομείο Αιγάλεω για την καταγγελία του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙΣ. και του Περ.Συλ.Χαϊδαρίου "Δαφναίος Απόλλων"



- Αναφορά του δασοφύλακα Νίκου Βλάχου: "Την 9/10/2010 έπειτα από καταγγελία του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙΣ... διαπιστώθηκε ότι άνωθεν της οδού Κομνηνών και εντός της παραχωρηθείσας έκτασης στο ΨΝΑ α) έχουν κατασκευασθεί παραπήγματα από ξύλα και λαμαρίνες β) έχουν τοποθετηθεί τραπεζοκαθίσματα γ) έχει τοποθετηθεί ξύλινη πινακίδα με αναγραφόμενο ονοματεπώνυμο φερόμενο ιδιοκτήτη, από κατοίκους των οποίων οι οικίες εφάπτονται της παραχώρησης. Παρακαλώ για τις δικές σας ενέργειες διότι τα παραπάνω αποτελούν παράβαση των όρων παραχώρησης..."

- Έγγραφο του Δασονομείου Αιγάλεω προς το ΨΝΑ (κοιν.Περ.Σύλ."Δαφναίος Απόλλων"): "... Σύμφωνα με τον υπ' αριθ.Ν.6067/16/21-11-1934, παραχωρήθηκε έκταση, για τις ανάγκες του ΨΝΑ... Εντός της έκτασης αυτής, έχουν γίνει διάφορες επεμβάσεις, μη επιτρεπτές με τους σκοπούς της παραχώρησης.
Επειδή το ΨΝΑ... είναι υπεύθυνο για την τήρηση των όρων της παραχώρησης, παρακαλούμε όπως προβεί άμεσα στις νόμιμες ενέργειες, κατά των καταπατητών της παραχωρημένης έκτασης. Μετά την έλευση εύλογου χρονικού διαστήματος, εάν δεν μας κοινοποιηθούν οι νόμιμες ενέργειες που έχει προβεί το ΨΝΑ, η Υπηρεσία μας, χωρίς άλλης ειδοποίησης και σε εφαρμογή των διατάξεων της Δασικής Νομοθεσίας, θα προβεί στην άρση της παραχώρησης, ώστε αυτή να επανέλθει στο προ της παραχωρήσεως καθεστώς. (Δασική και αναδασωτέα και σύμφωνα με το άρ.62 κατά τεκμήριο Δημόσια).

- Τα παραπάνω έγγραφα συνοδεύουν σχετικά σχεδιαγράμματα.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Και αυτή η επιχείρηση καταπάτησης της Δασικής Αναδασωτέας Περιοχής δεν θα περάσει...

Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2010

Δεν θα «ολοκληρωθεί» η σύνδεση «Δαφνιού– Δάσους»/ Απεντάσσεται το έργο λόγω λήξης του χρόνου ολοκλήρωσης του Ε.Π.ΠΕΡ./ Οι θέσεις του ΟΙΚΟ.ΠΟΛι.Σ.


[Από τις κινητοποιήσεις και τη δενδροφύτευση στην περιοχή Δαφνίου, Ιανουάριος 2008]

Α. ΙΣΤΟΡΙΚΌ: Το υποέργο με τον αρχικό τίτλο «Κατασκευή περιφερειακής οδού για τη σύνδεση περιοχής Δάσους Χαϊδαρίου με το Δαφνί» εντάχθηκε στο «Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιβάλλον» Ε.Π.ΠΕΡ στις 13/11/2003 επί δημαρχίας του κ.Κυριάκου Ντηνιακού.(το δεύτερο υποέργο είχε τίτλο «Διαμόρφωση χώρων πρασίνου σε διάφορες περιοχές του Δήμου Χαϊδαρίου» και δεν θα μας απασχολήσει εδώ).
Από την έναρξη του έργου παρατηρήθηκαν διάφορα προβλήματα και αυθαιρεσίες της δημοτικής αρχής, που επισημάνθηκαν από μια μικρή ομάδα πολιτών, με αποτέλεσμα να διακοπούν οι εργασίες και στη συνέχεια να λήξει η «Προγραμματική σύμβαση του Δήμου Χαϊδαρίου» με το «Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης» διάρκειας δύο ετών (μέχρι 2006). Τα προβλήματα αυτά σε τίτλους ήταν:
1. Δεν υπήρχε αδειοδότηση διέλευσης από το ΨΝΑ Δαφνίου . Η «Προγραμματική Σύμβαση» προέβλεπε ότι έπρεπε να εξασφαλιστεί πριν την έναρξη των εργασιών.
2. Δεν υπήρχε περιβαλλοντική μελέτη.
3. Δεν είχε οριστεί επιβλέπων δασολόγος.
4. Ο Δήμος δεν ακολούθησε τους όρους της «προγραμματικής σύμβασης» με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και αυθαιρέτως άρχισε να τοποθετεί καλώδια για τον ηλεκτροφωτισμό του έργου με αποτέλεσμα να μηνυθεί ο κ.Κυριάκος Ντηνιακός από το Δασονομείο.
Όλα αυτά τα ανέδειξαν μια χούφτα άνθρωποι μεταξύ των οποίων οι Κώστας Φωτεινάκης, Στέλιος Σούλιος (οι δύο τους κατέθεσαν την πρώτη καταγγελία στο δασαρχείο), Ζωή Καλογεροπούλου, Μιχάλης Τσίχλος. Το έργο διακόπηκε και η «Προγραμματική Συμφωνία» με το Υπουργείο Ανάπτυξης εξέπνευσε.
Η Δημοτική Αρχή στις εκλογές του 2006 άλλαξε και ανέλαβε Δήμαρχος ο κ.Μαραβέλιας. Το Δεκέμβριο του 2007 επιχειρήθηκε από τη νέα Δημοτική Αρχή να συνεχίσει το έργο χωρίς όμως να λυθούν τα παραπάνω προβλήματα, για να «απορροφηθούν» τα κονδύλια σύμφωνα με δήλωση του κ.Μαραβέλια. Στην «επανεκκίνηση» του έργου αντιτάχθηκαν αυτή τη φορά πολλοί πολίτες, συμμετείχαν νέες δυνάμεις οι οποίες είχαν ευαισθητοποιηθεί για το περιβάλλον από τις πρόσφατες πυρκαγιές της Πάρνηθας (Ηλείας, Εύβοιας κ.λπ) με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένα κύμα αντιδράσεων με αποκορύφωμα τη συλλογή 2.000 υπογραφών για τη μη συνέχιση του έργου και τη δενδροφύτευση του τμήματος του Δαφνιού (Ιανουάριος 2008). Οι συλλογικότητες που συμμετείχαν στην οργάνωση αυτής της πρωτοβουλίας ήταν Διαρκής Κίνηση Χαϊδαρίου, Σύλλογος Δαφνίου, Σύλλογος Αφαίας, ΟΙΚΟ.ΠΟΛι.Σ. Χαϊδαρίου αλλά και πολλοί πολίτες. Οι εργασίες διακόπηκαν γιατί αφενός μεν οι πολίτες αντέδρασαν αφετέρου δεν υπήρχαν οι νόμιμες προϋποθέσεις, δεν έδινε την άδεια το δασαρχείο.
Η νέα διοίκηση του Δήμου (κ.Μαραβέλιας) επειδή ήθελε να απορροφήσει τα κονδύλια αλλά και επειδή γνώριζε ότι το έργο βρίσκεται «υπό παρακολούθηση» φρόντισε να κάνει α) όλες τις νόμιμες ενέργειες β) να τροποποιήσει σημαντικά το αρχικό σχέδιο γ) να ενημερώσει και να συνεργαστεί τους πολίτες. Συγκεκριμένα:
1. Ανανέωσε την «Προγραμματική Σύμβαση με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης». Συνεργάστηκε με τις δασικές υπηρεσίες για να μην επαναληφθούν οι αυθαιρεσίες. Η νέα προγραμματική σύμβαση είχε τώρα τον τίτλο «Εκτέλεση δασοτεχνικών έργων δασικής αναψυχής, ανάδειξης και προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος σε δημόσια δάση και δασικές εκτάσεις στη θέση Δαφνί, περιοχής Ποικίλου όρους του Δήμου Χαϊδαρίου Νομού Αττικής».
2. Εξασφάλισε την άδεια διέλευσης από το ΨΝΑ Δαφνίου.
3. Όρισε υπεύθυνο δασολόγο.
4. Η νέα μελέτη δεν προέβλεπε α) κανέναν ηλεκτροφωτισμό σε οποιοδήποτε τμήμα του έργου β) Καμία παρέμβαση στο μεγάλο δασικό δρόμο γ) Ο δρόμος σύνδεσης Δαφνίου με το δασικό δρόμο θα είχε φάρδος 1,5 – 2 μέτρα, θα ήταν πλακόστρωτος, και θα είχε σκαλιά σε διάφορα τμήματα.
5. Ενημέρωσε τους ενδιαφερόμενους πολίτες για τα 1,2,3,4 και ζήτησε να ορίσουν εκπροσώπους τους για την παρακολούθηση του έργου.
Από τα παραπάνω προκύπτει α) Η διάθεση συνεργασίας του Δήμου με τους φορείς β) Ο σεβασμός του Δήμου στη νομιμότητα γ) Ότι το έργο (αν γινόταν) δεν θα είχε καμία σχέση με το αρχικό, εκτός από εκείνο του τίτλου της χρηματοδότησης από την E.Π.ΠΕΡ.
Β.ΣΗΜΕΡΑ:
Ο Δήμος Χαϊδαρίου για διάφορους λόγους δεν πρόλαβε να συνεχίσει και να ολοκληρώσει το έργο με τις νέες νόμιμες διαδικασίες και τεχνικές προδιαγραφές στο συμφωνηθέν με την Ε.Π.ΠΕΡ. χρόνο.
Σύμφωνα με το Δήμο οι Ευρωεκλογές και οι Βουλευτικές εκλογές καθυστέρησαν την τοποθέτηση του νέου Περιφερειάρχη, του οποίου η τελική υπογραφή ήταν απαραίτητη για τη συνέχιση του έργου. Έτσι ο Δήμος υποχρεώνεται μετά από έγγραφο της Διαχειριστικής Αρχής Προγράμματος (16964/2009), με το οποίο το «έργο απεντάσσεται λόγω λήξης της χρονικής περιόδου ολοκλήρωσης του Ε.Π.ΠΕΡ.», να καταβάλει το ποσό των 190.537,84 Ευρώ (απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου 28/12/2009).
Γ.Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟ.ΠΟΛι.Σ.: Από το 2004 πολλά από τα μέλη που συμμετέχουν σήμερα στο σύλλογο αντιτάχθηκαν στην κατασκευή με τους όρους εκείνης της εποχής. Η θέση μας ήταν ότι αυτό το έργο δεν είχε να προσφέρει τίποτα θετικό στο περιβάλλον, αντίθετα εκτιμούσαμε ότι υπήρχαν σοβαροί κίνδυνοι που θα υπονόμευαν το μέλλον της περιοχής. (Διάβαζε Α). Στην πορεία, και μετά από τις διαδικασίες που περιγράψαμε (Β), έγιναν όλες οι νόμιμες και τεχνικές προσαρμογές, μας δόθηκαν επαρκείς διαβεβαιώσεις (να συμμετέχουμε και να παρακολουθούμε το έργο με τεχνικό μας σύμβουλο που είχαμε ορίσει) και έτσι αποφασίσαμε ότι δεν θα είμαστε αρνητικοί στο έργο, γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι η μη τελική υπογραφή του Περιφερειάρχη δεν θα επέτρεπε τη συνέχιση και την ολοκλήρωσή του.
Θα μπορούσαμε, εκτιμώντας βάσιμα το τελικό αποτέλεσμα, ότι δηλαδή το έργο δεν θα προλάβαινε να υλοποιηθεί στο χρονικό διάστημα που προέβλεπε η συμφωνία, να είμαστε αρνητικοί και να «διεκδικούμε» σήμερα αγωνιστικές περγαμηνές.
Δεν το κάναμε, γιατί ως υπεύθυνος οικολογικός σύλλογος θέλαμε : α) να υποστηρίξουμε θεωρητικά ότι Δασοτεχνικά έργα με νόμιμες δασικές προδιαγραφές γίνονται ακόμα και σε εθνικούς δρυμούς β) Ο νέος τίτλος της Προγραμματικής Σύμβασης με το Υπουργείο Αγροτικής «Εκτέλεση δασοτεχνικών έργων δασικής αναψυχής, ανάδειξης και προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος σε δημόσια δάση και δασικές εκτάσεις στη θέση Δαφνί, περιοχής Ποικίλου όρους του Δήμου Χαϊδαρίου Νομού Αττικής» δημιουργούσε θετικά δεδομένα για το μέλλον της περιοχής (δημόσια δάση – δασικές εκτάσεις) γ) Να μη στερήσουμε τα 190.537,84 Ευρώ από το ταμείο του Δήμου (δηλαδή τις τσέπες των δημοτών).
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Όσοι γνωρίζουν από δημόσια διοίκηση και τεχνικά έργα θα γνωρίζουν παράλληλα ότι η μεταφορά κονδυλίων δεν επιτρέπεται στα προγράμματα. Τα προβλεπόμενα εγκεκριμένα κονδύλια αφορούν το συγκεκριμένο πρόγραμμα (έργο) που πρέπει να υλοποιηθεί στο συγκεκριμένο χρόνο, διαφορετικά επιστρέφονται.

Υ.Γ.: Για τη θεωρητική υποστήριξη των δασοτεχνικών έργων σας συνιστούμε να δείτε δύο προηγούμενες αναρτήσεις μας, οι οποίες έγιναν εκτιμώντας ότι το έργο Δαφνίου – Δάσους δεν θα προλάβαινε να υλοποιηθεί.
Α) Νυμφαίο: Στο πλακόστρωτο για τις εγκαταστάσεις του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ που φιλοξενεί αρκούδες 29/10/09.
Β) Τρεις Φθινοπωρινές εικόνες από το Διομήδειο Βοτανικό Κήπο 24/10/09.

Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2009

Για την δενδροφύτευση στο Δαφνί και για τα ραδιενεργά απόβλητα στο Σχιστό...


(φωτογραφία Διαρκής Κίνηση)

(φωτογραφία από το Indymedia)
Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η δενδροφύτευση που οργάνωσε η Διαρκής Κίνηση και ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. στο Δαφνί. Μετά το τέλος της δενδροφύτευσης αποφασίστηκε μια αντιπροσωπία πολιτών να επικεφτεί το Δήμο Χαϊδαρίου και να ζητήσει ενημέρωση για το έργο σύνδεσης Δαφνίου - Άνω Δάσους Χαϊδαρίου.
Σήμερα η Καθημερινή έχει ένα ενδιαφέρον άρθρο για τα ραδιενεργά απόβλητα στο Σχιστό Αιγάλεω.
Όμως το θέμα δεν βγαίνει για πρώτη φορά στην επιφάνεια. Στο Indymedia με αφορμή την 5η Ιουνίου,Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, το θέμα έιχε παρουσιαστεί με άριστο τρόπο και μάλιστα υπήρχε αναφορά η οποία έλεγε ότι: "Το 2003 σύμφωνα με μετρήσεις που πραγματοποίησε η Εταιρεία Ατομικής Ενέργειας η ραδιενέργεια ηταν 11 φορές περισσότερη από τα αναθεωρημένα όρια της τιμής των 100 Bp/kg. Ήταν δηλαδή 1180 μπεκερέλ.."
To θέμα μας λοιπόν είναι η προστασία των βουνών, της ατμόσφαιρας, της γης μας από του διάφορους ρύπους, οι εκπομπές των οποίων δεν γίνονται κατά λάθος αλλά επειδή υπάρχουν σοβαρά οικονομικά συμφέροντα.

Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2009

ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ



Συνεχίζονται καθημερινά οι εκδηλώσεις στο Πάρκο Κύπρου & Πατησίων (Πάρκο Λένας Καραγιάννη). Το Σάββατο 7/2, 12:00 θα πραγματοποιηθεί ανοικτή συνάντηση των κινημάτων πόλης στο χώρο
Την Κυριακή 8/2/09, 12:00 θα πραγματοποιηθεί δενδροφύτευση στο Δαφνί από τον ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. και τη Διαρκή Κίνηση. «Φυτεύουμε νέα δένδρα – Φροντίζουμε τα παλιά». (δείτε δεξιά στην οθόνη την αφίσα - πρόσκληση)
Την Κυριακή 8/2/09 ο Δήμος Ασπροπύργου πραγματοποιεί αναδάσωση πλησίον της Λίμνης Κουμουνδούρου.
ΣΧOΛΙΟ:H συμμετοχή των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου (Διυληστήρια) στην αναδάσωση και ιδιαίτερα η υπερβολική διαφήμιση στα ΜΜΕ πληρωμένη από τα ΕΛΠΕ μας δίνει κάθε δικαίωμα να την ερμηνεύσουμε ως ένα μέσο ο ρυπαντής, τα ΕΛΠΕ, να αποκτήσει κοινωνική αποδοχή ιδιαίτερα μετά την κατακραυγή για την επέκταση των ΕΛΠΕ Ελευσίνας. Άρα κρατάμε μικρό καλάθι. Θα παραβρεθούμε αλλά δεν θα συμμετάσχουμε, άλλωστε στις 12:00 έχουμε την δενδροφύτευση στο Δαφνί.

Πέμπτη 5 Ιουνίου 2008

Εθνικός Δρυμός σε 10 χρόνια το Ποικίλον Όρος (Αιγάλεω) - Δήλωση του υφουπουργού κ. Κιλτίδη/ Άρχισαν τα γυρίσματα για το ντοκιμαντέρ


Φωτογραφία: Δενδροφύτευση στο Π.Ο. που διοργάνωσαν τέσσερις φορείς του Χαϊδαρίου για να μη γίνει η περιφερειακή οδός Δαφνίου - Δάσους Χαϊδαρίου.

5 Ιουνίου - Παγκόσμια Ημέρα για το περιβάλλον - κάθε μέρα μέρα περιβάλλοντος είναι η πρόταση του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ.
Αυτή την μέρα επισκέφτηκαν το βουνό οι κ.κ. Κιλτίδης, (υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων), Κ.Μητσοτάκης (πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής), Δ.Καλογερόπουλος (πρόεδρος της ΤΕΔΚΝΑ και δήμαρχος Αιγάλεω). Ο κ. Κιλτίδης δήλωσε ότι "Εθνικός Δρυμός θα γίνει σε μια δεκαετία το Ποικίλο Όρος (Αιγάλεω), με στοχευμένες παρεμβάσεις και δράσεις."
Η δήλωση του κ.Κιλτίδη δεν πρέπει να υποτιμάται αλλά και ούτε και να υπερτιμάται. Είναι κατ΄ αρχήν θετική και πρέπει να γίνουν όλες εκείνες οι νομοθετικές ρυθμίσεις που να δημιουργούν τις προϋποθέσεις και να κατοχυρώνουν τον Εθνικό Δρυμό από σήμερα.Αξίζει να θυμίσουμε ότι οι τρεις περιβαλλοντικοί σύλλογοι Περιστερίου - Πετρούπολης -Χαϊδαρίου που συντάξαμε τη Χάρτα για την Προστασίας και την Οικολογική ανάδειξη του Ποικίλου Όρους, είχαμε προτείνει την κατάργηση των ζωνών Β,Γ,Δ και την ένταξη του βουνού στη ζώνη Α, δηλαδή στην απόλυτη προστασία του και στην κατάργηση εξαιρέσεων που επιτρέπουν οι ζώνες Β,Γ,Δ. Τότε κάποιοι μας είχαν πει ότι ζητάμε υπερβολικά πράγματα και δεν γίνονται αυτές οι αλλαγές χρήσεως του βουνού. Ο κ. Κιλτίδης εξάγγειλε στις 5 Ιουνίου ότι το Π.Ο. θα γίνει Εθνικός Δρυμός, αυτή τη δήλωση του κ. υφυπουργού την καταγράφουμε και παράλληλα εντείνουμε τις προσπάθειές μας για την προστασία του βουνού.
Ένας από τους τρόπους προάσπισης του βουνού είναι και η προβολή του. Έτσι με ιδιαίτερη χαρά σας ενημερώνουμε ότι την 5η Ιουνίου ξεκίνησαν τα γυρίσματα του ντοκιμαντέρ για το Ποικίλο Όρος. Η Ολοκλήρωση των γυρισμάτων αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Ιουνίου, η δε προβολή του και η συμμετοχή του σε φεστιβάλ μέσα στο 2008. Με την ευκαιρία αυτή απευθύνουμε ανοικτή πρόσκληση για χορηγία.
Κλικάρετε στον τίτλο για να διαβάσετε τη Χάρτα για το Ποικίλον Όρος

Τρίτη 20 Μαΐου 2008

Μια ακόμα νίκη: Δεν ανανεώνεται η Προγραμματική Σύμβαση Δ. Χαϊδαρίου με το Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης για την περιφεριακή οδό σύνδεσης Δαφνίου - Δάσους

Με έγγραφο του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (πρώην Γεωργίας), και συγκεκριμένα απευθυνόμενοι προς στον Υφυπουργό κ. Κελτίδη, με ακράδαντα επιχειρήματα ζητούσαμε να μην ανανεωθεί η Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ του Υπουργείου και του Δήμου Χαϊδαρίου για την διάνοιξη της Περιφερειακής Οδού σύνδεσης Δαφνίου – Δάσους Χαϊδαρίου.
Με απαντητική επιστολή που μας κοινοποίησε το Υπουργείο (15/5/08 αρ.πρωτ. 91313/1834) μας επισυνάπτει την απάντηση που έδωσε (αρ. πρωτ. 87410/865) στην αίτηση του Δήμου Χαϊδαρίου για ανανέωση της σύμβασης. Μεταξύ των άλλων το Υπουργείο αναφέρει:
«… Σύμφωνα με τις αρμόδιες περιφερειακές δασικές υπηρεσίες, ο Δ.Χαϊδαρίου, χωρίς ενημέρωση, εγκατέστησε ανάδοχο ο οποίος εκτέλεσε μικρό μέρος του έργου. Το Δασαρχείο Αιγάλεω υπέβαλε μήνυση για εγκατάσταση ηλεκτροφωτισμού… ενώ η Δ/νση Δασών Δυτικής Αττικής διέταξε παύση εργασιών (σ.σ. αναφέρεται στο 2005 – τα bold είναι του Υπουργείου)
Η συναφθείσα Π .Σ. αναφερόταν στη βελτίωση υφισταμένης δασικής οδού και κατασκευή πεζόδρομου και όχι στην Κατασκευή περιφερειακής οδού όπως αναφέρετε στο παραπάνω σχετικό έγγραφό σας (σημείωση ο Δήμος εξακολουθεί και το 2008 να αναφέρει τον όρο Περιφερειακή Οδό).
… Επιπλέον, στην Υπηρεσία μας αλλά και στις αρμόδιες περιφερειακές δασικές υπηρεσίες έφτασαν, κατά το παρελθόν, καταγγελίες πολιτών, σχετικά με την υλοποίηση της σχετικής Π.Σ. (υπενθυμίζουμε ότι έχουν γίνει τουλάχιστον πέντε έγγραφες καταγγελίες από το 2004 και μετά τις οποίες αναφέραμε στο έγγραφό μας προς τον Υφυπουργό)
Κατά συνέπεια:
Σε καμία περίπτωση δε μπορεί να γίνει παράταση της Π.Σ. Μπορεί να εξεταστεί η δυνατότητα σύναψης νέας Π.Σ…. και εφ΄ όσον υπάρχει η σύμφωνη γνώμη όλων των αρμοδίων περιφερειακών δασικών υπηρεσιών»
(τα bold δικά μας)

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι το έργο δεν μπορεί να συνεχιστεί με την παρούσα σύμβαση και αυτό είναι μια νίκη όλων όσων από το 2003 είχαν αντιταχτεί μέχρι τις ημέρες μας που η αρχική αντίδραση μαζικοποιήθηκε και έγινε ριζοσπαστική με τη συμμετοχή νέων ομάδων και πολιτών.
Όμως χρειάζεται επαγρύπνηση γιατί το έργο μπορεί να συνεχιστεί με άλλη προγραμματική σύμβαση και με άλλο όνομα!

Μετά την ακύρωση του Rally Acropolis στο Ποικίλο Όρος και την μη ανανέωση της Προγραμματικής Σύμβασης της Περιφερειακής Οδού έχουμε και άλλους αγώνες, ακόμα πιο δύσκολους, που θα είναι όμως νικηφόροι.... (θα επανέλθουμε)

Παρασκευή 9 Μαΐου 2008

Για να μην πούνε το νερό νεράκι τα δέντρα που φυτέψαμε...


...τα ποτίζουμε την Κυριακή το πρωί. Οι φίλοι και τα μέλη του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. καλούνται στις 11:00 π.μ. στην είσοδο της Κομνηνού στο Δαφνί για να ποτίσουμε...
Έρχεται το καλοκαίρι... και πρέπει να τα φροντίσουμε τα δέντρα που φυτέψαμε...

Πέμπτη 3 Απριλίου 2008

Όχι στην παράταση της Προγραμματικής Σύμβασης Δήμου Χαϊδαρίου - Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης


Ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. κατέθεσε αίτημα προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και τις δασικές υπηρεσίες να μην ανανεώσει ούτε να παρατείνει την Προγραμματική Συμφωνία που έχει λήξει εδώ και χρόνια με ευθύνη του Δήμου Χαϊδαρίου.
Οι λόγοι που στηρίζουν το αίτημά μας είναι
1. Ενώ ο τίτλος της Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ των δύο μερών έχει τον τίτλο «Για την μελέτη και εκτέλεση δημοσίων δασοτεχνικών έργων δασικής αναψυχής, ανάδειξης και προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος σε δημόσια δάση και δασικές εκτάσεις στη θέση «Δαφνί» περιοχή Ποικίλου Όρους του Δήμου Χαϊδαρίου Νομού Αττικής» το έτερον μέρος, δηλαδή ο Δήμος Χαϊδαρίου, προσπάθησε να εκτελέσει ένα άλλο έργο με τίτλο «Κατασκευή Περιφερειακής Οδού για την Σύνδεση Περιοχής Δάσους Χαϊδαρίου με Δαφνί», όπως φαίνεται στην ανάρτηση της πινακίδας του έργου στην οδό Κομνηνών (αρ.11) αλλά και από τον σχεδιασμό και ανάθεση του έργου στον εργολάβο. Η νέα ονομασία και ιδιαίτερα η φράση «περιφερειακή οδός», σε περίπτωση που εκτελεστεί το έργο, θα δημιουργήσει νέα πολεοδομικά δεδομένα και σαφώς ανατρέπει την έννοια και τον χαρακτήρα του δασικού υφιστάμενου δρόμου.
2. Στην ειδική πινακίδα που έχει αναρτήσει ο Δήμος επί της οδού Κομνηνών δεν «αναγράφεται ότι το έργο εκτελείται σε συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Γεωργίας». Αυτή η αναφορά είναι μια βασική υποχρέωση του Δήμου την οποία και δεν τήρησε (αρ.11, τελευταία παράγραφος).
3. Ο Δήμος Χαϊδαρίου δεν τήρησε τις υποχρεώσεις του διαχρονικά γιατί δεν συνεργάστηκε όπως όφειλε με την αρμόδια Δασική Υπηρεσία (αρ.11) αφού: α) Δεν ενημέρωσε το Δασαρχείο Αιγάλεω για την έναρξη των εργασιών στην πρώτη φάση ούτε τήρησε τους όρους και τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στη σύμβαση (αρ.4δ και 11) κτλ β) τοποθέτησε καλώδια ηλεκτροφωτισμού στο δασικό δρόμο με αποτέλεσμα να μηνυθεί από το Δασαρχείο Αιγάλεω (γ) δεν είχε εξασφαλίσει άδεια του ΨΝΑ πριν την έναρξη των εργασιών (αρ.2) στην πρώτη φάση (λέγεται ότι την εξασφάλισε τον Νοέμβριο του 2007 αλλά και αυτό είναι προς απόδειξη) 3) Αρνήθηκε να συμμορφωθεί στην απαγόρευση των εργασιών από το Δασαρχείο Αιγάλεω στη δεύτερη φάση (Δασαρχείο Αιγάλεω 22 – 11 – 2007, αρ.πρωτ. 4939) Αντίθετα προχώρησε τις εργασίες λίγο πριν τα Χριστούγεννα «εν κρυπτώ» και θα συνέχιζε ανενόχλητος εάν δεν υπήρχαν οι έγγραφες καταγγελίες του συλλόγου μας (19 και 20-12-2007) προς το Δασαρχείο Αιγάλεω και στη συνέχεια οι αντιδράσεις τεσσάρων οικολογικών – εξωραϊστικών φορέων και κατοίκων του Χαϊδαρίου.
4. Είναι ζητούμενο και προς έρευνα εάν ο ανάδοχος του έργου έχει το απαραίτητο πτυχίο «Εργολήπτου Δημοσίων Δασοτεχνικών Έργων» που απαιτεί ο νόμος (αρ.16, Π.Δ. 437/1981). Εάν όντως αποδειχτεί ότι ο ανάδοχος δεν τηρεί τις προϋποθέσεις του παραπάνω νόμου επιφυλασσόμαστε να ασκήσουμε ποινική δίωξη κατά παντός υπευθύνου που συνέργησε ή αδιαφόρησε για την ανάθεση του έργου.
5. Η χρονική διάρκεια της σύμβασης μεταξύ Υπουργείου και Δήμου (δύο έτη) έχει τελειώσει προ πολλού και έχει μεσολαβήσει ένα μεγάλο κενό διάστημα μετά το πέρας της χωρίς να έχουν υπάρξει «έκτακτες συνθήκες για την εκτέλεση του έργου» (αρ.7,1)
Οι πέντε (5) λόγοι αποδεικνύουν περίτρανα:
• Ότι «υπάρχει συστηματική άρνηση από το Δήμο Χαϊδαρίου στη συνεργασία και στις υποδείξεις της Προϊσταμένης Αρχής» (αρ.7,2)
• Ότι δεν είχαν «υπάρξει έκτακτες συνθήκες για την (μη) εκτέλεση του έργου» κατά την περίοδο της υλοποίησης της Προγραμματικής Σύμβασης.

(το παραπάνω κείμενο είναι τμήμα της επιστολής μας η οποία συνοδεύεται με σωρεία εγγράφων που αποδυκνείουν την αφερεγγυότητα του Δήμου Χαϊδαρίου)

Κυριακή 2 Μαρτίου 2008

Τα δένδρα που φυτεύσαμε...... ποτίζονται, ζουν και αντιστέκονται

Κυριακή πρωί,2 Φεβρουαρίου, σωτήριον έτος 2008...

Μόλις τελειώσαν οι τελευταίες διορθώσεις της "Χάρτας για την Προστασία και την Οικολογική ανάδειξη του Ποικίλου Όρους". Οι τρεις Περιβαλλοντικοί - Οικολογικοί σύλλογοι Περιστερίου - Πετρούπολης - Χαϊδαρίου συνέταξαν τη Χάρτα, αφού συνεργάστηκαν με δασολόγους, περιβαλλοντολόγους και πήραν υπ΄ όψιν τις προτάσεις τους.
Η Χάρτα θα τυπωθεί αρχικά σε 200 αντίτυπα και θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην 2η Ημερίδα για την Περιβαλλοντική εκπαίδευση, 6/3/2008 στο ΚΥΒΕ Περιστερίου. Παράλληλα θα αναρτηθεί σε πολλά blogs και sites της Δυτικής ΑΘήνας. Προγραμματίζουμε συναντήσεις με φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, το Δασαρχείο με προοπτική να κάνουμε μια μεγάλη συγκέντρωση στην οποία θα παρουσιάσουμε αναλυτικά τη Χάρτα.

Οι συλογικότητες, ομάδες, παρέες, κινήσεις, κομματα, φορείς και άλλες "δυτικές δυνάμεις" καλούνται να την προσυπογράψουν και κυρίως να τη διαδώσουν και να την υπερασπιστούν.

Στα πλαίσια λοιπόν της βασικής ιδέας της Χάρτας, θέλουμε το "Ποικίλο Όρος δημόσια και δασική έκταση" θα γυριστεί ένα ντοκιμαντέρ με θέμα το βουνό. Μια ομάδα νέων κινηματογραφιστών θα δημιουργήσουν ένα οπτικοακουστικό ντοκουμέντο για το βουνό, τις απειλές που δέχεται, τις ομορφιές που έχει, την ιστορία του, την υποχρέωση που έχουμα να το υπερασπίσουμε.
Στο πλαίσιο της προετοιμασίας των γυρισμάτων, επισκεφτήκαμε μαζί με τον σκηνοθέτη το Ποικίλο Όρος και σαφώς το χώρο που δενδροφυτεύσαμε στο Δαφνί.
Τα δένδρα είχαν ποτιστεί!!! ζούν και αντιστέκονται... "φροντίζουν αρκετοί γι΄ αυτό".

Όμως είδαμε και ΙΧ παρκαρισμένα μέσα στο δασικό δρόμο, μετά την COCA COPANA, στο ύψος της γέφυρας Σκαραμαγκά...
Θα κάνουμε κάτι γι΄ αυτό?

Κ.Φωτ.

Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2008

Οδός Δήμητρας στην Αφαία - Δασικός Δρόμος

Κανένας δασικός δρόμος δεν μπορεί να έχει ονοματοδοσία με τον τρόπο που σηματοδοτούνται οι οδοί εντός των πόλεων.
Οι πινακίδες που υπάρχουν στο δασικό δρόμο πάνω από την Αφαία είναι παράνομες και έχουν τοποθετηθεί από την προηγούμενη δημοτική αρχή.
Το γεγονός ότι υπάρχουν δυο οδοί με το ίδιο όνομα, στην Αφαία και στο Άνω Δάσος, καθώς και η τοποθέτηση των πινακίδων στο δασικό δρόμο της Αφαίας πρέπει να μας κάνει ανήσυχους και προσεκτικούς.
Σε παλαιότερη παρέμβαση που έκανα στον προηγούμενο Δήμαρχο, έδειξε άγνοια και μου είχε πει να τις ξηλώσω. Προσπάθησα αλλά δεν τα κατάφερα.
Τώρα είναι καιρός να απαιτήσουμε την "αποκαθήλωση" των πινακίδων από τα δασικό δρόμο.
Κ.Φωτ.

Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2008

Η δενδροφύτευση στην Περιφερειακή Οδό σύνδεσης Δαφνίου – Άνω Δάσους: Μεγάλη επιτυχία

Και οι "ποδηλάτες Δυτικά" ήταν εκεί!!!

Οικογένειες και πολλοί νέοι άνθρωποι πήραν μέρος στη δενδροφύτευση. Πολλοί νέοι και αυτοί είναι η ελπίδα μας!!!

Η νεολαία το γλέντησε!!!


Τα δένδρα μεταφέρθηκαν στην είσοδο και περίμεναν τους "αναδόχους" τους


Την Κυριακή 24-2-08 πραγματοποιήθηκε η δενδροφύτευση που είχε αναβληθεί λόγω μεγάλης χιονόπτωσης την προηγούμενη Κυριακή.
Η συμμετοχή του κόσμου ήταν μεγάλη, περίπου 300 άτομα, και πραγματοποιήθηκε με κέφι και με την αισιοδοξία ότι τα 170 δένδρα θα ζήσουν, το δε έργο διάνοιξης θα ακυρωθεί.
Αξίζει να αναφερθεί ότι για την ακύρωση του έργου συντονίστηκαν τέσσερις συλλογικότητες στο Χαϊδάρι με αποτέλεσμα να γνωστοποιηθεί, με την συλλογή 2.000 υπογραφών, αφισοκόλληση, ανακοινώσεις, αρθρογραφία, ηχητικά, mails κτλ., το πρόβλημα που θα δημιουργήσει, αν θα γινόταν ο δρόμος στο Ποικίλο Όρος, στους Χαϊδαριώτες. Η ενημέρωση των Χαϊδαριωτών και η αδυναμία να υποστηριχτεί η ωφελιμότητα για το περιβάλλον της διάνοιξης της περιφερειακής οδού άγγιξε, ευαισθητοποίησε και τελικά ενεργοποίησε πολλούς συμπολίτες μας οι οποίοι συμμετείχαν στη δενδροφύτευση και δήλωσαν παρόν στην υπεράσπιση του δασικού χαρακτήρα του Ποικίλου Όρους.
Οι απειλές που δέχεται το Ποικίλο Όρος, αλλά και η Δυτική Αθήνα είναι πολλές και προέρχονται: από τις παράλογες διεκδικήσεις της Μητρόπολης Λαμίας και της Μονής Κλειστών που θεωρούν ότι είναι ιδιοκτήτες 20.000 συνολικά στεμμάτων στο βουνό, τις διανοίξεις περιφερειακών δρόμων, τα μπάζα, την έλλειψη πυροπροστασίας (υπάρχουν πολλοί δασικοί δρόμοι διαβρωμένοι που δεν μπορεί να τους προσεγγίσει πυροσβεστικό όχημα), την χρήση οχλουσών «ψυχαγωγικών» μονάδων, την μεταφορά χρήσεων των λειτουργιών των πόλεων στο βουνό, τις επεκτάσεις των ορίων και των σχεδίων πόλεων.
Μας περιμένουν ακόμα πολλοί αγώνες για το Ποικίλο Όρος, αλλά και για άλλα θέματα που αφορούν την ποιότητα ζωής στο Χαϊδάρι και στη Δυτική Αθήνα όπως π.χ. ο Σκαραμαγκάς, η ρύπανση που προέρχεται από το Θριάσιο, η χωματερή στα Άνω Λιόσια που ρυπαίνει τον υδροφόρα ορίζοντα κτλ.
Για το λόγο αυτό οι κάτοικοι της Δυτικής Αθήνας θα πρέπει να συντονίσουν τους αγώνες τους τοπικά, περιφερειακά και υπερτοπικά. Ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. Χαϊδαρίου, εκτός από τη συμμετοχή του στον αγώνα για την ακύρωση της Περιφερειακής Οδού, συνεργάζεται σταθερά με τους Οικολογικούς Περιβαλλοντικούς Συλλόγους Περιστερίου και Πετρούπολης και από κοινού έχουν επεξεργαστεί την Χάρτα για την προστασία και της Περιβαλλοντικής προβολής του Ποικίλου Όρους. Παράλληλα συνεργάζεται με έναν νέο σκηνοθέτη για την δημιουργία ενός ντοκιμαντέρ με θέμα το Ποικίλο Όρος.
Η εκτίμηση είναι ότι:
Δεν υπάρχουν σοβαρά επιχειρήματα για την ωφελιμότητα της διάνοιξης της Περιφερειακής Οδού. Αντίθετα οι φήμες ότι το έργο αυτό θα εξυπηρετήσει στο μέλλον ιδιωτικά συμφέροντα οργιάζουν, οι υποστηρικτές της διάνοιξης ελασιστοποιούνται (μόνο όσοι έχουν οικονομικά συμφέροντα) ενώ αντίθετα όσοι διεκδικούν την ακύρωση του έργου αυξάνουν και μάλιστα δείχνουν την αποφασιστικότητά τους με όλα τα μέσα.
Είναι θέμα χρόνου αυτό το έργο να ΑΚΥΡΩΘΕΙ και διοικητικά γιατί στην πράξη έχει ήδη ακυρωθεί στην συνείδηση των Χαϊδαριωτών.
Κλικάρετε στον τίτλο για άλλο ρεπορτάζ από τη Διαρκή Κίνηση για την υπεράσπιση των Δασών Χαϊδαρίου
Κ.Φωτ.

Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2008

Κυριακή: Δύο δενδροφυτεύσεις με ιδιαίτερη πολιτική και σημειολογική αξία


Έτσι "σκίζουν" τα βουνά όσοι σκίζονται για το περιβάλλον! και λένε "μόνο εσείς ενδιαφέρεστε για το περιβάλλον;Εμείς δηλαδή τι είμαστε;"
Εδώ το Ποικίλο Όρος - πάνω από τη Λίμνη Κουμουνδούρου (Αρχαίες Λίμνες των Ρειτών)

Την Κυριακή λοιπόν γίνονται δύο σημαντικές δενδροφυτεύσεις με ιδιαίτερη "πολιτική" και σημειολογική αξία.1) στον Άι Γιάννη της Καισαριάνής (περισσότερα στο protovoulia.kaisarianis@gmail.com) - ο Μητροπολίτης θέλει να κτίσει το αρχονταρίκι του
2) στην Περιφερειακή Οδό που θα συνδέει μέσα από τη δασική έκταστη του Ποικίλου Όρους τις συνοικίες Δαφνίου - Άνω Δάσους Χαϊδαρίου (περισσότερα www.xpolis.blogspot.com και http://xaidari.blogspot.com/) - εδώ αντί για σύμμαχο έχουμε απέναντί μας και την προηγούμενη Δημοτική Αρχή αλλά και τη νεοεκλεγείσα. Ποιός είπε ότι το κράτος δεν έχει συνέχεια;

Εδώ σταματάμε τα σχόλια και τα υπονοούμενα και σας αφήνουμε στα χέρια του Ποιητή Ντίνου Χριστιανόπουλου. Το ποίημα αφιερώνεται σε όλους όσοι "σκίζονται" για την προστασία του περιβάλλοντος αλλά στην πράξη το "σκίζουν"
Κ.Φωτ.



ΕΝΑΣ ΕΥΗΘΗΣ ΜΑΛΩΝΕΙ ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ

«Δεν λεω, έχετε δίκιο. Όμως κι εσείς τι κάνατε ως τώρα για ν΄ ανατρέψετε τις πυρκαγιές; Μήπως κινητοποιηθήκατε καθόλου; Μήπως δημιουργήσατε ομάδες πυρασφάλειας; Μήπως ελέγξατε τους ύποπτους που σας πλησιάζουν; Δεν καταλάβατε λοιπόν πως δεν μπορείτε να αφήνεστε παθητικά στον οποιονδήποτε τυχόντα; Και πως καταλογίζετε σε μας αδιαφορία, όταν εσείς μόνο κοιμάστε όρθια αλλά μας λετε κι από πάνω: "Μα τι θέλετε επιτέλους; Πως κινητοποιείται ένα δέντρο; Τι άλλο μπορούμε να κάνουμε εκτός από λουλούδια και καρπούς;"»
Ντίνος Χριστιανόπουλος
«Πεζά ποιήματα», 1986.

Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2008

Την Κυριακή δενδροφυτεύουμε και ακυρώνουμε την περιφερειακή οδό σύνδεσης Δαφνίου - Δάσους





Κλικάρουμε στον τίτλο για να δούμε τα δένδρα που θα φυτεύσουμε...
Οργανωτές της δενδροφύτευσης: Εξωραϊστικός Σύλλογος Αφαίας, Εξωραϊστικός Σύλλογος Δαφνίου, Διαρκής Κίνηση για την υπεράσπιση των αλσών Χαϊδαρίου, ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. Χαϊδαρίου.
Κυριακή 24-2-08 και ώρα 11:00

Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2008

Η αναδάσωση στην Περιφερειακή Οδό Δαφνίου - Α.Δάσους αναβάλλεται λόγω καιρικών συνθηκών....

(κλικάρετε στον τίτλο για να δείτε το Εκτακτο Δελτίο Πρόγνωσης Επικίνδυνων Καιρικών Φαινομένων)

... Κάποιοι αμετανόητοι όμως θα είμαστε εκεί για κουβέντα και για να κάνουμε παρέα σε όσους τολμηρούς αψηφίσουν τον καιρό και μας κάνουν την τιμή να έρθουν στο χώρο.

Η ΑΝΑΔΑΣΩΣΗ ΑΝΑΒΑΛΛΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ επομενη ΚΥΡΙΑΚΗ 24-2-08

Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2008

Η Περιφερειακή Οδός σύνδεσης Δαφνίου – Δάσους Χαϊδαρίου. Μικρό ρεπορτάζ από το Δημοτικό Συμβούλιο 14/1/2008

Η επιστολή που διαβάστηκε από την Ευαγγελία Φανού και κατατέθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο, υπογεγραμμένη από α) Τη Διαρκή Κίνηση για την υπεράσπιση των δασών και των αλσών Χαϊδαρίου β) τον Εξωραϊστικό Σύλλογο Δαφνίου γ) τον Εξωραϊστικό Σύλλλογο Αφαίας και δ) τον ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. παρουσιάσε τα επιχειρήματα των τεσσάρων συλλογικοτήτων:
• για την μη ωφελιμότητα του έργου - και την απειλή για το περιβάλλον.
• την επικινδυνότητα, γιατί δημιουργεί νέα πολεοδομικά δεδομένα.
• την μη τήρηση της δασικήςνομοθεσίας και την μη συνεργασία με το Δασαρχείο Αιγάλεω, με αποτέλεσμα το έργο να έχει διακοπεί δύο φορές και να έχει μηνυθεί ο Δήμος (2005).
Τα επιχειρήματα ήταν συντρηπτικά και δεν αμφισβητήθηκαν από κανέναν στο Δημοτικό Συμβούλιο Χαϊδαρίου.
(ολόκληρη η επιστολή των συλλόγων - κλικάρετε στον τίτλο)


Ωστόσο το έργο, το οποίο έχει ξεκινήσει από το 2002 και έχει διακοπεί για σωρεία παρανομιών, θα συνεχιστεί σύμφωνα με το Δήμαρχο κ. Μαραβέλια «γιατί πρέπει να απορροφηθούν τα κονδύλια του Γ΄ ΚΠΣ και για να είναι ο Δήμος αξιόπιστος».
Ο Δήμαρχος δεσμεύτηκε πάντως ότι:
• Θα αλλάξει τον τίτλο του έργου που φέρει τον προκλητικό τίτλο «Περιφερειακή Οδός σύνδεσης Δαφνιού – Άνω Δάσους/ Πεζόδρομος γιατί όντως δημιουργεί πολεοδομικά δεδομένα», γεγονός το οποίο είχαμε επισημάνει στην επιστολή που διαβάστηκε και καταθέσαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο.
• Δεν θα υπάρξει ηλεκτροφωτισμός.
Το Δημοτικό Συμβούλιο συμφώνησε κατά πλειοψηφία στην πρόταση του Δημάρχου, ενώ οι τρεις Δημοτικοί Σύμβουλοι της "Δημοτικής Ενωτικής Κίνησης" του κ.Σελέκου ζήτησαν την ακύρωση του έργου και την καταψήφισαν.
Ο κ.Βίτσας επικεφαλής της δ.κ. «πολίτες σε δράση» ζήτησε την ακύρωση του έργου και πρότεινε τεχνικό τρόπο διακοπής.

Οι φορείς και οι κάτοικοι εξακολουθούν να είναι σε ετοιμότητα «να αποκρούσουν οποιοδήποτε σχέδιο ή έργο, και όχι μόνο την περιφεριακή οδό, απειλεί το Ποικίλο Όρος» τόνισε στο τέλος ο Νίκος Νικολίτσης, εκπρόσωπος των τεσσάρων συλογικοτήτων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατατέθηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο 2.000 υπογραφές Χαϊδαριωτών αλλά και ευαισθητοποιημένων κατοίκων των γειτονικών δήμων ενώ 15 περιβαλλοντικοί, εξωραϊστικοί σύλλογοι και επιτροπές αγώνα έστειλαν μηνύματα συμπαράστασης στον αγώνα μας.
Οι 2.000 υπογραφές (συνεχίζεται η συλλογή τους) αποτελεί ένα ρεκόρ υπογραφών στην ιστορία του Χαϊδαρίου και δείχνει την αποφασιστηκότητα των πολιτών να προστατέψουν το περιβάλλον και τη ζωή τους.
Κ.Φ.

Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου 2007

Συμπάρασταση - Αλληλεγγύη στον αγώνα για την ακύρωση της διάνοιξης της Περιφεριακής Οδού Δαφνίου - Δάσους

Μηνύματα συμπαράστασης έστειλαν:

Όμιλος για το Περιβάλλον και τον Πολιτισμό στην Πετρούπολη το «Ποικίλο»
Περιβαλλοντικός Φυσιολατρικός Σύλλογος Περιστερίου
Κίνηση Πολιτών Κηφι-SOS
Επιτροπή Πολιτών για τη διάσωση του Ελαιώνα
Όμιλος του Βουνού και της Θάλασσας
Ελληνικό Δίκτυο «Φίλοι της Φύσης» (Friends of Nature)
Ελληνικό Οικοσοσιαλιστικό Δίκτυο
Εξωραϊστικός Φυσιολατρικός Πολιτιστικός Σύλλογος «Μέγας Αλέξανδρος»
Αλεξανδρίδης Σπύρος Μέλος δημοτικής κίνησης Αγ.Βαρβάρας «ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΗ»